Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-30, 08:18
  #10333
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miloudot
Är det något fel på Google Keep?
Ja, Keep har inte alls samma smidiga och lätta widget, varken att bläddra bland anteckningarna eller skapa nya.
I Sonys gick det hur smidigt som helst
Citera
2017-11-30, 08:57
  #10334
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Ja, Keep har inte alls samma smidiga och lätta widget, varken att bläddra bland anteckningarna eller skapa nya.
I Sonys gick det hur smidigt som helst

Snackar vi om samma app..? Eller är det länge sedan du testade Google Keep, kanske?

Har nämligen svårt att tänka mig att något möjligen skulle kunna vara enklare och smidigare än just Google Keep-widgeten.
Citera
2017-11-30, 09:10
  #10335
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miloudot
Snackar vi om samma app..? Eller är det länge sedan du testade Google Keep, kanske?

Har nämligen svårt att tänka mig att något möjligen skulle kunna vara enklare och smidigare än just Google Keep-widgeten.
Det gör vi. Jag menar inte att Keep är jobbig eller svår, bara det att Notes från Sony var så mycket enklare.

Ett gult anteckningsblock på hemskärmen, klicka där så visas alla anteckningar i ett fint rutnät, klicka på plusknappen för att skriva en ny och backa för att spara.
Keeps widget har för många knappar som bara är till för att skapa nya anteckningar och inget smidigt sätt att visa alla anteckningar från widgeten.

Ja, jag vet att jag är petig nu, men efter att ha använt Notepad i flera år och älskat dess smidighet känns allt annat som ett nerköp. :P
Citera
2017-11-30, 19:59
  #10336
Medlem
Snasis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Det gör vi. Jag menar inte att Keep är jobbig eller svår, bara det att Notes från Sony var så mycket enklare.

Ett gult anteckningsblock på hemskärmen, klicka där så visas alla anteckningar i ett fint rutnät, klicka på plusknappen för att skriva en ny och backa för att spara.
Keeps widget har för många knappar som bara är till för att skapa nya anteckningar och inget smidigt sätt att visa alla anteckningar från widgeten.

Ja, jag vet att jag är petig nu, men efter att ha använt Notepad i flera år och älskat dess smidighet känns allt annat som ett nerköp. :P

Colornote kanske kan vara något för dig. Stämmer in ganska bra på det du skriver iallafall.
Citera
2017-12-01, 06:17
  #10337
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snasi
Colornote kanske kan vara något för dig. Stämmer in ganska bra på det du skriver iallafall.

ColorNote var inte alls jättebra. Inget smidigt sätt att se vilka anteckningar man har från widgeten. Måste öppna huvudappen för att kunna se alla anteckningar då widgeten bara är till för att skapa genväg till en enstaka anteckning.

Att det ska vara så jäkla svårt att tillverka en vettig anteckningaspp med smidig widget!
Citera
2017-12-01, 12:55
  #10338
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Det gör vi. Jag menar inte att Keep är jobbig eller svår, bara det att Notes från Sony var så mycket enklare.

Ett gult anteckningsblock på hemskärmen, klicka där så visas alla anteckningar i ett fint rutnät, klicka på plusknappen för att skriva en ny och backa för att spara.
Keeps widget har för många knappar som bara är till för att skapa nya anteckningar och inget smidigt sätt att visa alla anteckningar från widgeten.

Ja, jag vet att jag är petig nu, men efter att ha använt Notepad i flera år och älskat dess smidighet känns allt annat som ett nerköp. :P

Jag har en keep-widget på en av hemskärmarna, 19 anteckningar och går att scrolla. Klickar man på en kommer man till den anteckningen.
Vill man skapa en ny anteckning så är det bara klicka på knappen som är på widgeten högst upp till vänster. Till sidan om den är det om man vill skapa en lista. Backar man sedan så sparas det.

Jag kan ju dock inte se alla 19 anteckningar på samma gång i widgeten utan får scrolla. Låter ju märkligt om någon app skulle kunna det. Enda skulle väl vara om det bara var en lista på namnen på vardera anteckning, men då föredrar jag att man ser lite innehåll i varje anteckning istället på widgeten.
Citera
2017-12-05, 13:36
  #10339
Medlem
Fina Gubbens avatar
OT raderat.

/Mod
Citera
2017-12-08, 09:10
  #10340
Medlem
SuperPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tygfu
Vad finns det för webbläsare som har funktionen att när man trycker på länkar så får man se en förstorad bild och så får man välja exakt vilken länk man ska följa. Känner bara till Chrome, men vill ha nån som man kan köra adblocker på.
Fattar egentligen inte vad du menar (kör Firefox Android själv som du kan köra t ex uBlock Origin på), men det finns ju flera Chromium-baserade browsers som har egen adblocker inbyggd. Bland dem jag testat är Chromium SWE bäst/snabbast speciellt om du har en Snapdragon-processor (modeller över 800) i mobilen. Då är den sjukt snabb....
Läs mer om den här http://androidflagship.com/28615-chr...pdragon-device
Använd F-droid appen för att ladda ned browsern, då kan du uppdaterar den automatiskt (kan inte hämtas via Google Play) https://f-droid.org/packages/chromiu...iumsweupdater/
Citera
2017-12-13, 13:34
  #10341
Medlem
Nihennas avatar
Finns det någon reklamblockerare som funkar för youtube-appen? Så himla trött på att se på klipp med femhundra reklampauser varje minut. På PC är det ju lätt, men till youtube-appen hittar jag inget vad jag kan se.
Citera
2017-12-14, 17:49
  #10342
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vixo
Finns det någon kameraapp en kan välja fps som inspelas i video? Kör med androids standard-videokameraapp nu; är hela videofältet ljust när jag filmar blir fpsen skitkass (16-24). Är det mörkare med en ljuskälla (typ ett fönster) blir det 30 fps.

Är inte riktigt insatt med videokamerainställningar, men känns som telefonkameraappen prioriterar kvalité framför fps, i visst ljus.

Open Camera, ska stödja den funktionen om jag inte missminer mig:

https://play.google.com/store/apps/d...encamera&hl=sv

Men det beror på vilken enhet du har om det stödjs eller inte.
Citera
2017-12-17, 20:19
  #10343
Medlem
Hur sparar man snaps på android?
Utan att användaren ser det

På iOs använder man snapchat++
behöver liknande program
Citera
2017-12-27, 18:25
  #10344
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zotno11
Hur sparar man snaps på android?
Utan att användaren ser det

På iOs använder man snapchat++
behöver liknande program
Gissar nu, men är det inte enklast att ladda snapen (tryck en gång så att den finns laddad lokalt på telefonen), slå på flygplansläge, ta en vanlig printscreen, därefter tömma appdata för Snapchat innan du slår av flygplansläget och loggar in på nytt?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback