Citat:
Jag har också tipsat polisen, men tror inget alls.
Tipset löd:
En man från Stockholm hade vid tidpunkten för morden en hyresrätt på en tvåa nära ICA på Djurgårdsgatan, inom 300 meter från sista spåret utanför ICA. Mannen hade två söner, födda -78 och -82, hemmahörande i Stockholm. Pappan hade bostaden som extra lägenhet å jobbets vägnar men en av sönerna har bott där tillfälligtvis och då hållit en låg profil så grannarna visste inte om honom. När jag för två år sedan träffade Jan Staaf på polisen i Linköping och lämnade detta tips, sa Staaf att detta var inget han kände till tidigare och tackade för tipset som han kallade "ett nytt spår". Därefter har jag inget hört från Polisen.
Jag gjorde en iakttagelse då jag bodde hos min mor några nätter som jag berättade för polisen: en tidig morgon något år efter morden hämtade pappan bilen som stått parkerad i närheten - antingen på Barnhemsgatan eller på Elsa Brändströms gata - och körde bilen in på gården där sonen kom ut från huset och gick 5 (!) meter för att kliva in i bilen. Detta upprepades morgonen därpå. Lite undrande blir man vid eftertanke: varför följde inte sonen med pappan ca. 200 meter till den parkerade bilen, utan lät sig hämtas upp inne på gården?
P.S. lägenheten var oftast obebodd för det var en ren övernattningslägenhet å jobbets vägnar för pappan.
Jag har utgått från pappan blivit förhörd av polisen och att båda sönerna blivit topsade, men vet idag inget om detta.
Tipset löd:
En man från Stockholm hade vid tidpunkten för morden en hyresrätt på en tvåa nära ICA på Djurgårdsgatan, inom 300 meter från sista spåret utanför ICA. Mannen hade två söner, födda -78 och -82, hemmahörande i Stockholm. Pappan hade bostaden som extra lägenhet å jobbets vägnar men en av sönerna har bott där tillfälligtvis och då hållit en låg profil så grannarna visste inte om honom. När jag för två år sedan träffade Jan Staaf på polisen i Linköping och lämnade detta tips, sa Staaf att detta var inget han kände till tidigare och tackade för tipset som han kallade "ett nytt spår". Därefter har jag inget hört från Polisen.
Jag gjorde en iakttagelse då jag bodde hos min mor några nätter som jag berättade för polisen: en tidig morgon något år efter morden hämtade pappan bilen som stått parkerad i närheten - antingen på Barnhemsgatan eller på Elsa Brändströms gata - och körde bilen in på gården där sonen kom ut från huset och gick 5 (!) meter för att kliva in i bilen. Detta upprepades morgonen därpå. Lite undrande blir man vid eftertanke: varför följde inte sonen med pappan ca. 200 meter till den parkerade bilen, utan lät sig hämtas upp inne på gården?

P.S. lägenheten var oftast obebodd för det var en ren övernattningslägenhet å jobbets vägnar för pappan.
Jag har utgått från pappan blivit förhörd av polisen och att båda sönerna blivit topsade, men vet idag inget om detta.
Vill han dölja sonen är det dumt att ta med honom till Linköping överhuvudtaget. Och var det så, då var det inget bra sätt, eftersom de blev avslöjade av dig.
inom sig! Det var ett dåd med rasistiska förtecken, tror jag, dvs. att gm hade en rasistisk politisk förevändningen när han utövade det dödliga våldet mot M, men att även en svensk kvinna kunde ryka med på kuppen är beviset på hans farlighet! En till synes yttre välanpassad ung man som kanske hade allt i livet, men som inte alltid agerat som helt frisk i huvudet. Det var högst sannolikt inte första gången gm utövade våld
i sitt unga liv. Men att gm inte blivit gripen, tja, vad ska man tro om svensk polis och rättsväsende? De kanske borde anställa teologer till att utreda mord?
En sak är idag hundra klart: polisen har letat efter gm i fel stad och flera vet vem han är!