2018-01-07, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Men du tyckte (tycker?) att även utredarna är inne på fel spår, att de missbedömt spåren och teknisk bevisning? Varför det?

Jo men det var inte seriöst tänk utan mer för att röra om i grytan.
Citera
2018-01-07, 02:06
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaintCosme
Mytoman är jag säkert men har inga som helst uppgifter i fallet att bidra med. Hade jag haft det så hade ni fått dem. Hade säkert blivit en jävla bra författare om jag satsat på det yrket - eftersom ni svalt min uppdiktade historia med så stort allvar...
Det som flera verkar ha reagerat på är att fantasierna sedan visade sig stämma så bra överens med ett spår som redan fanns i tråden sedan tidigare. Det kanske är lite svårt att tro att det här är ett rent sammanträffande.
Senast redigerad av Draifos 2018-01-07 kl. 02:13.
Citera
2018-01-07, 02:11
Medlem
Citat:
Kunde faktiskt inte sova (men det tar väl ni också som ett bevis på era teser)

Jo jag känner mig förföljd faktiskt (men det har jag mig själv att skylla). Mytoman är jag säkert men har inga som helst uppgifter i fallet att bidra med. Hade jag haft det så hade ni fått dem. Hade säkert blivit en jävla bra författare om jag satsat på det yrket - eftersom ni svalt min uppdiktade historia med så stort allvar...
Det där med nikotinet var väl intressant med tanke på att det skulle kunna att gå runt detta med ett inköp på någon second hand från en nikotinists mössa om GM var nikotinfri (Bra uppslag för en deckarförfattare förresten).
Men nu var säkert de här morden inte speciellt välplanerade utan utfördes i raseri utan speciell planering...

Nu har jag gett Blomkvistarna lite mer så att era hjärnor får arbeta.

Tror att hårstråna som innehöll nikotin har dna-testats mot blodet som gm lämnade på tidningsstället/kniven, därav slutsatsen att gm var nikotinist.

Bra att du är öppen nu. Då ställer jag några frågor som säkert de som läst igenom dina inlägg undrar/kommer undra över: du är över 70 år, har bott i Stockholm sedan lång tid. Hur fick du en säker källa på vem 25-åringen var som sköts i Herrljunga?

Det behöver inte vara misstänkt öht men kan lätt misstänkliggöras av fb-are med lika livlig fantasi som du själv. Frågar dig här så att du kan svara, och slippa spekulationer.

Och förresten så behöver du inte ha dåligt samvete gentemot någon när du ju bara fantiserat ihop allt. Du har ju inte pekat ut någon.
Citera
2018-01-07, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det som flera verkar ha reagerat på är att fantasierna sedan visade sig stämma så bra överens med ett spår som redan fanns i tråden sedan tidigare. Det är lite svårt att tro att det här är ett rent sammanträffande.

Ja, jag har väl också läst mycket om detta mordet och kanske kan se runt hörn.

För övrigt lämnar jag tråden nu då vi inte kommer vidare.

Jag trollade er i en tråd man inte bör trolla i och det skäms jag för men ni andra kanske har fått intressanta uppslag att arbeta vidare med mot den hägrande miljonen...

Ajöss!
Citera
2018-01-07, 02:16
Moderator
OYs avatar
Citat:
Kunde faktiskt inte sova (men det tar väl ni också som ett bevis på era teser)

Jo jag känner mig förföljd faktiskt (men det har jag mig själv att skylla). Mytoman är jag säkert men har inga som helst uppgifter i fallet att bidra med. Hade jag haft det så hade ni fått dem. Hade säkert blivit en jävla bra författare om jag satsat på det yrket - eftersom ni svalt min uppdiktade historia med så stort allvar...
Det där med nikotinet var väl intressant med tanke på att det skulle kunna att gå runt detta med ett inköp på någon second hand från en nikotinists mössa om GM var nikotinfri (Bra uppslag för en deckarförfattare förresten).
Men nu var säkert de här morden inte speciellt välplanerade utan utfördes i raseri utan speciell planering...

Nu har jag gett Blomkvistarna lite mer så att era hjärnor får arbeta.
'

Knappast, för som det ser ut just nu så fanns det endast hår(dna) från en person i mössan vad vi känner till. Att det bara fanns spår av en person förutom blod från offer styrks av att mössan påstås vara ett bra bevis.

Bra uppslag för den som söker bekräftelse på berättelser som kan vara användbara i en domstolsförhandling, men inte tillräckligt bra för att fungera, det är en återvändsgränd.
Citera
2018-01-07, 10:10
Medlem
Ja dubbelmordet i norge
Citera
2018-01-07, 11:18
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Nej jag kan inte hjälpa er. Om jag kunnat hade jag självklart gjort det. Allt jag skrev var bara en mytomans fantasier.
Fråga: Finns det några senare eller tidigare mord där man kan skönja likheter?

Mordet på 8 åriga Tobias i Jönköping är likt.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/article10898214.ab
Citera
2018-01-07, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det som flera verkar ha reagerat på är att fantasierna sedan visade sig stämma så bra överens med ett spår som redan fanns i tråden sedan tidigare. Det kanske är lite svårt att tro att det här är ett rent sammanträffande.

