Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-12, 13:01
  #2341
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norren
Tänkte det samma...
Och svarta skor med vit detalj, kan väl vara Nike osv om de nu inte har mer detaljer än de säger..
Har han traskat omkring i typ sådana här alltså? ---> https://www.converse.com/on/demandwa...C_standard.jpg

Är det inte mest ungdomar eller åtminstone folk < 30 år som har sådana?

Jag tycker man ser det mest på folk mellan 15-25 år.
Citera
2018-01-12, 14:37
  #2342
Medlem
Jag knallar omkring i såna här ibland och då är jag är på fel sida 50

https://www.stadium.se/INTERSHOP/sta...%20HIGH_D3.png
Citera
2018-01-12, 15:09
  #2343
Medlem
Haha är det addiddas så är det en polac
Citera
2018-01-12, 19:24
  #2344
Medlem
Veckans brott på ingång i veckan med GW ..
Ska bli intressant vad han har att säga
Citera
2018-01-12, 20:31
  #2345
Medlem
Tompa-123s avatar
Asså jag förstår mig inte på denna utredningen. Först så tog de R in och han var misstänkt för mordet men släpptes sen. Då hade de helt plötsligt dna och skulle toffsa en massa snubbar och nu går de ut med signalement.

Vad sysslar polisen med? Var kommer dna ifrån och varför var R misstänkt från början?
Citera
2018-01-12, 20:40
  #2346
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa-123
Asså jag förstår mig inte på denna utredningen. Först så tog de R in och han var misstänkt för mordet men släpptes sen. Då hade de helt plötsligt dna och skulle toffsa en massa snubbar och nu går de ut med signalement.

Vad sysslar polisen med? Var kommer dna ifrån och varför var R misstänkt från början?


Ja den är jävligt skum
Han kanske har hotat henne i samband med hennes jobb och polisen tog det för givet
Tar det inte tid å analysera DNA toppsing liksom 1050personer
__________________
Senast redigerad av Leorardlake 2018-01-12 kl. 20:46.
Citera
2018-01-12, 22:54
  #2347
Medlem
En fråga då jag inte hängt mer fullt ut i tråden.
Eftersom att Liselott var ensam vid tillfälltet som hon bragdes om livet.
Är det några andra personer som varit i närheten och ev sett något eller hur kan de vara säkra på alla dessa kläder/skor som personen haft på sig?!
Citera
2018-01-12, 23:09
  #2348
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kikko6
En fråga då jag inte hängt mer fullt ut i tråden.
Eftersom att Liselott var ensam vid tillfälltet som hon bragdes om livet.
Är det några andra personer som varit i närheten och ev sett något eller hur kan de vara säkra på alla dessa kläder/skor som personen haft på sig?!
Det är en person som uppmärksammats av flera vittnen tidigare under dagen.

Man kanske kan anta att denne betett sig avvikande på något sätt eftersom flera lagt märke till honom.
Citera
2018-01-13, 15:33
  #2349
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Det är en person som uppmärksammats av flera vittnen tidigare under dagen.

Man kanske kan anta att denne betett sig avvikande på något sätt eftersom flera lagt märke till honom.

Om inte annat så via klädsel på ett idrotts och friluftsområde och hur han bar dom:

"Kännetecken för den misstänkte mördaren är att han var klädd i en mörk lång jacka, möjligen svart, som gick ner till låret eller knät. Jackan var knäppt och uppdragen mot haka. På huvudet hade mannen en mössa, troligtvis stickad. Mössan var nerdragen över hela pannan. På fötterna satt ett par svarta skor med en vit detalj, troligen ett par Converse."

Ansiktsdrag och andra kännetecken gick inte att lämna, då personens ansikte mer eller mindre är täckt av jacka och mössa. Och lång jacka, kanske ända ner till knäet? Kombinerat med typ Converseskor. Känns som om denna person kanske inte var ute för att sporta direkt. Låter mer som en "skummis" från en spionfilm. Malplacerad.
Citera
2018-01-13, 16:23
  #2350
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Om inte annat så via klädsel på ett idrotts och friluftsområde och hur han bar dom:

"Kännetecken för den misstänkte mördaren är att han var klädd i en mörk lång jacka, möjligen svart, som gick ner till låret eller knät. Jackan var knäppt och uppdragen mot haka. På huvudet hade mannen en mössa, troligtvis stickad. Mössan var nerdragen över hela pannan. På fötterna satt ett par svarta skor med en vit detalj, troligen ett par Converse."

Ansiktsdrag och andra kännetecken gick inte att lämna, då personens ansikte mer eller mindre är täckt av jacka och mössa. Och lång jacka, kanske ända ner till knäet? Kombinerat med typ Converseskor. Känns som om denna person kanske inte var ute för att sporta direkt. Låter mer som en "skummis" från en spionfilm. Malplacerad.

Var det inte en kvinna som hade blivit utsatt för något slags ofredande/angrepp i området i något så närtid (som dock lyckades springa från honom)?
Citera
2018-01-13, 23:59
  #2351
Medlem
LaScalas avatar
Motionera inte ensam och ha inte lurar i öronen.

Mer än två månader efter det olösta mordet i motionsspåret i Ulricehamn går polisen ut med en skarp varning till allmänheten.

– Någonstans där ute finns en mördare, säger lokalpolisområdeschefen Tomas Stakeberg Jansson till Borås Tidning.

– Det finns en stor risk att det är en person som inte kände henne som gjort det, har Lena Matthijs, polisområdeschef i Älvsborg, sagt.

Och att gärningsmannen inte befinner sig bakom lås och bom får nu polisen att gå ut med en tydlig uppmaning till allmänheten:

Om du dig i området: iaktta största, möjliga försiktighet.

https://www.expressen.se/gt/polisens...-inte-ensamma/


Ja ni, kanske dags att utlysa undantagstillstånd i Ulricehamn?
Blir intressant att se nästa "Veckans Brott"
Citera
2018-01-14, 00:19
  #2352
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Motionera inte ensam och ha inte lurar i öronen.

Mer än två månader efter det olösta mordet i motionsspåret i Ulricehamn går polisen ut med en skarp varning till allmänheten.

– Någonstans där ute finns en mördare, säger lokalpolisområdeschefen Tomas Stakeberg Jansson till Borås Tidning.

– Det finns en stor risk att det är en person som inte kände henne som gjort det, har Lena Matthijs, polisområdeschef i Älvsborg, sagt.

Och att gärningsmannen inte befinner sig bakom lås och bom får nu polisen att gå ut med en tydlig uppmaning till allmänheten:

Om du dig i området: iaktta största, möjliga försiktighet.

https://www.expressen.se/gt/polisens...-inte-ensamma/


Ja ni, kanske dags att utlysa undantagstillstånd i Ulricehamn?
Blir intressant att se nästa "Veckans Brott"

Göteborg, Borås, Jönköping, Värnamo, Trollhättan, Lidköping, Skövde osv. 90min bilfärd från Ulricehamn.
Om det är en random galning som slagit till så behöver han knappast vara från Ulricehamn. Då lär han knappast slå till just där igen. Men slå till igen lär han göra och kanske var Liselotte inte första offret heller för den delen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback