Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-27, 18:27
  #10345
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moffey
finns det nån app som helt sonika bara tar bort skräpfiler på mobilen utan all denna förbannade reklam som följer med hela tiden och som ska klickas bort ?

kört med 360 security men ledsnat på den pga allt popup

några förslag ?
De flesta appar som sköter den uppgiften tenderar att även skicka med en minneshanterare, batterihanterare eller liknande skräp, som du helt bör undvika på en telefon.

Jag rekommenderar Googles nyligen presenterade app:
https://play.google.com/store/apps/d...bu.files&hl=en

Osäker på om den kan radera filer automatiskt, men det är några enkla tryck för att radera.
Citera
2017-12-27, 18:29
  #10346
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tygfu
Vad finns det för webbläsare som har funktionen att när man trycker på länkar så får man se en förstorad bild och så får man välja exakt vilken länk man ska följa. Känner bara till Chrome, men vill ha nån som man kan köra adblocker på.
Chrome har väl ingen sån funktion? Iaf inte för mig.

Funktionen du nämner tror jag finns på Safari för Iphone. Är det där du hört om funktionen? Om du vet dess namn så föreslår jag att du googlar för att hitta motsvarande för Android.
Citera
2017-12-29, 11:36
  #10347
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 43344
Gissar nu, men är det inte enklast att ladda snapen (tryck en gång så att den finns laddad lokalt på telefonen), slå på flygplansläge, ta en vanlig printscreen, därefter tömma appdata för Snapchat innan du slår av flygplansläget och loggar in på nytt?

så komplicerat!
>vill ju kunna sparar videoklipps också
Vill ha en app som sparar direkt så som det finns i ios snapchatt++
Citera
2017-12-29, 11:57
  #10348
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zotno11
så komplicerat!
>vill ju kunna sparar videoklipps också
Vill ha en app som sparar direkt så som det finns i ios snapchatt++
Spela in skärmen annars med t. ex AZ Screen Recorder
Citera
2017-12-30, 22:03
  #10349
Medlem
Finns det någon bra drinkapp? Ser gärna att det finns en funktion där man kan lägga in vad man har tillgång till och får ut möjliga drinkar att göra av det.
Citera
2017-12-30, 22:11
  #10350
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joi
Finns det någon bra drinkapp? Ser gärna att det finns en funktion där man kan lägga in vad man har tillgång till och får ut möjliga drinkar att göra av det.

Cocktail Flow - Drink Recipes
Citera
2018-01-07, 17:11
  #10351
Medlem
Starobrnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IrregularCat
Kört CCleaner på datorn i många år och använder även deras app. ..
Jag har gjort samma resa. Tog bort nån (typ) Super Cleaner som man var tvungen att klicka flitigt för att stänga ner, installerade CCleaner, och så här långt gör CCleaner sitt jobb och man stänger med ett klick.

Min kombination för mobilen är Kaspersky antivirus (free) och CCleaner (free). Om någon har förslag på en bättre lösning; skriv här.
Citera
2018-02-06, 10:10
  #10352
Medlem
SuperPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starobrno
Jag har gjort samma resa. Tog bort nån (typ) Super Cleaner som man var tvungen att klicka flitigt för att stänga ner, installerade CCleaner, och så här långt gör CCleaner sitt jobb och man stänger med ett klick.

Min kombination för mobilen är Kaspersky antivirus (free) och CCleaner (free). Om någon har förslag på en bättre lösning; skriv här.
Ja, SD Maid är en bättre lösning. Kört denna (numera köpt deras PRO version också) i flera år.
Vad jag förstår rensar CCleaner cachen i din mobil i första hand. Androidsystemet behöver cache för att fungera optimalt (=snabbt), att rensa cache är därför som regel kontraproduktivt ....
Citera
2018-02-07, 14:10
  #10353
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperPutte
Ja, SD Maid är en bättre lösning. Kört denna (numera köpt deras PRO version också) i flera år.
Vad jag förstår rensar CCleaner cachen i din mobil i första hand. Androidsystemet behöver cache för att fungera optimalt (=snabbt), att rensa cache är därför som regel kontraproduktivt ....

Stämmer. Att rensa cachen innebär att du raderar saker som i så fall behöver laddas om nästa gång du besöker aftonbladet.se, t ex.

Det går snabbare och bättre genom att inte rensa cachen, Android sköter det på egen hand om det skulle behövas.
Citera
2018-02-17, 17:37
  #10354
Medlem
MartinStLouiss avatar
Vad har ni för rekommendationer gällande en "Find My Car" app? Ibland när jag är ute och vandrar så kan det vara smidigt o se hur långt man har kvar till bilen.
Citera
2018-02-19, 00:03
  #10355
Avstängd
Letar efter app (och tjänst)

Som kan kallas:

Asset tracker

Goods inventory

Management


Eller helst nån slags mix av detta! Jag vill kunna ha ett index och lager på massor av saker. Man ska tex kunna skapa ett objekt och knyta till det till kategori samt location

-inleverans
-lagerhållning med geo-location
-följa objekt i tid
-ange status


Tex nu har jag denna sortens* telefonladdaren i just den bilen, i den staden

Och i samband med detta kunna spåra/följa detta med olika val.
Citera
2018-02-19, 09:54
  #10356
Medlem
Starobrnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Vad har ni för rekommendationer gällande en "Find My Car" app? Ibland när jag är ute och vandrar så kan det vara smidigt o se hur långt man har kvar till bilen.
Jag vet inte vad "Find my car" har för ev speciella funktioner. Men tror du kan bli nöjd med Lokalsinne; bra karta och en liten punkt där du är. Du kan om jag minns rätt klicka när du lämnar bilen så har du bilens position.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback