Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-08-31, 06:37
  #9745
Medlem
SamsungGalaxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeRoger
i beskrivningen står det att i fullversionen så kan du ha obegränsat med konton att synka till/från samt att appen har stöd för Tasker.

Det sista fick mig att köpa fullversionen direkt!

Jag förstår, tack snälla för förslag, tror detta blir kanon!
Citera
2014-08-31, 10:01
  #9746
Medlem
Söker en inspelningsapp där man kan "lyssna live" medan man spelar in. Tänkte använda en irig mic cast för att göra intervjuer till radio, och eftersom den har hörlursutgång så att man kan göra vad man spelar in så vill jag ha en app som har stöd för det.

Tips? Gärna gratis, men den kan få kosta några kronor också om det är motiverat.
Citera
2014-09-02, 11:20
  #9747
Medlem
Peter77s avatar
Hej!

Nyss skaffat min första android-telefon, en Samsung Galaxy S4 mini.
Söker en app där jag kan komma åt ALLA mappar och filer jag har utdelat på datorerna i nätverket.

Hade tidigare en symbiantelefon där det fanns ett program som hette symSMB, där telefonen dök upp som en enhet i nätverket och man kunde flytta filer från och till hur man ville.

Vill ha något sådant här, har testat appen "Network places" men den får bara tillgång till mappen "users" i nätverket (i min hemgrupp), inte de andra mapparna och partitionerna jag delar ut.
Jag har Windows7 och appen frågar efter användarnamn, lösen och domän.
Har inte satt ngt lösen på windows, på hemgruppen finns det ett slumpat lösen men det har jag ej behövt ange från andra datorer.
Vet inte heller vad jag isf ska ange för användarnamn och domän.

Nån som kan hjälpa mig få detta att fungera eller tipsa om ngn app ni vet fungerar?
Gör inget om det kostar även om gratis är trevligast.
Citera
2014-09-02, 12:21
  #9748
Medlem
Lullebulle1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter77
Hej!

Nyss skaffat min första android-telefon, en Samsung Galaxy S4 mini.
Söker en app där jag kan komma åt ALLA mappar och filer jag har utdelat på datorerna i nätverket.

Hade tidigare en symbiantelefon där det fanns ett program som hette symSMB, där telefonen dök upp som en enhet i nätverket och man kunde flytta filer från och till hur man ville.

Vill ha något sådant här, har testat appen "Network places" men den får bara tillgång till mappen "users" i nätverket (i min hemgrupp), inte de andra mapparna och partitionerna jag delar ut.
Jag har Windows7 och appen frågar efter användarnamn, lösen och domän.
Har inte satt ngt lösen på windows, på hemgruppen finns det ett slumpat lösen men det har jag ej behövt ange från andra datorer.
Vet inte heller vad jag isf ska ange för användarnamn och domän.

Nån som kan hjälpa mig få detta att fungera eller tipsa om ngn app ni vet fungerar?
Gör inget om det kostar även om gratis är trevligast.
https://play.google.com/store/apps/d....solidexplorer klarar av att komma åt utdelade mappar.
Citera
2014-09-02, 17:28
  #9749
Medlem
DeRogers avatar
ES Filutforskaren är minst lika bra: https://play.google.com/store/apps/d...gs.android.pop
Citera
2014-09-03, 10:23
  #9750
Medlem
rasmusens avatar
Har en htc one m8 och tycker det ser lite kantigt och trist ut när jag tar emot samtal. Finns det någon vettig app som gör att det blir fullscreen på kontakterna bilder? Lite som utseendet på iPhone typ.

Har testat några få som jag inte kommer ihåg namnet på.. Dom buggade och var allmänt dåliga. Vill inte behöva skapa en "alternativ kontaktbok".
Citera
2014-09-03, 12:13
  #9751
Medlem
DeRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rasmusen
Har en htc one m8 och tycker det ser lite kantigt och trist ut när jag tar emot samtal. Finns det någon vettig app som gör att det blir fullscreen på kontakterna bilder? Lite som utseendet på iPhone typ.

Har testat några få som jag inte kommer ihåg namnet på.. Dom buggade och var allmänt dåliga. Vill inte behöva skapa en "alternativ kontaktbok".

Roota, lägg in Xposed Framework och modulen Gravitybox. I Gravitybox kan du ställa in Full Screen Caller.

Skriv om du vill ha/behöver en mer utförlig förklaring.
Citera
2014-09-03, 17:16
  #9752
Medlem
deadhead.s avatar
Någon som vet om det finns någon app som gör det möjligt för mailklienten K9 mail att få LED-lampan att lysa när man får ett nytt mail? Vore verkligen grymt.
Citera
2014-09-03, 17:20
  #9753
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Någon som vet om det finns någon app som gör det möjligt för mailklienten K9 mail att få LED-lampan att lysa när man får ett nytt mail? Vore verkligen grymt.

Light Flow?
Citera
2014-09-03, 18:22
  #9754
Medlem
rasmusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeRoger
Roota, lägg in Xposed Framework och modulen Gravitybox. I Gravitybox kan du ställa in Full Screen Caller.

Skriv om du vill ha/behöver en mer utförlig förklaring.

Tack för svaret.

Så det krävs att man rootar? Finns det inga andra alternativ?
Citera
2014-09-03, 19:01
  #9755
Medlem
DeRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rasmusen
Tack för svaret.

Så det krävs att man rootar? Finns det inga andra alternativ?

Ok, i Play Butiken söker du på "full screen caller" så hittar du lite appar som fixar det, men jag vet inte hur bra dessa appar är.
Citera
2014-09-03, 21:40
  #9756
Medlem
Tubby Steves avatar
Jag söker en sms-app där man kan begränsa sms-historiken. Alltså så att jag kan ställa in så jag bara sparar t.ex. de 20 senaste smsen från en/alla kontakter. Har en ickerootad lur.
Ingen av de populäraste sms-apparn verkar ha den här funktionen, som min gamla Galaxy S3'as standard sms-app hade, som jag nu bytt ut mot en Nexus 5.
Jättetacksam för tips!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback