Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-19, 20:01
  #3061
Medlem
Tillssons avatar
Såg på SVT Rapport nu att folket i Ulricehamn andas ut över att mördaren är avslöjad och självutrotad.

Deltar i deras glädje!
Citera
2018-01-19, 20:13
  #3062
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wipen
Mannen som antagligen dödade kvinnan och tog självmord heter L*dw*g Gab*ie*s*son och är född 97 i Ulricehamn.

Otroligt lugn och snäll kille, hade ett stort bilintressere och hängde mycket med vänner. Han hade lite svårt för det sociala och höll på en del med droger under gymnasiet men detta var ingenting som någon av hans vänner förväntade sig.

Detta är en tragisk historia och ingen av oss vet varför det skedde eller hur.

Vet du hur hans mamma dog?

Cancer
Eller
”Ramlade i trappan” avskrivet som olycka?
...är väl egentligen det jag funderar på
__________________
Senast redigerad av fluffypuffy 2018-01-19 kl. 20:15.
Citera
2018-01-19, 20:21
  #3063
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Alla de här inläggen, och jag misstänker att det kommer flera, är av samma kategori. Nämligen att den som har rent mjöl i påsen behöver inte vara rädd.

Nu kanske jag anser att myndigheterna ska ge fan i vilket mjöl jag har i påsen, så länge jag inte är misstänkt för något brott. Har man konkreta misstankar mot mig så att jag blir anhållen eller häktad får jag naturligtvis göra som man säger.

Jag kanske tycker att det bara är syltryggar som säger ja och amen till allt myndigheterna säger.

Det är nog så här att han blev informerad om att om han vägrade så skulle han "få följa med till stationen". Då valde han säkert själv att bli topsad istället för då fick han lite tidsfrist.
Citera
2018-01-19, 20:21
  #3064
Medlem
Dricksglas55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Nej, men hur dog mamman?
Har det framkommit i tråden?

Jag spekulerar bara, men det är något som inte stämmer riktigt här...
Vet ej.
Vet ej.

Vad har hans morsas död att han kallblodigt mördar en annan människa att göra med?
__________________
Senast redigerad av Dricksglas55 2018-01-19 kl. 20:26.
Citera
2018-01-19, 20:28
  #3065
Medlem
Ludde var självklart påverkad av droger- kanske en mix av flera.
Stämmer med att vittnen sagt att ha uppträtt konstigt och gått in i dem på motionsspåret.
Tror de flesta mord och grov misshandel utförs av drogpåverkade människor.
Och då menar jag legala droger=(mediciner) liksom illegala droger.
Han kan ha varit snäll som ett lamm när han var "nykter" men förändrats till ett monster vid drogpåverkan.
Citera
2018-01-19, 20:29
  #3066
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dricksglas55
Jag med. Det är ju inte pappan som dödat.

Är det Per Erik Roland ni syftar på så är de tvillingar.
Citera
2018-01-19, 20:31
  #3067
Medlem
fluffypuffys avatar
För att förstå Ludwig, oavsett vad som hände i motionsspåret, så måste vi förstå hans depression.

Att vara deppig över att livet går fel och att mamma försvinner i cancer vid 16 års ålder gör väl vilken människa som helst deprimerad i mörker.
Men tillräckligt för mord?

I det här fallet har såååå många människor drabbats.
Liselottes familj.
Hela Ulricehmamn.
Ludwigs familj.
För att inte tala om tysken som blev felaktigt uthängd, stackarn.
Hans väninna i Sälen, varför tog hon sitt liv? Kanske var det droppen efter allt som hänt?

Jag vill veta hur Ludwigs mamma dog för några år sedan, då jag är övertygad om att det är det är den saknade pusselbiten för att förstå varför det som hände skedde.

Det måste finnas någon som vet hur mamman dog?
Citera
2018-01-19, 20:39
  #3068
Medlem
Han var påverkad helt enkelt - och gjorde något han antagligen aldrig gjort om han varit ren. Svårare än så är det inte.
Amatörpsykologer - som FluffyPuffy gör mig illamående.
Ibland finns ingen stor anledning och om alla som mist föräldrar eller syskon i ung ålder eller råkat ut för något annat väldigt tragiskt så skulle halva Sveriges befolkning vara potentiella mördare.
Citera
2018-01-19, 20:44
  #3069
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashybits
Han var påverkad helt enkelt - och gjorde något han antagligen aldrig gjort om han varit ren. Svårare än så är det inte.
Amatörpsykologer - som FluffyPuffy gör mig illamående.
Ibland finns ingen stor anledning och om alla som mist föräldrar eller syskon i ung ålder eller råkat ut för något annat väldigt tragiskt så skulle halva Sveriges befolkning vara potentiella mördare.

Så nu skyller vi allt på sprit och droger istället?
Ja, han var nog sannolikt påverkad.
Men det var inte drogen, oavsett vilken, som fick honom att ta livet av en annan människa.
Svaret finns i Ludwigs psyke och förlutna.

Vet du vad som hände med Ludwigs mamma, mr armchair expert?
Citera
2018-01-19, 20:56
  #3070
Medlem
Vi skyller inte på någonting utan konstaterar att detta är den troligaste förklaringen till att han mördare en kvinna i ett motionsspår där det kanske inte ens finns en personkoppling (vilket jag i och för sig skulle tippa på).
I stället för ett "snuttifiera" det hela - till hur synd det var om honom och då han mist sin mamma vid 16-års ålder så måste det beror på detta.
Bullshitt kallar jag det du håller på med.
Citera
2018-01-19, 20:56
  #3071
Medlem
Dricksglas55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
För att förstå Ludwig, oavsett vad som hände i motionsspåret, så måste vi förstå hans depression.

Att vara deppig över att livet går fel och att mamma försvinner i cancer vid 16 års ålder gör väl vilken människa som helst deprimerad i mörker.
Men tillräckligt för mord?

I det här fallet har såååå många människor drabbats.
Liselottes familj.
Hela Ulricehmamn.
Ludwigs familj.
För att inte tala om tysken som blev felaktigt uthängd, stackarn.
Hans väninna i Sälen, varför tog hon sitt liv? Kanske var det droppen efter allt som hänt?

Jag vill veta hur Ludwigs mamma dog för några år sedan, då jag är övertygad om att det är det är den saknade pusselbiten för att förstå varför det som hände skedde.

Det måste finnas någon som vet hur mamman dog?
Det är ALDRIG okej att ta någon annans liv bara för man mår dåligt själv. Finns ingen ursäkt i världen för det han gjorde!
Citera
2018-01-19, 21:00
  #3072
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Vet du hur hans mamma dog?

Cancer
Eller
”Ramlade i trappan” avskrivet som olycka?
...är väl egentligen det jag funderar på

Nej tyvärr stod jag inte Ludde så nära, men från vad jag hört har det handlat om psykiska och fysiska besvär (dålig blandning) som gjort att hon avled.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback