Citat:
Ursprungligen postat av
Cianneli
På vilket sätt då?
Han gjorde ju inte så mycket mer än lämnade tips. O då kom de tipsen med kniven med.
Att tre poliser fortfarande jobbar med ärendet efter 12 år låter för bra att jag ska tro att det är sant. Där tror jag att polisen i Linköping skönmålat för Leif.
På de lokala nyheterna Öst samma kväll fanns ett inslag om en kvinna som blivit utsatt för våld i en nära relation. Trots att den typen av brott är prioriterat av polisen tog det åtta månader innan vittnena hördes. Chefen för utredningsenheten i Norrköping, Jan Staaf - bekant för oss på tråden, sa i inslaget att utredarna är för få och överarbetade.
Utredningen av dubbelmordet kan vara lika misskött som många andra utredningar visat sig vara.