Inne på samma tankegång. Är inte helt övertygad. SC må bälga vodka (som många norrlänningar i den äldre generationen gör) men jag finner inte hans inlägg som rena fyllesnacket.
Citera
2018-01-07, 14:23
Medlem
Link04s avatar
Den mest logiska förklaringen till att dubbelmordet är olöst är att GM var där av en slump. Ingen koppling finns mellan GM och offer. Då är det mycket svårt för polisen. Även otur att inte polis / vittnen / kameror fångade upp GM snabbt när han flydde från platsen under morddagen.

Saknas koppling mellan GM och offer kan utredarna bara försöka ringa in GM via historik och det finns ingen sådan i detta fall. Alt vänta på att någon som vet vem han är tipsar om honom eller att han begår något nytt brott.

Om man jämför Linköping med mordet på Tobias i Jönköping så är det sannolikt samma typ av GM, som även polisen tror. Dom har troligen bra skäl till att tro så. Där kunde polis via vaksamma vittnen följa honom tilll hans bostad. GM i Jönköping valde barnet slumpmässigt och hade en psykisk störning.

Utredarna där säger tom att hade man inte kunnat gripa honom snabbt så hade det nog blivit ett svårlöst spaningsmord pga att det just saknas koppling GM och offer. I Linköping är nog inte heller GM från staden, vilket gör det ännu mer svårt.

Jag är rätt säker på att GM i Linköping var på platsen av en slump under morddagen, även offren valdes slumpmässigt. Tror polisen har rätt, annars hade dom hittat en koppling genom den mycket omfattande utredningen. Polisen har ofta rätt bra koll.
Citera
2018-01-07, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Den mest logiska förklaringen till att dubbelmordet är olöst är att GM var där av en slump. Ingen koppling finns mellan GM och offer. Då är det mycket svårt för polisen. Även otur att inte polis / vittnen / kameror fångade upp GM snabbt när han flydde från platsen under morddagen.

Saknas koppling mellan GM och offer kan utredarna bara försöka ringa in GM via historik och det finns ingen sådan i detta fall. Alt vänta på att någon som vet vem han är tipsar om honom eller att han begår något nytt brott.

Om man jämför Linköping med mordet på Tobias i Jönköping så är det sannolikt samma typ av GM, som även polisen tror. Dom har troligen bra skäl till att tro så. Där kunde polis via vaksamma vittnen följa honom tilll hans bostad. GM i Jönköping valde barnet slumpmässigt och hade en psykisk störning.

Utredarna där säger tom att hade man inte kunnat gripa honom snabbt så hade det nog blivit ett svårlöst spaningsmord pga att det just saknas koppling GM och offer. I Linköping är nog inte heller GM från staden, vilket gör det ännu mer svårt.

Jag är rätt säker på att GM i Linköping var på platsen av en slump under morddagen, även offren valdes slumpmässigt. Tror polisen har rätt, annars hade dom hittat en koppling genom den mycket omfattande utredningen. Polisen har ofta rätt bra koll.
Har väl diskuterats in absurdum tidigare i tråden men antar att Muhammeds far m fl samt dennes dataverksamhet är 100-igt utredd. Har aldrig kunnat frigöra mig från en del kvarvarande funderingar rörande detta.
En psyksjuk mördare är ju ett av flera alternativ. Antar att kända, psyksjuka unga män har topsats.
Närheten till rätsspsyk i Vadstena är intressant. Har haft anhöriga med svåra psykiska besvär som vårdats på institution resp hemma. En röd tråd har då varit att skydda den sjuke från omgivningen, dölja, gömma etc. Familjer till en psykiskt sjuk person kan gå ganska långt i sin ofta missriktade omsorg.
Citera
2018-01-07, 16:10
Medlem
Jag tror också att de hittat något om det funnits en konflikt mellan Mohammed och förövaren. Polisen har ägnat 13 år till att utreda hitta kopplingar och topsat alla både bekanta till Mohammed och de so bor i området plus en massa andra.

Om vi tittar på liknande fall, som 8-åriga Tobias och 5-åriga Sabina, så attackerades de med kniv mitt på dagen av psyksjuka gärningsmän. Fallen var lätta att lösa delvis för att de som gjort det fanns i närområdet. Den här dubbelmördaren kanske hade tillgång till bil och bodde i en annan stad, då blir det betydligt svårare.

Om mördaren var han på bänken i trädgårdsföreningen så beskrevs han som frånvarande i blicken, någon sa att han såg schizofren ut.

Så tänker jag på dessa skyltar som satt uppe runtom i Linköping, Lars Noréns pjäs "Krig":

"Det finns inga barn längre."

"Varför har ni inte dött?"

"Nu ska vi döda dom allesammans och sen kan dom inte göra något mera."

En psyksjuk person som läser något sådant kan känna sig uppmuntrad och se det som ett budskap.

Såklart behöver detta inte ha med skyltarna att göra, men ändå osmakligt att sätta upp sådana skyltar.
Senast redigerad av Tiger-sounds 2018-01-07 kl. 16:12.
Citera
2018-01-07, 16:18
Medlem
Yinool0401s avatar
SaintCosme,, sicket pucko. Varför ödsla vår tid med skit. Vi försöker ta det här framåt, det är ett besinningslöst våld mot ett barn. En galning går kanske fortfarande runt....

Jag tänker också att polisen mycket väl kan ha haft rätt person men att flera nekat topsning, det går inte att komma längre om man inte har tekniskt bevisning mot någon som vägrar topsning. Eller? Det kanske går att fiska upp DNA genom att punktmarkera vederbörande och ta glas eller annat som personen vidrört?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in