2018-01-07, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
SaintCosme,, sicket pucko. Varför ödsla vår tid med skit. Vi försöker ta det här framåt, det är ett besinningslöst våld mot ett barn. En galning går kanske fortfarande runt....

Jag tänker också att polisen mycket väl kan ha haft rätt person men att flera nekat topsning, det går inte att komma längre om man inte har tekniskt bevisning mot någon som vägrar topsning. Eller? Det kanske går att fiska upp DNA genom att punktmarkera vederbörande och ta glas eller annat som personen vidrört?

Svensk lagstiftning ter sig ibland väldigt tandlös. Att neka topsning borde inte vara tillåtet.
Citera
2018-01-07, 17:49
Medlem
Jag blev nyfiken på de här hotbreven som skickades till Corren. Avsändaren kallade sig "Buther boy", säkert menat som "Butcher boy". Fick man reda på vem som skickat dem?

http://www.corren.se/nyheter/linkoping/hotbrev-kan-ha-samband-med-dubbelmordet-4295101.aspx
Citera
2018-01-07, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiger-sounds
Jag blev nyfiken på de här hotbreven som skickades till Corren. Avsändaren kallade sig "Buther boy", säkert menat som "Butcher boy". Fick man reda på vem som skickat dem?

http://www.corren.se/nyheter/linkoping/hotbrev-kan-ha-samband-med-dubbelmordet-4295101.aspx
Har väl diskuterats tidigare, men att se skyltarna gör mig illamående. En psykiskt sjuk person kan uppfatta dem som ren "order to kill". Att "konstprojektet" fick tillstånd ter sig idag ofattbart. Linköpings beslutsfattare 2004 – vilket gäng naiva amatörer!
Citera
2018-01-07, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaintCosme
Ja, jag har väl också läst mycket om detta mordet och kanske kan se runt hörn.

För övrigt lämnar jag tråden nu då vi inte kommer vidare.

Jag trollade er i en tråd man inte bör trolla i och det skäms jag för men ni andra kanske har fått intressanta uppslag att arbeta vidare med mot den hägrande miljonen...

Ajöss!
Uppriktigt sagt så undrar jag varför du snöade in på just det här kriminalfallet?
Citera
2018-01-07, 19:23
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Jag tror också att de hittat något om det funnits en konflikt mellan Mohammed och förövaren. Polisen har ägnat 13 år till att utreda hitta kopplingar och topsat alla både bekanta till Mohammed och de so bor i området plus en massa andra.

Om vi tittar på liknande fall, som 8-åriga Tobias och 5-åriga Sabina, så attackerades de med kniv mitt på dagen av psyksjuka gärningsmän. Fallen var lätta att lösa delvis för att de som gjort det fanns i närområdet. Den här dubbelmördaren kanske hade tillgång till bil och bodde i en annan stad, då blir det betydligt svårare.

Om mördaren var han på bänken i trädgårdsföreningen så beskrevs han som frånvarande i blicken, någon sa att han såg schizofren ut.

Så tänker jag på dessa skyltar som satt uppe runtom i Linköping, Lars Noréns pjäs "Krig":

"Det finns inga barn längre."

"Varför har ni inte dött?"

"Nu ska vi döda dom allesammans och sen kan dom inte göra något mera."

En psyksjuk person som läser något sådant kan känna sig uppmuntrad och se det som ett budskap.

Såklart behöver detta inte ha med skyltarna att göra, men ändå osmakligt att sätta upp sådana skyltar.

Knivattacken i Varberg 2013 påminner om morden i Linköping. En intressant sak med GM i Varberg är att han var på tillfälligt besök i staden när han utförde brottet.

Inlägg 2726 i tråden om knivskärningen i Varberg är trovärdigt. Beskriver GM bra, är nog en liknande person som i Linköping.
Citera
2018-01-07, 19:26
Medlem
MossTrumss avatar
SaintCosme har med sina inlägg - fantasier - trots allt berikat tråden. Här är två citat från honom som kräver lite mer av hjärnkraft från oss som läser detta.

Finns inga möjligheter att en åklagare skulle kunna driva det till åtal. #8540

Mördare kommer och går och vissa av den är psykopater. #8529

Om ngn vägrar topsning så är det svårt att få ett åklagarbeslut om tvångsåtgärd. Det är ännu svårare om den som vägrat flyttar utomlands.

Om gm är psykopat så har han idag ingen ånger, kan arbeta med vad som helst och fungera perfekt i alla sociala sammanhang.
Senast redigerad av MossTrums 2018-01-07 kl. 19:32.
Citera
2018-01-07, 20:00
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaintCosme
Ja, jag har väl också läst mycket om detta mordet och kanske kan se runt hörn.

För övrigt lämnar jag tråden nu då vi inte kommer vidare.

Jag trollade er i en tråd man inte bör trolla i och det skäms jag för men ni andra kanske har fått intressanta uppslag att arbeta vidare med mot den hägrande miljonen...

Ajöss!

Du har läst mycket om mordet, men missat att mördaren skadade sig vid attacken och lämnade blodspår efter sig?
Citera
2018-01-07, 20:19
Medlem
Butcher boy kan det vara han m slakt masken som härjade för ett par år sen?
Citera
2018-01-07, 21:00
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Du har läst mycket om mordet, men missat att mördaren skadade sig vid attacken och lämnade blodspår efter sig?
Det vet vi alla och att krimteknikerna har hans DNA samt att han har är nordeuropé omkring de 20 åren.

Saint har fört in som nyhet på tråden att gm är psykopat, kan fungera i samhället utan att vara ångerfull.
Senast redigerad av MossTrums 2018-01-07 kl. 21:03.
Citera
2018-01-07, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Det vet vi alla och att krimteknikerna har hans DNA samt att han har är nordeuropé omkring de 20 åren.

Saint har fört in som nyhet på tråden att gm är psykopat, kan fungera i samhället utan att vara ångerfull.

Det har varit på tapeten förut att han kan vara psykopat. Det har tagits fram flera gärningsmannaprofiler och i en av dem är lider han av en personlighetsstörning liknande psykopati.
Citera
2018-01-07, 22:00
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Det har varit på tapeten förut att han kan vara psykopat. Det har tagits fram flera gärningsmannaprofiler och i en av dem är lider han av en personlighetsstörning liknande psykopati.
Tack!

Kan vara svårt att hitta en psykopat som aldrig funnits inom vård.
Citera
2018-01-08, 04:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Tack!

Kan vara svårt att hitta en psykopat som aldrig funnits inom vård.
Och där kommer familj/släkt in i bilden; föräldrar, ev syskon etc. Det kan finnas anhöriga som starkt misstänker en familjemedlems medverkan i brottet, men som blundar, skjuter sanningen ifrån sig. Det är alltför jobbigt att ta in.
Fick nyligen vetskap om att en avlägsen bekant begått mord i övre tonåren. Vederbörande vårdades därefter på institution, fungerar nu sen många år normalt i samhället. Ingen kan ana något. Hans familj har skyddat honom, nu är föräldrarna borta, då har det kommit fram via honom själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in