2018-01-19, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justnothing
Kan inte bli en bättre förklaring än så här! En fegt kräk som förhoppningsvis led alla kval med rejäl ångest och panik innan han tog repet runt halsen! Han slutade sitt liv med blås och tarmtömning i brallorna och lämnade offrets anhöriga i sorg.
Det finns ingenting att glädjas åt i det här mordfallet. Förutom att det är en lättnad att man vet vem som gjorde det. Även gärningsmannen har lämnat anhöriga och vänner efter sig. De tvingas leva med detta utan att ha haft del i det som har hänt. De förtjänar inte sättet du skriver på. Bättring!
Senast redigerad av Redax 2018-01-19 kl. 10:39.
Citera
2018-01-19, 10:36
Medlem
Jag tror många av hans vänner är chokade måste ju vart en psykos Alabama
Man vill ju tro att det var en olyckshändelse som slutade på nått konstigt sätt
Senast redigerad av Leorardlake 2018-01-19 kl. 10:38.
Citera
2018-01-19, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anayla
Usch vad tragiskt.
Jag mår dåligt av att veta hur många unga som mår dåligt. Fy att ingen orkar bry sig om.
En människa blir så ledsen att den gör något hemskt mot en annan oskyldig människa..
Det är för bedrövligt!

Försök älska varandra..

Samma här... Jag tycker det händer alldeles för mycket elände i detta land.Mord,självmord bland olika människor,bland unga.Så mycket våld och hat!Samhället är på FEL väg!
Och att ingen bryr sig...gör mig också förbannad.
Istället att lyfta upp öppna,riktigt öppna debatter på TV, på alla media med alla inblandade,de bara "lägger på locket" och bortförklarar "med hänsin till anhöriga".Det är skitsnack!Det är en ren hyckleri!Ingen som bryr sig om anhöriga heller!
Det är så lätt att döma den killen som många har gjort här redan.Men vad vet vi om honom?Om hans liv,om hans känslor?Vi vet inte ens hur "oskyldig" var den mördade kvinnan.Ja,låt mig säga det.
Jag minns bra att hon jobbade i kommunen även med flyktingfrågor.Hon var chef där!Kände de varandra på nåt sätt tidigare?Hade nån konflikt?Jag har svårt att tro att den unga killen dödade kvinnan som han inte var bekant alls.Något skumt här.
Kan hennes jobbposition ha nån koppling,betydelse?Möjligen.Du ser...nästan alla händelser kommer till politiken som drivs denna regering.
Citera
2018-01-19, 10:56
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Jag erkänner att jag bara läst tråden av & till, om det har nämnts tidigare ber jag om ursäkt.
Tycker det låter otroligt, att killen blev topsad i tisdags och redan på torsdagen hade dom DNA resultat (sa dom på TV nyheterna igår). Wow, jag brukar läsa att bara finns ett ställe i Sverige som utför detta nämligen på Rättsmedicinalverkets rättsgenetiska laboratorium i Linköping,
och att det tar typ månader för att få svar i kriminella fall.
Nu typ två dagar, stämmer detta?
Citera
2018-01-19, 11:07
Medlem
Ludwig var en av mina närmsta vänner, mig och en annan var de två sista han umgicks med i princip konstant. Aldrig varit våldsam, aggressiv utåt . han mådde psykiskt dåligt av många anledningar som inte berör någon här . Ingen ”störd” mördare utan bara något som har gått snett..

Mer säger ja inte
Senast redigerad av crp1 2018-01-19 kl. 11:16. Anledning: Fulla namn
Citera
2018-01-19, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DragonOnWall8
Jag erkänner att jag bara läst tråden av & till, om det har nämnts tidigare ber jag om ursäkt.
Tycker det låter otroligt, att killen blev topsad i tisdags och redan på torsdagen hade dom DNA resultat (sa dom på TV nyheterna igår). Wow, jag brukar läsa att bara finns ett ställe i Sverige som utför detta nämligen på Rättsmedicinalverkets rättsgenetiska laboratorium i Linköping,
Håller med om att det verkar skumt. 1300 prov ska ha analyserat sedan mordet?
Citera
2018-01-19, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DragonOnWall8

Gissar att topsningarna har rätt hög prioritet eftersom en gärningsman som blivit topsad vet att polisen snart är honom på spåren och därför riskerar att fly, eller som i det här fallet, ta livet av sig. Man vill nog inte att det ska gå fyra månader från att polisen topsar till att resultaten analyseras av den anledningen.
Citera
2018-01-19, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crp1
Ludwig Gabrielsson var en av mina närmsta vänner, mig och en annan var de två sista han umgicks med i princip konstant. Aldrig varit våldsam, aggressiv utåt . han mådde psykiskt dåligt av många anledningar som inte berör någon här . Ingen ”störd” mördare utan bara något som har gått snett..

Mer säger ja inte
Det var det jag misstänkte..
Det är så hemskt.
Usch att människor mår så dåligt att de begår brott mot någon...
Oavsett etnicitet.
Kram.
Citera
2018-01-19, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dannebil
Gissar att topsningarna har rätt hög prioritet eftersom en gärningsman som blivit topsad vet att polisen snart är honom på spåren och därför riskerar att fly, eller som i det här fallet, ta livet av sig. Man vill nog inte att det ska gå fyra månader från att polisen topsar till att resultaten analyseras av den anledningen.
Polisen kanske blev misstänksamma vad gäller GM och fick extra förtur. Men att man skulle hunnit med över 1000 innan? Låter som en bluff. Intressant brottstekniskt men givetvis en bagatell jämfört med det djupt tragiska mordet.
Citera
2018-01-19, 11:21
Medlem
Hej, jag är en av de får personer som har haft en nära kontakt med MGM det närmsta halvåret. Ingen av oss (hans vänner) märkte av något annorlunda med honom förens i tisdags då han betede sig lite annorlunda men inget märkvärdigt.
Hans död kom som en chock och vi alla var ledsna, några timmar senare kommer artiklarna från tidningarna om att dom har fått en DNA träff och att den MGM ej lever längre. Detta var inget som någon av oss ens hade kunnat tänka tanken om. Jag själv träffade MGM säkert en 10-15 gånger från dess att mordet hände tills dess att han hittades död och han var alltid sig själv.

——————

skrivs av en nära vän till mig som umgicks med Ludwig en del till och från också. Intygar detta också .
Citera
2018-01-19, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crp1
inget jag vill om du tror det. det har dom redan gjort, facebook, adress med mera . bläddra igenom tråden

Missade detta, ursäkta mig. Så jävla typiskt flashback asså, inte konstigt om han kanske blev ännu mer nervös och mådde ännu sämre när hans uppgifter läckt ut.
Citera
2018-01-19, 11:25
Medlem
Ingen fara, förstår. hela situationen är helt sjuk.. prata med honom senast i förrgår och nu allt detta, inget vi nånsin kunde tänka oss
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in