2018-01-11, 19:19
Medlem
Wishies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Det spelar ingen roll hur många, i USAs fall borde det ju självklart väga upp mot dess påstådda tekniska ”överlägsenhet”, kompetens och erfarenhet. Men som det ser ut är ju inte ”kollisioner” så ovanliga för USAs del. Det jag försöker säga dig är att du har hittat något för att vifta med.
”Religiöst övertygade soldaterna” i Iran skriver du i propagandasyfte.. Religion i din framställning står mot Vetenskap. Så var det i ditt land inte IRAN. Hur hjärntvättad du är tar inte jag upp i denna tråd, men om du vill framföra kritik mot argument som framförts gällande hangarfartygets sänkning så svarar jag gärna på det.
Ser gärna fram emot att du efter alla dessa sidor FRAMFÖR ett realistiskt argument för hur Irans marin, kustartilleri, flygvapen eller de religiöst övertygade grabbarna med plastbåtar och RPG:s ska kunna sänka ett hangarfartyg med normal eskort, under normala förhållanden. Bara ett verklighetförankrat argument. Ett enda.
Hittills har du producerat noll och inget och jag förväntar mig inte att du någonsin kommer att göra det heller.
Citera
2018-01-11, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wishie
Ser gärna fram emot att du efter alla dessa sidor FRAMFÖR ett realistiskt argument för hur Irans marin, kustartilleri, flygvapen eller de religiöst övertygade grabbarna med plastbåtar och RPG:s ska kunna sänka ett hangarfartyg med normal eskort, under normala förhållanden. Bara ett verklighetförankrat argument. Ett enda.
Hittills har du producerat noll och inget och jag förväntar mig inte att du någonsin kommer att göra det heller.

Finns redan många argument här som dessvärre dina gelikar ej kunnat kontra. Ni besvarar taktiska utmaningar med tekniska trams. Teknik som ni aldrig sett, arbetat med eller öht vet något om. Hela den här diskussionen från er sida är baserade på illusioner. Ingenting här som ni presenterar följer en slags krigsvetenskaplig ABC logik. Bara trams om religion och härkomst och ditt nästsista inlägg här är beviset på det.
Citera
2018-01-11, 19:40
Medlem
Wishies avatar
Citat:
Finns redan många argument här som dessvärre dina gelikar ej kunnat kontra. Ni besvarar taktiska utmaningar med tekniska trams. Teknik som ni aldrig sett, arbetat med eller öht vet något om. Hela den här diskussionen från er sida är baserade på illusioner. Ingenting här som ni presenterar följer en slags krigsvetenskaplig ABC logik. Bara trams om religion och härkomst och ditt nästsista inlägg här är beviset på det.
Fortfarande bara snömos från ditt håll. Föga förvånande
Citera
2018-01-11, 20:01
Medlem
franges avatar
Citat:
Iran har i dagarna uppvisat att man har förmågan att allvarligt skada och nära på sänka örlogsfartyg iaf.

Tyvärr var det Iranska marinens stolthet Damawand, en fregatt (nåja) i inhemskt byggda Mowj-klassen man lyckades parkera på en vågbrytare i Kaspiska havet. Utmärkt sjömanskap och troligtvis en fantastiskt genomtänkt drivlina ligger nog till grunden för detta jättekliv framåt för Irans marin.
Bäva månde amerikanska kryssare, jagare och framförallt hangarfartyg.

Det var ju helt klart en irrationell attack mot ett inkräktande amerikanskt stealth-fartyg som blev både avslöjat och ivägskrämt, parkeringen utav Damawand var bara för att visa sin irreguljära slagkraftighet, mot de fega amerikanska spionerna!
Citera
2018-01-11, 21:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Det var ju helt klart en irrationell attack mot ett inkräktande amerikanskt stealth-fartyg som blev både avslöjat och ivägskrämt, parkeringen utav Damawand var bara för att visa sin irreguljära slagkraftighet, mot de fega amerikanska spionerna!

