2018-01-03, 11:26
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Jag tror att det är väldigt enkelt för medier med en agenda att skapa dessa bubblor och sedan får dessa ett eget liv som förstärks av dessa gråterskor. Helt gratis.

Ja, du kan ha rätt. Utan att ge mig in i någon sorts "remote diagnosing" som hon som ställde diagnos på Heberlein på Facebook häromveckan, så kan det kanske vara så att homogeniteten i journalistkåren gör att det finns en överrepresentation av icke analytiskt tänkande i den.

Jag tror det var Bill Gates som tyckte att om man ska driva ett framgångsrikt företag så ska man anställa bara "A-people". Han resonerade vidare, "A-people hire other A-people", men tyckte också att "If you start to hire B-people, they in turn will hire C-people".

A->B->C. Israeliska ambassadören (A) på dyr fiskresturang med Peter Wolodarski (B) och vidare till Niklas Orrenius eller Niklas Ekdahl (C).

Och när jag tänker på det hade jag en bekant som frilansade på SVT public service och jämförde det med en skyddad verkstad. Det finns många där som lallat runt alldeles för länge. Angående Stjärne vet jag inte, men hon är kanske inte den skarpaste kniven i lådan.

Jag tror att "den liberala demokratin" och dess individualism har slagit hårt mot många som törstar efter andras bekräftelse så pass mycket att man är villig att göra sig till nyttig idiot för dom som utnyttjar omdaningen av världen, för en klapp på axeln. Vi såg Nicklas Ekdahl skulle gå med i kyrkan, jag tror vi kommer få se ett lemmeltåg av uppsagda journalister söka sig till sådana ställen för att "hitta sin plats i världen". Det är ju också känt att våra politiker utgörs av B-laget, för dom riktigt vassa talangerna hamnar i näringslivet. Politiken är medelmåttornas tyranni.

Vilka som utnyttjar omdaningen av världen? Mången kanariefågel kvittrar glatt från redaktionspinnen.
Senast redigerad av Nostradumbass 2018-01-03 kl. 11:49.
Citera
2018-01-03, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Ja, du kan ha rätt. Utan att ge mig in i någon sorts "remote diagnosing" som hon som ställde diagnos på Heberlein på Facebook häromveckan, så kan det kanske vara så att homogeniteten i journalistkåren gör att det finns en överrepresentation av icke analytiskt tänkande i den.

Jag tror det var Bill Gates som tyckte att om man ska driva ett framgångsrikt företag så ska man anställa bara "A-people". Han resonerade vidare, "A-people hire other A-people", men tyckte också att "If you start to hire B-people, they in turn will hire C-people".

A->B->C. Israeliska ambassadören (A) på dyr fiskresturang med Peter Wolodarski (B) och vidare till Niklas Orrenius eller Niklas Ekdahl (C).

Och när jag tänker på det hade jag en bekant som frilansade på SVT public service och jämförde det med en skyddad verkstad. Det finns många där som lallat runt alldeles för länge. Angående Stjärne vet jag inte, men hon är kanske inte den skarpaste kniven i lådan.

Jag tror att "den liberala demokratin" och dess individualism har slagit hårt mot många som törstar efter andras bekräftelse så pass mycket att man är villig att göra sig till nyttig idiot för dom som utnyttjar omdaningen av världen, för en klapp på axeln. Vi såg Nicklas Ekdahl skulle gå med i kyrkan, jag tror vi kommer få se ett lemmeltåg av uppsagda journalister söka sig till sådana ställen för att "hitta sin plats i världen". Det är ju också känt att våra politiker utgörs av B-laget, för dom riktigt vassa talangerna hamnar i näringslivet. Politiken är medelmåttornas tyranni.

Vilka som utnyttjar omdaningen av världen? Mången kanariefågel kvittrar glatt från redaktionspinnen.
Antar att det är hos MS som i Silicon Valley att de försöker anställa ”A-people” och har typ någon ”director of diversity” anställd.
W=White, A=Asian, H=Hispanic, B=Black
Amazon managers, A wont reveal numbers on engineers
W 71 %
A 18 %
H 4 %
B 4 %

Facebook programmers, FB global director of diversity Maxime W say they are absolutely committed to diversity-
W 53 %
A 41 %
H 3 %
B 1 %

Yahoo technical workers
W 35 %
A 57 %
H 3 %
B 1 %

Google tech workers
W 60%
A 34 %
H 2 %
B 1 %

In all of them 85% of all techis are men
Google give every employee diversity training to uncover hidden biases.
Related to demographics an Asian is 7 times more likely to work at Google than a white, at Facebook 10 times, Yahoo 21 times.

Låg representation för Hispanics och Svarta. De blir en allt större del av det nya USA, projektioner säger att vita blir i minoritet +2040, under 18 är vita i minoritet 2020, under 10 är de redan i minoritet. Det siffrorna för de unga som är framtiden. Det i ett USA som i början av 60-talet var 90% vitt. 1965 ändrade man immigrationslagarna så alla skulle kunna immigrera till USA.

Hanna Stjärnes nyårsönskan:
Citat:
"Jag önskar också att de globala jättar (Facebook och Google tex), som kommit att dominera den svenska mediemarknaden, förstår vilket ansvar de har för samhället och demokratin och börjar agera därefter. Att den intensiva debatt om desinformation och propaganda som pågått under 2017 nu leder till konkreta handlingar som får verkliga konsekvenser. Så att svenska folket får möjlighet att göra sitt val hösten 2018 utifrån fakta och inte utifrån desinformation."
https://www.journalisten.se/nyheter/...vakning-av-svt
Det går väl inte att tolka på annat sätt än att hon efterlyser att FB och Google censurerar icke önskvärd samhällskritik?
Senast redigerad av Efterdradd 2018-01-03 kl. 12:14.
Citera
2018-01-03, 12:13
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efterdradd
Antar att det är hos MS som i Silicon Valley att de försöker anställa ”A-people” och har typ någon ”director of diversity” anställd.
W=White, A=Asian, H=Hispanic, B=Black

Nej, nu missförstår du. Det Bill Gates talade om som (A, B och C) var inte härkomst utan kompetens. Det är vanligt att små startups är befolkade av "A-people", alltså jävelkompetenta inom sitt område och då blir det s.a.s. "hälsosam konkurrens".

Sen växer företaget och börjar attrahera massa annan typ av personal, och när man anställer B och C personer förändras kulturen och känslan. Då kommer office-politik in och det kan bli helt "toxic" att jobba i en sån miljö. När folk kommer in som inte kan konkurrera sunt med domänkunskap så blir det att dom måste ägna sig åt politik och backstabbing.

Det här med mångfaldschefer är ett mycket senare påhitt. Ursäkta off-topic, men jag ville ta tillfället att reda ut missförståndet och döda spåret om personalfördelning i Silicon Valley

Citat:
Det går väl inte att tolka på annat sätt än att hon efterlyser att FB och Google censurerar icke önskvärd samhällskritik?

Ja det går inte att tolka på något annat sätt. Intressant är ju dock att chefen för SVT Public Service som borde vara ohotad kung av media i Sverige pekar ut Google och Facebook som "ledande media" eller "dominerande media" i Sverige. Anser sig SVT-chef Hjärne slagen redan?
Citera
2018-01-03, 12:24
Medlem
Citat:
Nej, nu missförstår du. Det Bill Gates talade om som (A, B och C) var inte härkomst utan kompetens. Det är vanligt att små startups är befolkade av "A-people", alltså jävelkompetenta inom sitt område och då blir det s.a.s. "hälsosam konkurrens".

Sen växer företaget och börjar attrahera massa annan typ av personal, och när man anställer B och C personer förändras kulturen och känslan. Då kommer office-politik in och det kan bli helt "toxic" att jobba i en sån miljö. När folk kommer in som inte kan konkurrera sunt med domänkunskap så blir det att dom måste ägna sig åt politik och backstabbing.

