Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-20, 07:42
  #10321
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elbel
Billigaste appen att ringa med i inom sverige?
Stämmer denna? sms?
https://www.idg.se/editorial/0/path/...2816645982.jpg
Med Hangouts kan du ringa från din dator eller mobiltelefon över internet till ett vanligt telefonnummer, dvs till en mobil eller en fast telefon. Priserna stämmer nog, det är billigt och appen funkar bra. Du laddar på pengar i ditt Google-konto, tror minsta laddning är ungefär 100 kr.

Notera, Hangouts erbjuder också internetsamtal mellan dig och andra som har appen, de är gratis. Det som avses i listan, som kostar, är samtal där ena parten är en internetansluten enhet och den andra är en telefon som tar emot ett samtal över telefonnätet.

Sms kan du inte skicka genom Hangouts.
(Google Voice erbjuder dock sms men den är inte tillgänglig i Sverige).
Internetmeddelanden, dvs chatt, finns såklart i Hangouts och är gratis.

Du måste ladda ner både Hangouts och Hangouts Dialer, dessa finns i Google Play.
Citera
2017-11-20, 07:48
  #10322
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joi
Finns det någon app som gör att spotify startas på mobilen och börjar spela där man senast var, så fort appen känner av att man kopplar upp sig till en viss förinställd blåtandsenhet?
Jag använder inte Spotify och kan inte testa själv. Men Google Play Music har ett val i inställningar som heter "Allow external devices to start playback". Det innebär att bluetooth-enheten kommer börja spela musik automatiskt i vissa fall, när den kopplas upp.

Detta var något som många klagade på varför denna möjlighet att stänga av inställningen infördes för bara några veckor sedan (innan dess var det alltid påslaget i Google Play Music).
Men: det hela beror också på om bluetooth-enheten skickar ut ett kommando. Det är alltså inte bara upp till telefonen, utan även till enheten du vill koppla upp. Vissa bilar skickar ett sådant kommando, vissa bilar inte. Inte säkert att det går att ändra i bilens inställningar men det kan gå. Om det inte handlar om en bil så gäller motsvarande bluetooth-enhetens inställningar såklart, i den mån sådana finns.

Spotify kan ha något liknande i sin app som Google Play Music, eller så är funktionen eventuellt redan aktiverad i appen. Har du testat/letat?

Om det finns någon annan app, som kan erbjuda denna funktion, vet jag inte.
__________________
Senast redigerad av 43344 2017-11-20 kl. 07:55.
Citera
2017-11-20, 15:33
  #10323
Medlem
Salorms avatar
Jag skulle behöva en bra gym app, min polare rekommenderade "gym apa" men den verkar bara finnas till iphone. Skulle behöva en där man ställer in sina mått och hur man tränat osv och sen får rekommenderade pass runt en 3 ggr i veckan. Någon som har något tips?
Citera
2017-11-20, 16:03
  #10324
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Jag skulle behöva en bra gym app, min polare rekommenderade "gym apa" men den verkar bara finnas till iphone. Skulle behöva en där man ställer in sina mått och hur man tränat osv och sen får rekommenderade pass runt en 3 ggr i veckan. Någon som har något tips?

JEFIT kanske? https://play.google.com/store/apps/details?id=je.fit
Mobilism
Träningskategorin hos Mobilism, kanske finns något annat bra här.
Citera
2017-11-20, 16:05
  #10325
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
JEFIT kanske? https://play.google.com/store/apps/details?id=je.fit
Mobilism
Träningskategorin hos Mobilism, kanske finns något annat bra här.

Tack, ska testköra jefit och se hur det är.
Citera
2017-11-28, 14:02
  #10326
Medlem
st0ckiss avatar
Nån som känner till någon app liknande Notes som fanns på Xperia Z3+, som en del av Sonys egna appar? https://www.apkmirror.com/apk/sony-m...cations/notes/
Notes funkar inte på senare versioner av Android och jag verkligen älskade det lilla anteckningsblocket och widgeten. Inte hittat någon som varit i närheten så bra än.
Citera
2017-11-29, 15:23
  #10327
Medlem
bra städprogram till androida mobiler utan reklam

finns det nån app som helt sonika bara tar bort skräpfiler på mobilen utan all denna förbannade reklam som följer med hela tiden och som ska klickas bort ?

kört med 360 security men ledsnat på den pga allt popup

några förslag ?
Citera
2017-11-29, 16:09
  #10328
Medlem
IrregularCats avatar
Kört CCleaner på datorn i många år och använder även deras app. Nu är det ju visserligen reklam i gratisverisionen av appen men tycker inte den är så farlig och dyker inte upp så ofta.

Det är ju ett seriöst företag så reklamen dem har är inte så farlig IMO, inte som vissa appar som har helt skev reklam.

Vill du slippa all reklam tror jag du vackert får betala för det också.
Citera
2017-11-29, 17:13
  #10329
Medlem
Prova Droid Optimizer, tyckte den gjorde ett bra jobb. Finns reklam men den är inte alls störande.

Det var även den som fångade spion-appen med fingrarna i syltburken när jag skulle stänga bakgrundsapparna för kvällen.
__________________
Senast redigerad av Bananrepublikan 2017-11-29 kl. 17:15.
Citera
2017-11-29, 17:22
  #10330
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananrepublikan
Prova Droid Optimizer, tyckte den gjorde ett bra jobb. Finns reklam men den är inte alls störande.

Det var även den som fångade spion-appen med fingrarna i syltburken när jag skulle stänga bakgrundsapparna för kvällen.


ska kika på den tack
Citera
2017-11-29, 17:29
  #10331
Medlem
Vad finns det för webbläsare som har funktionen att när man trycker på länkar så får man se en förstorad bild och så får man välja exakt vilken länk man ska följa. Känner bara till Chrome, men vill ha nån som man kan köra adblocker på.
Citera
2017-11-30, 00:54
  #10332
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Nån som känner till någon app liknande Notes som fanns på Xperia Z3+, som en del av Sonys egna appar? https://www.apkmirror.com/apk/sony-m...cations/notes/
Notes funkar inte på senare versioner av Android och jag verkligen älskade det lilla anteckningsblocket och widgeten. Inte hittat någon som varit i närheten så bra än.

Är det något fel på Google Keep?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback