2017-12-30, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plural69
Sen en annan sak. När anna lena säger till polisen att gm är i 20 års åldern är hon svårt knivhuggen; chockad; döende.

Vad fan. Kan lätt vara en 30 åring just då. Har man hyfsat ungdomligt utseende, ingen skäggstubb, kanske inte så mkt överkropp kan man lätt misstas på 10 år.

Det där med ålder är ju inte alltid lätt att gissa. Vittnen säger att han var i 20-årsåldern och polisen har gått ut med att han var mellan 15 och 30 år. Med modern DNA-teknik kan man se åldern med en felmarginal på +- 3,5 år. Ska tydligen vara mer träffsäkert för yngre personer. Detta genom blodanalys och de har ju hans blod. Bättre med ett åldersspann på sju år än femton år.
Senast redigerad av Tiger-sounds 2017-12-30 kl. 10:06.
Citera
2017-12-30, 10:48
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Det finns inget som tyder 100% på att m anfölls först.

Anna lenas ord till polisen var att det var oprovocerat.....

Ser jag ett barn blir knivhuggen skulle ja knappast säga att det var oprovocerat. Kanske hade sagt: försökte hjälpa, pojken, lever han?

Vittnen hörde m skrika men inte ett ord från anna lena. Förmodligen för att Mohammed blev vittne och till mordet på anna lena och skrek i panik. Kanske i själva verket var därför han skrek och och inte för att han blev knivhuggen som alla tror. Har hört från folk som blir knivhuggna att det inte gör ont, får mer en chock av allt jävla blod.

På kniven fanns mest dna från muhammed vilket tyder på att det vat han som anfölls sist.

Kan vara ett rån mord som går snett totalt. Attackerar anna lena, pojke slutar i 2 mord. Bara några tankar...

Det verkar som att polisen är säkra på att M attackerats först. Troligen har dom vittnen som styrker det.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/article10497710.ab
Citera
2017-12-30, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Det verkar som att polisen är säkra på att M attackerats först. Troligen har dom vittnen som styrker det.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/article10497710.ab

Och blod från M på A-L, men inte tvärt om.
Citera
2017-12-30, 17:16
Medlem
Yinool0401s avatar
Jag blir så dj... förbannad. Polisen , lös det här dj... mordet / morden.

Inkompetenta idioter. Man blir rasande, det här är ett bestialiskt mord i modern tid.

Varför har vi ens ett polisväsende????
Citera
2017-12-31, 03:09
Medlem
En cyklist. Ställde cykeln vid ica. Har långkalsonger på sig därför man tror att han grova lår.
Citera
2018-01-01, 11:41
Medlem
Link04s avatar
Citat:
En cyklist. Ställde cykeln vid ica. Har långkalsonger på sig därför man tror att han grova lår.

GM kan mycket väl haft tillgång till cykel eller bil nära ica. Sannolikt är nog inte GM från Linköping heller. Då borde han inte kunnat hålla sig undan så här lång tid. Han borde blivit igenkänd av någon i Linköping tycker man via kläder, kniven, avvikande beteende osv. En konflikt mot muhammed borde läcka ut snabbt. Barn och ungdomar är dåliga på att hålla tyst om sånt, speciellt när det blev så allvarligt som här.

En GM som är hemmahörande en bit från Linköping tror jag kan vara svaret. Troligen inget socialt liv på GM eller hans familj. Inte heller någon kontakt med polis, sjukvård, socialtjänst. Då hade man hittat honom den vägen. Troligen hade han en psykisk störning när han begick morden. Jag skulle tro att han var 20-30 år 2004. Han såg troligen ut att vara i 20 års åldern, flera vittnen som uppger det.

Ett av dom vittnen som sett gärningsmannen mycket bra är 25 åriga kvinnan vid Lasarettsgatan. Polisen verkar övertygade om att det är GM hon har sett. Hon uppger att han haft mössan på sig. Så troligen har han snurrat runt lite därifrån via trädgårdsföreningen och tillbaka till ica. Han måste ju ha haft något motiv till att återvända. Ett parkerat fordon vid ica är en bra förklaring till hans rörelsemönster.

Tyvärr fanns det inga vittnen som noterade när han lämnade med fordon. Inte heller några övervakningskameror i närheten. Därmed kunde han försvinna spårlöst från platsen.
Citera
2018-01-01, 13:07
Medlem
KometenKommers avatar
Citat:
GM kan mycket väl haft tillgång till cykel eller bil nära ica. Sannolikt är nog inte GM från Linköping heller. Då borde han inte kunnat hålla sig undan så här lång tid. Han borde blivit igenkänd av någon i Linköping tycker man via kläder, kniven, avvikande beteende osv. En konflikt mot muhammed borde läcka ut snabbt. Barn och ungdomar är dåliga på att hålla tyst om sånt, speciellt när det blev så allvarligt som här.

En GM som är hemmahörande en bit från Linköping tror jag kan vara svaret. Troligen inget socialt liv på GM eller hans familj. Inte heller någon kontakt med polis, sjukvård, socialtjänst. Då hade man hittat honom den vägen. Troligen hade han en psykisk störning när han begick morden. Jag skulle tro att han var 20-30 år 2004. Han såg troligen ut att vara i 20 års åldern, flera vittnen som uppger det.

Ett av dom vittnen som sett gärningsmannen mycket bra är 25 åriga kvinnan vid Lasarettsgatan. Polisen verkar övertygade om att det är GM hon har sett. Hon uppger att han haft mössan på sig. Så troligen har han snurrat runt lite därifrån via trädgårdsföreningen och tillbaka till ica. Han måste ju ha haft något motiv till att återvända. Ett parkerat fordon vid ica är en bra förklaring till hans rörelsemönster.

Tyvärr fanns det inga vittnen som noterade när han lämnade med fordon. Inte heller några övervakningskameror i närheten. Därmed kunde han försvinna spårlöst från platsen.

Tror också det är stor chans att gärningsmannen är utanför Linköping. Har för mig att en av anledningarna till att Hagamannen i Umeå kunde härja så länge, trots bra material att gå på, var att polisen snöat in på att han bodde i själva Umeå. Sen uppdagades det att han bodde utanför, men jobbade i Umeå.

Sen undrar jag om det inte vore bättre om polisen släppte lite mer material för att få in mer och bättre tips. Framförallt tror jag att i gärningsmannens dna gömmer sig en hel del intressant.
Citera
2018-01-01, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KometenKommer
Tror också det är stor chans att gärningsmannen är utanför Linköping. Har för mig att en av anledningarna till att Hagamannen i Umeå kunde härja så länge, trots bra material att gå på, var att polisen snöat in på att han bodde i själva Umeå. Sen uppdagades det att han bodde utanför, men jobbade i Umeå.

Sen undrar jag om det inte vore bättre om polisen släppte lite mer material för att få in mer och bättre tips. Framförallt tror jag att i gärningsmannens dna gömmer sig en hel del intressant.

Jag tror med att man kan få ut en del från hans DNA, som hans utseende. Polisen har tagit hjälp av ett labb i Nederländerna för att få fram saker om hans utseende och en fantombild. Jag frågade polisen i förra veckan varför denna fantombild inte visats upp för allmänheten. Jag hoppas få svar denna vecka.
Citera
2018-01-01, 14:04
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KometenKommer

Precis, det kan vara något liknande i det här fallet. Om GM har haft cykel / bil vid ica, troligen kanske då att bil är mer troligt pga att fler vittnen borde ha observerat honom om han cyklat. Har han cyklat så bör han ju bott relativt nära också. Han har ju sannolikt inte arbetat i närheten. Då hade man nog också hittat honom via den vägen. Likadant gäller om han gått i skolan.

Så då kommer ju nästa fråga, om man antar att han bor några mil utanför Linköping och den här dagen var med bil i Linköping av oklar anledning. Varför har han stannat vid ica? Om man då utgår från att han inte har någon plan på att konfrontera muhammed, utan att det var en slump att det blev så, då är ju den mest logiska förklaringen till varför han stannar vid ica att han vill handla något där. Sen när han fattat att dom inte öppnar förrän en timme senare så tar han en sväng i området. Har han en psykisk störning så är han nog rätt borta den här dagen, men ändå såpass med i matchen att han kan fungera ok. Fly platsen, köra bil osv.

Han kör ju i så fall troligen riktning söderut om han parkerat vid ica. Så ev bor han söder om Linköping.
Citera
2018-01-01, 14:43
Medlem
Citat:

Han kör ju i så fall troligen riktning söderut om han parkerat vid ica. Så ev bor han söder om Linköping.
Jag tror med på bil. Om man parkerar vid ICA, går det att parkera intill trottoaren?

Om han kör rakt fram söderut, borde han kommit åkande norrifrån och parkerat i den riktning han kört?
Senast redigerad av Tiger-sounds 2018-01-01 kl. 14:48.
Citera
2018-01-01, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiger-sounds
Jag tror med på bil. Om man parkerar vid ICA, går det att parkera intill trottoaren?

Om han kör rakt fram söderut, borde han kommit åkande norrifrån och parkerat i den riktning han kört?

Det finns parkeringsfickor. Jag har för mig att det såg likadant ut förut.
Det går att stå på "ica-sidan" och ska man köra därifrån blir det söderut. Jag tror inte man lyckas vända den tiden på dagen.
Senast redigerad av N01BA02 2018-01-01 kl. 15:41.
Citera
2018-01-01, 15:35
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiger-sounds

Ja precis, han borde ha parkerat riktning söderut vid ica affärens parkering. Förbjudet att parkera i nordgående riktning. Finns inga p platser där.

Han kan ha trott att ica affären var öppen för det pågick varuleveranser vid 8 tiden den dagen. Kan vara så enkelt att han ville handla något där (tex snus). Att han inte åkte vidare till annan affär kan ju tyda på att han ej hade bra lokalkännedom plus att han troligen var förvirrad pga sitt psykiska tillstånd och hade troligen ingen bra tidsuppfattning.

Många vittnen har ju sett en man som stått och väntat vid åsgatan innan morden. Ev väntade han på att ica affären skulle öppna och inte på något av mordoffren. Eftersom han sannolikt lidit av en psykisk störning och varit i mycket dålig form den här dagen, så är det rätt logiskt att han vill gå undan lite mot ett lugnare område och inte stå på djurgårdsgatan eller vänta i bilen. Han kan blivit stressad av all trafik där. Det är en teori.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in