Det här med mångfaldschefer är ett mycket senare påhitt. Ursäkta off-topic, men jag ville ta tillfället att reda ut missförståndet och döda spåret om personalfördelning i Silicon Valley

Ja det går inte att tolka på något annat sätt. Intressant är ju dock att chefen för SVT Public Service som borde vara ohotad kung av media i Sverige pekar ut Google och Facebook som "ledande media" i Sverige. Anser hon sig slagen redan?
Nog tror jag att personal-sammansättningen i IT-företagen speglar var de finner kompetens.
Sen kan man ju fråga sig om det nystartade MS under Bill G ledning tog in en A-person eller rent av en B/C-person när de rekryterade Steve Ballmer.

Tror nog inte Stjärne ännu ser sig slagen på att förmedla den svenska verklighetsbeskrivningen, men ser ett allvarligt hot mot SVT som leverantör av underhållning till folket, av typ Netflix etc. Förlorar de där urvattnas också deras roll i det förstnämnda.
Citera
2018-01-03, 12:50
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Tror nog inte Stjärne ännu ser sig slagen på att förmedla den svenska verklighetsbeskrivningen, men ser ett allvarligt hot mot SVT som leverantör av underhållning till folket, av typ Netflix etc. Förlorar de där urvattnas också deras roll i det förstnämnda.

Det här tycker jag är intressant. För hur ska public service göra? I Kvartal fredagsintervju när Huidtfelt intervjuade Jan Helin, konstaterade herr programdirektör Helin att:

Citat:
Sådär. Men nödvändigt. Licensavgiften är egentligen det optimala sättet att finansiera public service.
Det uppstår en frivillighet i det; sen kan man säga att det är en chimär, för varje människa hade iallafall en TV-apparat. Men det skapade framför allt ett oberoende till staten. Problemet är att den finansieringsformen har gått ur tiden. Den är obsolet. Det är på det sättet att unga människor skaffar inte TV-apparater längre - men dom ser på TV. Därför är det man föreslår nu - en skatt - nödvändigt. Sen får vi fokusera på frågan att "hur kan man skapa oberoendet?"

Ska public service konkurrera om unga tittare - eller egentligen dom flesta tittare idag måste man ha pengar för att göra "kvalitetsprogram" - men en skattefinansiering kommer att göra dem irrelevanta då de i ännu större grad nu kommer att bli "regimtv" och "regimradio".

Finansieringsmodellen med skatt kommer att döda svensk public service, för man har redan grava förtroendeproblem, och dessa kommer att bli monumentalt större vid en tvångsfinansiering via skatten.
Citera
2018-01-03, 14:11
Medlem
Citat:
Det här tycker jag är intressant. För hur ska public service göra? I Kvartal fredagsintervju när Huidtfelt intervjuade Jan Helin, konstaterade herr programdirektör Helin att:

Ska public service konkurrera om unga tittare - eller egentligen dom flesta tittare idag måste man ha pengar för att göra "kvalitetsprogram" - men en skattefinansiering kommer att göra dem irrelevanta då de i ännu större grad nu kommer att bli "regimtv" och "regimradio".

Finansieringsmodellen med skatt kommer att döda svensk public service, för man har redan grava förtroendeproblem, och dessa kommer att bli monumentalt större vid en tvångsfinansiering via skatten.
Jag har för mig att i Danmark är PS som en myndighet och avgiften tas på "allt", apparatinnehav, mobiler och internetuppkopplingar. Tror inte att dansk PS har mer eller mindre trovärdighet än svensk.
Hellin och SVT folket överdriver sitt "oberoende", lika mycket chimär som "frivilligheten" med apparatavgift. Regimen utser styrelsen i förvaltningsstiftelsen, som sen utser styrelser i bolagen, som utser VD osv. I stort sett ingen större skillnad i hur "kapitalet" typ Bonnier m.fl. har det ordnat, styrelse och VD ser till att verksamheten levererar vad "ägarna" vill. Riksdagen bestämmer hur mycket som ska tilldelas PS av licensintäkterna. När Persson gav sig på att sanera slapp inte heller PS tilldelning undan.
Tror inte att skatt eller obligatorisk avgift för någon större skillnad för förtroendet.
Citera
2018-01-03, 14:16
Medlem
Golonkas avatar
Hanna Stjärne, VD för SVT och välmeriterad vänsterextremist, vill se Google och Facebook "ta sitt ansvar" så att dumsvenne och valboskapen inte går bort sig i kriget om väljarna 2018. Med "väl informerad" menar apskaftet säkert att informationen ska hållas i strama och vänsterkontrollerade tyglar... Oerhördheten i detta....

Senast redigerad av Golonka 2018-01-03 kl. 14:19.
Citera
2018-01-03, 18:19
Medlem
Citat:

Ja det går inte att tolka på något annat sätt. Intressant är ju dock att chefen för SVT Public Service som borde vara ohotad kung av media i Sverige pekar ut Google och Facebook som "ledande media" eller "dominerande media" i Sverige. Anser sig SVT-chef Hjärne slagen redan?

Hon gör nog den korrekta bedömingen att de är dominerande inom sociala- och sök media.
Citera
2018-01-03, 18:45
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Hon gör nog den korrekta bedömingen att de är dominerande inom sociala- och sök media.

Vi borde kanske spärra Facebook helt då, om SVT-chefen har svårt med informationen dom sprider, eller informationen dom tar bort?

https://theintercept.com/2017/12/30/...i-governments/

Eller är SVT-chefen nöjd med de två regeringar som har Facebook-grundarens öra? Hjärne får väl ringa Wallström och fråga om Sverige kan vara nöjda med hur svenska nyhetskonsumenter får sitt nyhetsurval administrerat av främmande makt. Något säger mig att svensk public service och svenska regeringen har en annorlunda definition av "ta sitt ansvar" än de regeringar som nämns i The Intercept.
Senast redigerad av Nostradumbass 2018-01-03 kl. 19:26.
Citera
2018-01-03, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Hanna Stjärne, VD för SVT och välmeriterad vänsterextremist, vill se Google och Facebook "ta sitt ansvar" så att dumsvenne och valboskapen inte går bort sig i kriget om väljarna 2018. Med "väl informerad" menar apskaftet säkert att informationen ska hållas i strama och vänsterkontrollerade tyglar... Oerhördheten i detta....

Det är ganska rörande att se hur pass uppblåst bild de svenska journalisterna har av sig själva. De är helt ofelbara och leverar den objektiva bild av verkligheten som svenskarna enligt dem behöver. Konstigt nog har de även resten av etablissemanget såsom MSB mfl med sig. Tom vår ÖB sa ju nån gång att om man vill ha korrekta nyheter ska man läsa Dagens Nyheter.

I själva verket är det våra svenska journalister som står för "fake news" och andra, alternativa, nyhetetssajter som leverar sanningen. Det hela är ganska sjukt...
Citera
2018-01-03, 19:36
Medlem
fasligts avatar
Glädjens bud från FN! En flykting, eller ganska många faktiskt, kommer hem. Hemma är bästa platsen för människor, även om hemma är helveteshålet Darfur. Home sweet home.
Citat:
Tio år med krig har gjort Darfur i Sudan till ett av världens fattigaste områden. Hundratusentals människor är på flykt och FN kallar konflikten en humanitär katastrof.
https://www.globalis.se/Konflikter/Afrika/Sudan-Darfur

Trots fundamental fattigdom och väldigt ont om frisersalonger vill Darfurbor tydligen hem till sitt älskade Darfur. Äntligen har de fått hjälp av UNHCR.
Citat:
SOUTH DARFUR, Sudan – Mother of six Hamila fled insecurity in Darfur a decade ago, seeking safety in the neighbouring Central African Republic, or CAR.
But this week, she was among more than 230 former refugees returning home on a UNHCR flights from a camp near Bambari.
“I am so happy for the chance to return to Sudan, especially for my children,” said Hamila, who had four more children while in exile. “Even if we face challenges at least we will be in our home country, among our relatives.”
UNHCR, the UN Refugee Agency, this week started the voluntary repatriation of Sudanese refugees from a camp in Bambari, in the Central African Republic, or CAR.
The repatriation flights began on December 12. Before the end of the year, 66 UN Refugee Agency chartered flights are scheduled to bring some 1,500 refugees home.
http://www.unhcr.org/news/latest/201...-improves.html

Det finns till och med bild på den mer än belåtna befolkningsöverskottsproducenten Halima. Fyra nya världsmedborgare fick tack vare Halima se dagens ljus i flyktingläger i Centralafrikanska republiken där det sannerligen inte rått någon sinekur för vare sig flyktingar eller medborgare. Härligt. Annat än det njugga klimat som är att vänta de afrikanska fränder som dumt nog tänker sig till Europa där det inte längre är Refugees Welcome som ljuder mäktigast. Nej nu är det andra tongångar.
Citat:
A Danish MP has called for all refugees, even those with jobs, to be deported from the country once their home nations are deemed “safe”.

Marcus Knuth, an immigration spokesman for the governing Liberal (Venstre) party, said all people who have been granted asylum in Denmark should be made to go back to their country of origin regardless of whether they had already assimilated into Danish life.

The government, which is minority controlled by the Liberals with support from the Danish People's Party, Liberal Alliance and the Conservative People's Party, is currently negotiating what is being called a “paradigm change” in the country’s attitude to asylum.

The rule change is being demanded by the nationalist Danish People’s Party in return for supporting tax cuts. The new rules would see refugees granted temporary asylum, meaning they will be ordered to go back to their home country when the danger had past and are denied the right to family reunification.
http://www.independent.co.uk/news/wo...-a8117576.html

Ja se danskjävlar! För att inte tala om de halvnazistiska österrikarna.
Citat:
Österikes förbundskansler Sebastian Kurz är kritisk till EU:s försök att tvinga medlemsländer att ta emot migranter. Det uppger Deutsche Welle.

– Att tvinga stater att ta emot flyktingar för inte Europa framåt. Diskussionen är meningslös, säger Sebastian Kurz till Berlintidningen Bild.

Enligt Kurz vill inte migranter till Europa, de vill till vissa länder i Europa, däribland Sverige.

– Migranter som beger sig till Europa vill inte ta sig till Bulgarien eller Ungern. De vill till Tyskland, Österrike eller Sverige, säger Kurz.

Kurz föreslår istället att EU ska verka för att upprätta säkerhetszoner på plats i konfliktdrabbade länder, dit flyktingar ska kunna söka sig. Kurz föreslår också att zonerna ska skyddas av militärer utsända av EU.
https://nyheteridag.se/osterrikes-fo...ingen-till-eu/

I det hävdnazistiska Tyskland siktar man in sig på top notch-flyktingarna från Syrien. Man tror knappt sina ögon.
Citat:
Later this week, the interior ministers of the German states will be discussing, and voting on, a proposal to be begin forcibly repatriating Syrian refugees once their asylum status lapses — as early as next June. If they agree, it would then be up to the federal interior ministry to decide whether parts of Syria are safe for return. That is considered unlikely, at least for the moment.

But as Syrian President Bashar al-Assad mops up remaining opposition to his rule, and as the threat from the Islamic State melts away, Germany and other European states will have to judge — far sooner than they expected to — whether to send Syrians back to their devastated homeland, or to some portion of it. Given the political pressures, there is no reason to assume that the decision will be based on the best interests of the refugees themselves.
http://foreignpolicy.com/2017/12/06/...back-to-syria/

Kanske tyskarna vill göra sig av med lite av mångkulturen på grund av mångkulturens rent statistiskt mätbara överfarlighet?
Citat:
The authors of the Ministry of Family Affairs-commissioned study are forensic scientists Christian Pfeiffer, Dirk Baier and Sören Kliem.The trio examined the increase in violent crimes observed in Germany over the past two years, according to police crime statistics.

