2018-01-19, 17:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5

Vet att jag får skit nu, men det är fan inte konstigt att Antonio är som han är och beter sig som han gör. Anna enorma kärlek till sin familj, verkar mest vara yta och en massa snack. Hon bemödar sig inte ens att ge honom en blick, trots att han står där och söker kontakt och vill prata om vad han ska göra.
Ingen ursäkt för vad han gjort! Men förståeligt att det gått snett. Farsan hans, verkar ju inte stark nog att ta tag i situationen heller.

Jag förstår hur du tänker. Jag känner ingen sympati för Antonio som han är nu men jag tycker oerhört synd om den pojke han var som blev det han är....typ.
Citera
2018-01-19, 17:56
Medlem
JBernards avatar
Alltså, hur fan är man funtad om man sitter och tjatar och visar upp sina gamla underkläder i 20(?) min? Man saknar ju mer än en spärr om en säger.
Citera
2018-01-19, 18:05
Citat:
Ursprungligen postat av Smokes-Lets-go
Jag förstår hur du tänker. Jag känner ingen sympati för Antonio som han är nu men jag tycker oerhört synd om den pojke han var som blev det han är....typ.
Han är som han är, på grund av den miljö han växt upp i.
Har aldrig haft en chans.
Systrarna är illa ute de med. men på andra sätt.

Visst har man eget ansvar.
Men innan 18 så ligger ansvaret till största delen på föräldrarna. Det är min åsikt och den står jag för.

Anna ser inte sina barn.
Citera
2018-01-19, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brunhilde
Antingen så är finskan ekonomiskt riktigt illa ute eller så är hon korkad och snål. Man SÄLJER helt enkelt inte jättetrosor privat, är de garanterat oanvända (dvs prislapparna sitter fortfarande på) så skänker man väl för tusan dessa till valfri välgörenhetsorganisation typ Stadsmissionen? Sälja? Hell NO liksom.

Finns väl iofs kanske inte tretton på dussinet av pundare som är i behov av ett par damtrosor modell XXXXXL, men storväxta transor i ekonomiska trångmål finns det säkert en och annan
Hon är troligtvis behov av pengar. Trosor, kalsonger eller strumpor slänger man om de är använda. Nu hade hon tydligen oanvända trosor då skänker man bort dem inte säljer dem. Ja har man ingen inkomst och är känd i Solna och flashback kanske man säljer.
Citera
2018-01-19, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Alltså, hur fan är man funtad om man sitter och tjatar och visar upp sina gamla underkläder i 20(?) min? Man saknar ju mer än en spärr om en säger.

20 min? Hon satt ca 2 tim och nötte på om samma saker. Helt sjukt!
Citera
2018-01-19, 18:44
Medlem
Bladgulds avatar
Apropå Annas trosfixering så uppfattar jag att den liven egentligen mer handlade om att hon ville älta sin extrema kroppstransformation snarare än att hon avsåg att sälja något.

Det eller alternativt att hon ville visa vilket överflöd av oanvända underkläder hon har, för att visa att i ett så välbärgat hem som deras råder minsann ingen brist på något. Inte ens mjuka trosor!!!

Hon var i alla fall mycket angelägen att poängtera att hon inte längre kommer i sina gamla underbrallor.

Jag är tyvärr en notorisk viktpendlare och min erfarenhet är att just urvuxna trosor inte är någon big issue, vad gör det att fortsätta använda trosor som är lite för stora?
Är väl bara dessutom att ge underbyxorna till äldsta dottern i Annas fall.

Nä, hela den liven handlar om något annat än själva frågan "kan man sälja sina oanvända trosor?" Som upprepades in absurdum.
Citera
2018-01-19, 19:17
Medlem
Bladgulds avatar
"...och dom här är mini och jag kan ändå inte ha dom."

Jo, men nu anger ju inte "mini" storlek utan hur breda trosorna är.
Citera
2018-01-19, 19:50
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bladguld
"...och dom här är mini och jag kan ändå inte ha dom."

Jo, men nu anger ju inte "mini" storlek utan hur breda trosorna är.
Precis. Mini, Medi och Maxi, beroende på sort. Samma sak med kjolar. Tror hon att minikjol betyder storlek XXS?
Citera
2018-01-19, 20:31
Medlem
Är det någon på tråden som har träffat eller haft med tunnan att göra? Hur är hon privat mot andra? Hennes vänner försvinner ofta och verkar inte ha något större umgängeskrets. Som man sår får man skörda?!
Citera
2018-01-19, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bladguld
Apropå Annas trosfixering så uppfattar jag att den liven egentligen mer handlade om att hon ville älta sin extrema kroppstransformation snarare än att hon avsåg att sälja något.

Det eller alternativt att hon ville visa vilket överflöd av oanvända underkläder hon har, för att visa att i ett så välbärgat hem som deras råder minsann ingen brist på något. Inte ens mjuka trosor!!!

Hon var i alla fall mycket angelägen att poängtera att hon inte längre kommer i sina gamla underbrallor.

Jag är tyvärr en notorisk viktpendlare och min erfarenhet är att just urvuxna trosor inte är någon big issue, vad gör det att fortsätta använda trosor som är lite för stora?
Är väl bara dessutom att ge underbyxorna till äldsta dottern i Annas fall.

Nä, hela den liven handlar om något annat än själva frågan "kan man sälja sina oanvända trosor?" Som upprepades in absurdum.
Tycker hon ska spara sina trosor xxx tills hon blir gammal och behöver vuxenblöjor. Hennes pension lär ju inte bli så hög då är det bra att ha dessa trosor som pensionsförsäkring
Citera
2018-01-19, 21:21
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattriarken
Till Felicias försvar så är det ett Helvete att hitta bostad nu för tiden. Speciellt om man inte har de ekonomiska möjligheterna som krävs för att köpa/belåna en. Hon är nog knappast den enda i Sverige som befinner sig i den sitsen.

Lägg till att Tookan verkar vara en sådan människa som lätt gör andra till medberoende (hennes barn sitter och försvarar henne med näbbar och klor på Instagram - vilken vettig människa lägger sådant på sina barn?!) och som verkar väldigt svår att bli av med. Skulle inte förvåna mig det minsta om Felicia faktiskt har försökt flytta ut men blir gulit trippad till förbannelse av Anna varje gång. Det i kombination med att det är uppenbart att tjejen inte mår bra bäddar inte direkt för en sund förälder/barnrelation.

Kolla hemnet så ser du att det finns huuur många lägenheter som helst. Problemet ligger inte i att det inte skulle finnas bostäder. Problemet ligger i att hon saknar jobb och är för oduglig för att få anställning någonstans. Jag köpte själv en paradvåning i vasastan på över hundra kvadrat och jag har 'vanligt' jobb
Citera
2018-01-19, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Precis. Mini, Medi och Maxi, beroende på sort. Samma sak med kjolar. Tror hon att minikjol betyder storlek XXS?

Midi, Maxi och Efti samma kaliber som Fru Book. Anna kan ta med sig Antonio och stämma upp i deras hit Bad bad boys.
Är Anna fortfarande nöjd med sockerbitarna? Eller är det dags för en nyans vitare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in