En mycket ung industri och ny marin teknologi och då kommer misstag ske, det gäller alla. Men att ni jämför med världens rikaste länder och mest industrialiserade länder visar vilken hög nivå Iran är på militärt.
Citera
2018-01-11, 21:56
Medlem
Wishies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av khoroos
En mycket ung industri och ny marin teknologi och då kommer misstag ske, det gäller alla. Men att ni jämför med världens rikaste länder och mest industrialiserade länder visar vilken hög nivå Iran är på militärt.
Och med tanke på uppvisad nivå är det alltså trovärdigt att Iran kan sänka eller allvarligt skada en CVN?
Citera
2018-01-11, 22:04
Medlem
Citat:

Det samma gäller då dig. Det man pressenterat här följer din så kallade logik..
Du har inte sett nått av era vapen du kan inget om tekniken bakom o när någon ber om bevis så babblar du om annat.
Citera
2018-01-11, 22:06
Medlem
Citat:
Och med tanke på uppvisad nivå är det alltså trovärdigt att Iran kan sänka eller allvarligt skada en CVN?

Det dom visat upp o IR5 så kallade vetenskapliga logik kan dom göra allt precis allt. Dom lever i den bubblan deras generaller printat in i folks hjärnor.
Citera
2018-01-12, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Det samma gäller då dig. Det man pressenterat här följer din så kallade logik..
Du har inte sett nått av era vapen du kan inget om tekniken bakom o när någon ber om bevis så babblar du om annat.

Problemet är att era argument är barnsliga. Om du tar upp sådana argument vid en militärhögskola så blir du utkastad. Det är en kommersiell information ni oftast argumenterar med som endast handlar om ”teknik”, att folk gifter sig med sina kusiner eller är muslimer. På den nivån skulle inte bara jag utan vem som helst som sett 2 A-4 sidor i sitt liv skratta åt er.

O du kan tro vad du vill om mig, så länge du också svarar på invändningar och inte gömmer dig bakom massa fördomar om andra människor.
Citera
2018-01-12, 17:36
Medlem
Citat:

Iran har visat väldigt mycket, var och hur ska vi börja?? Det är bra att poängtera att diskussionen om hangarfartyget inte handlar om användarnas olika politiska åsikter. Om man ska låta sånt styra diskussionen om rätt och fel, kan man lika gärna lägga ner allt.

Du har som sagt flera stora utmaningar både innanför och utanför persiska viken. Den enda förklaring som våra iranska användare gång på gång fått läsa från er är; Iran kan inte sänka!

Det är allt vi läst här och därtill lite av era rasistiska kvaliteter i diskussionen.
Trots utförliga förklaringar med kartor och beskrivningar av scenarier, så fortsätter tramset, Iran kan inte!!

Jag tror den som här låter som BaghdadBobär gänget som upprepar;Iran kan inte!!
Jag menar landet visar upp MaRV missiler, idioten säger, Iran kan inte!!

Ärligt talat, om Iran nu är så inkompetent som ni påstår, hur i hela världen ska Iran bygga kärnvapen som alla är rädda för!!?
Alltså, själva jämförelsen är så skrattretande, att Iran kan bygga missiler,avancerade UAV, satelliter och kärnvapen, men inte sänka ett hangarfartyg!!
Citera
2018-01-12, 17:39
Medlem
Citat:
Du har ju inte läst krigsvetenskap kan jag säga med säkerhet
Citera
2018-01-12, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av khoroos

Norra Iran är där alla flottans övningar sker och sådana händelser har olika förklaringar. Starka vindar!!
USA dödar fiskare och massa civila årligen liknande händelser, men precis som deras över 125 sönderslagna F-14 är olyckor en del av deras förklaringar men gäller inte för andra..

125 sönderslagna plan
Och av en viss typ som F-14..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in