In the federal state of Lower Saxony, the authors draw a link between increased violence and the influx of refugees: between 2014 and 2016, the number of police-recorded acts of violence in Lower Saxony rose by 10.4 percent – 92.1 percent of this increase can be attributed to refugees. This is not surprising, according to the study, in that a noticeable proportion of refugees are young men in the age range in which people are increasingly delinquent.

However, the authors point out that violent crimes committed by refugees for various reasons are reported at least twice as often as those committed by German perpetrators. A further role is played by placing refugees of different origins and religions in cramped accommodations, which encourages violence.

Aj aj aj. Mångkultur i mångkulturen hetsar alltså fram våld. Förvirring till följd av detta oväntade fynd verkar ha snurrat till själva beräkningsgrunderna dock.
Citat:
One third of the victims of refugee violence are other refugees, the study finds. Ninety percent of the killings in which the refugees have been identified as suspects were the victims of other refugees or foreigners. This was also the case for three-quarters of serious bodily harm caused by refugees.

Ok. En tredjedel av offren för flyktingvåld är andra flyktingar. Alltså är två tredjedelar av offren för flyktingvåld inte andra flyktingar. 90 % av morden med flyktinggärningsman och 75 % av grov misshandel drabbade andra blattar. Jaha. Men var tog de 75 % av offren för flyktingvåld som alltså inte är flyktingar/utlänningar vägen då? Kan man dra någon annan slutsats än att 75 % av offren för tyskt flyktingvåld är etniskt tyska rån- och våldtäktsoffer? Med en så pass grav övervikt för tysketniska brottsoffer för flyktingvåld går tankarna obönhörligen till såväl hat- som krigsbrott.

Nåväl. Lösningen på det helt och hållet socioekonomiskt grundade problemet med flyktingvåldet mot (uppenbarligen) etniska tyskar är enligt de tre kriminologerna:
Citat:
The study recommends refugees have access to language courses, sports, internships and more exposure to women.
https://www.thelocal.de/20180103/pre...me-study-finds

Jaha ja. Mitt tips är annars att repatrieringslinjen vinner fler sympatisörer än vad språkkurs- och kvinnoexponeringslinjen kommer att göra. Men usch och fy för våld och tråkigheter. Tur det finns positiva nyheter att glädjas över. Från välgörenhetswebben om Somalia exempelvis.
Citat:
Aden Abdiraman Warsama, a Somali refugee who has been living at the Dadaab camp in Garissa County in northeastern Kenya since 2008, is optimistic about returning home.

We met him on December 19 at the county airstrip with his wife and three children waiting to be flown to the port city of Kismayu under a voluntary repatriation programme.
https://reliefweb.int/report/somalia...bout-amenities

Underbart att tänka på den glade Aden, den glade Aden och Adens glada fru och den glade Aden och Adens glada frus tre glada barn som äntligen får hjälp att komma HEM till Somalia. Vi måste hjälpa fler till lyckan i hemlandet.
Citera
2018-01-03, 20:42
Medlem
fasligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fasligt
Det här blir ju spännande att se responsen på. Danmark tar nya radikala grepp på mångkulturen.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6853184

Lite som sanering och skadedjursbekämpning. Undrar om det kommer att funka. För Sveriges del är tillstandet alltför utbrett för att ett liknande grepp skulle vara möjligt. Eller? Kanske en bättre lösning här att hålla mångkulturen segregerad.

Hade inte väntat mig att just DN skulle nappa på idén, men så blev det. Kors.
Citat:
Lars Løkke Rasmussen markerar att kriminaliteten och utanförskapsproblematiken är så allvarliga hot mot hela landet att de kräver extraordinära åtgärder och nya angreppssätt. Samhället måste finnas överallt, inte minst i de utsatta områden där det behövs som mest.

Utanförskap, bostadssegregation, arbetslöshet, sviktande skolor är resultatet av det gamla – en rivning är med Strindbergs ord till ”för att få luft och ljus”.
https://www.dn.se/ledare/skydda-dem-som-skyddar-oss/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in