2018-01-19, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nov3mber
Oavsett vilket så har ingen annan mer än anhöriga och utredare något att göra med vem personen är, fattar inte varför folk har ett sådant behov av att lägga näsan i blöt. Det finns en anledning till varför inte tidningar, polis och utredare går ut med gärningsmannens fulla namn offentligt.
Normalt görs det när personen är död eller dömd. Han har ingen rätt till något är det synd om någon är det den mördades familj.
Citera
2018-01-19, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av strv122b
Normalt görs det när personen är död eller dömd. Han har ingen rätt till något är det synd om någon är det den mördades familj.

Vi vet fortfarande inte VARFÖR personen har avlidit eller HUR hon avled. Det behöver inte ens handla om mord, det kan ha varit olyckshändelse/dråp.
Citera
2018-01-19, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matrixyo
GT har gått ut med mer info. Hittat kläder som matchar gärningsmannaprofilen, men det kanske konstigaste är:

”Men det finns även andra saker som stärker bilden av det är rätt person – spåren på mordplatsen.
– Vi har analyserat vad som har hänt runt brottsplatsen. Där finns det en grej som gör att vi är säkra på att det inte finns fler gärningsmän, alltså hur själva brottet har gått till. ”

Vad kan det vara?

https://www.expressen.se/gt/polisen-sakra-pa-att-han-mordade-/
Hon kanske kom på honom med en självmordssnara eller nåt sånt?
Citera
2018-01-19, 12:31
Medlem
Citat:
Vi vet fortfarande inte VARFÖR personen har avlidit eller HUR hon avled. Det behöver inte ens handla om mord, det kan ha varit olyckshändelse/dråp.
Haha dagens skämt. Vem fan bryr sig om det var ett misslyckat våldtäcktsförsök som råkade bli dråp. Personen är bunden till en dödad kvinna i 60 års åldern och tog sedan livet av sig när han skulle hamna i förhör. Han visste ju att loppet var kört.
Citera
2018-01-19, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Polisen kanske blev misstänksamma vad gäller GM och fick extra förtur. Men att man skulle hunnit med över 1000 innan? Låter som en bluff. Intressant brottstekniskt men givetvis en bagatell jämfört med det djupt tragiska mordet.

Jag gissar att DNA-tester går rätt snabbt att genomföra, ungefär som att du kan ta prover på vårdcentralen och få svar innan du går hem. Det som sinkar undersökningarna vanligtvis är nog mer att det står många fall på tur och att vissa fall innefattar extremt omfattande material.
Citera
2018-01-19, 12:38
Medlem
Citat:
Missade detta, ursäkta mig. Så jävla typiskt flashback asså, inte konstigt om han kanske blev ännu mer nervös och mådde ännu sämre när hans uppgifter läckt ut.

Uppgifterna kom fram efter hans död
Citera
2018-01-19, 12:40
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crp1
Ludwig var en av mina närmsta vänner, mig och en annan var de två sista han umgicks med i princip konstant. Aldrig varit våldsam, aggressiv utåt . han mådde psykiskt dåligt av många anledningar som inte berör någon här . Ingen ”störd” mördare utan bara något som har gått snett..

Mer säger ja inte
Beklagar att du förlorat en nära vän. Hade han missbruksproblem? Det skulle i så fall förklara varför han uppehöll sig länge i skogen, kan ju fått någon snedtändning när han träffade på BO
Citera
2018-01-19, 12:43
Medlem
cybergrodans avatar
Nu spekulerar jag bara, och jag borde kanske egentligen inte skriva detta. Men genom MGM:s facebook kom jag in på hans pappas sida. Under pappans civilstatus står det ''änkling'', och det är bara de 2 skrivna på hemadressen. Kan det vara så att MGM har förlorat sin mamma?

OM det är så kan det kanske förklara lite hur MGM mådde. På hans facebook verkar han ändå vara ganska ''populär'', absolut inte en enstöring utan umgängeskrets (tänker på liknande fall). Det känns spontant som att något har gått väldigt fel, dvs detta var inte ett planerat mord.

Oavsett mycket tragiskt, både för anhöriga till BO och MGM...
Citera
2018-01-19, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av strv122b
Haha dagens skämt. Vem fan bryr sig om det var ett misslyckat våldtäcktsförsök som råkade bli dråp. Personen är bunden till en dödad kvinna i 60 års åldern och tog sedan livet av sig när han skulle hamna i förhör. Han visste ju att loppet var kört.

Alltså ursäkta, men vem fan har sagt att det skulle vara ett misslyckat våldtäktsförsök? Det finns INGET säkert motiv just nu, ingen dödsorsak som blivit offentlig och INGET som förklarar VARFÖR eller VAD som hände. Du kan spekulera bäst fan du vill, precis som alla rasister som tidigare i tråden var helt säkra på att personen som gjort det hade utländsk bakgrund.
Citera
2018-01-19, 12:48
Medlem
olvert01s avatar
Några saker jag reagerar på:
Enligt ratsit.se så finns det INGA… privatägda fordon registrerade på adressen..
Verkar väldigt konstigt då det är en stor gård som det gäller och ett tydligt Volvointresse.

Efternamn på BO och 3 av MGMs vänner på facebook. Även om namnet är ”vanligt” i trakten. (23 st)
Det borde finns någon koppling…
https://www.ratsit.se/sok/avancerat/person?fnamn=&enamn=Hylander&gata=&postnr=&ort=&kn =Ulricehamn&pnr=&tfn=&m=1&k=1&r=1&er=1&b=1&eb=1&am in=&amax=&fon=1

https://www.facebook.com/l*dwig.g*brielsson
Citera
2018-01-19, 12:54
Medlem
Citat:
Alltså ursäkta, men vem fan har sagt att det skulle vara ett misslyckat våldtäktsförsök? Det finns INGET säkert motiv just nu, ingen dödsorsak som blivit offentlig och INGET som förklarar VARFÖR eller VAD som hände. Du kan spekulera bäst fan du vill, precis som alla rasister som tidigare i tråden var helt säkra på att personen som gjort det hade utländsk bakgrund.
Nej jag har inte sagt något om nationalitet på någon, men polisen är ju säkra på att detta är gärningsmannen. Sen om det var rån, CP anfall, våldtäkt eller han hörde röster är för mig rätt ointressant.
Citera
2018-01-19, 13:00
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cybergrodan
Nu spekulerar jag bara, och jag borde kanske egentligen inte skriva detta. Men genom MGM:s facebook kom jag in på hans pappas sida. Under pappans civilstatus står det ''änkling'', och det är bara de 2 skrivna på hemadressen. Kan det vara så att MGM har förlorat sin mamma?

OM det är så kan det kanske förklara lite hur MGM mådde. På hans facebook verkar han ändå vara ganska ''populär'', absolut inte en enstöring utan umgängeskrets (tänker på liknande fall). Det känns spontant som att något har gått väldigt fel, dvs detta var inte ett planerat mord.

Oavsett mycket tragiskt, både för anhöriga till BO och MGM...

Ja, det hsr nämnts flera gånger att GN förlorade sin mamma för några år sen. Och det är ju inte osannolikt att det påverkat honom.

För Liselottes anhöriga är det bra att han tog sitt livet efter topsningen. Hade han gjort det före hade mördaren förblivit okänd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in