2017-02-21, 22:08
  #7885
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Nej det är ingen sekretess. Det är förundersökningsledaren som har avslöjat att kvinnan hann berätta att det var en i 20-årsåldern och att det var helt oprovocerat.

Så har inte jag läst.
Hon skulle ha sagt ett namn o "han var så ung" men det kan ju va pojken hon menar.
Var läste du det?
Citera
2017-02-21, 22:11
  #7886
Medlem
Undrar vad gärningsmannen har för ålder. Är han 35 år vid mordtillfället kanske det är därför han kommit under radarn. Dock så borde anna lena vara van att se folk med tanke på att hon är lärare och säger hon att det är en ung gärningsman bord hon ha rätt. Iofs är hon svårt knivhuggen så vad fan, omdömet kan omöjligen vara det bästa.
Citera
2017-02-21, 22:28
  #7887
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av azadora
Undrar vad gärningsmannen har för ålder. Är han 35 år vid mordtillfället kanske det är därför han kommit under radarn. Dock så borde anna lena vara van att se folk med tanke på att hon är lärare och säger hon att det är en ung gärningsman bord hon ha rätt. Iofs är hon svårt knivhuggen så vad fan, omdömet kan omöjligen vara det bästa.

Ja hon var knivhuggen, döende, chockad, GM hade mössa och försökte sannolikt dölja sitt utseende eftersom att attacken skedde i ett bostadsområde med villor och lägenheter runt om, så jag blir inte förvånad om åldern visar sig vara 15-20 år fel.
__________________
Senast redigerad av AsAc 2017-02-21 kl. 22:31.
Citera
2017-02-21, 22:37
  #7888
Medlem
Readyfreddies avatar
Nu hörde man ju igen att "mördarens blod fanns på mössan". Logiskt tänkt borde även offrens blod finnas där, kan jag tycka.
Skulle önska att man kollade upp umgänget till de där personerna där man verkligen trodde att man hittat rätt, tror det är enklaste sättet att nå ett genombrott.

Sen visade man också hur mördaren korsade övergångsstället. I GW:s teori går han dock direkt till Ica och sen hem.
Citera
2017-02-21, 22:42
  #7889
Medlem
Trodde man aldrig skulle hitta mördaren men tror på det igen efter dagens avsnitt. 3 poliser jobbar ständigt med detta. Dom ska fan dedikera sina liv och ge allt för att hitta lösningen.
Citera
2017-02-21, 22:51
  #7890
Medlem
Quoters avatar
Leif GW prånglade ut detta när dubbelmordet i Linköping var på tapeten ikväll: 'Jag tror inte på sammanträffanden av den här typen'

En knivdåre kan alltså inte av en slump ha sprungit på lille Ammouri på Åsgatan, anser Leif GW. Det måste ha varit planerat, försöker gubben säga.

Imponerar denna slutsats på någon här?
Citera
2017-02-22, 06:37
  #7891
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Pajas kan du vara för dig själv.

Det tål att upprepas: Leif GW Persson kom till Linköping och fördes bakom ljuset

På vilket sätt då?
Han gjorde ju inte så mycket mer än lämnade tips. O då kom de tipsen med kniven med.
Citera
2017-02-22, 07:55
  #7892
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
På vilket sätt då?
Han gjorde ju inte så mycket mer än lämnade tips. O då kom de tipsen med kniven med.
Att tre poliser fortfarande jobbar med ärendet efter 12 år låter för bra att jag ska tro att det är sant. Där tror jag att polisen i Linköping skönmålat för Leif.

På de lokala nyheterna Öst samma kväll fanns ett inslag om en kvinna som blivit utsatt för våld i en nära relation. Trots att den typen av brott är prioriterat av polisen tog det åtta månader innan vittnena hördes. Chefen för utredningsenheten i Norrköping, Jan Staaf - bekant för oss på tråden, sa i inslaget att utredarna är för få och överarbetade.

Utredningen av dubbelmordet kan vara lika misskött som många andra utredningar visat sig vara.
Citera
2017-02-22, 09:47
  #7893
Medlem
Snart kan lagföringen vara preskriberad...

"För mord, som begås av personer som inte hunnit fylla 21, är preskribtionstiden 15 år."
http://www.expressen.se/nyheter/20-ar-gamla-mordet-pa-malin-16-forblir-olost/, annat fall.
Citera
2017-02-22, 14:21
  #7894
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SorryToSaySorry
Snart kan lagföringen vara preskriberad...

"För mord, som begås av personer som inte hunnit fylla 21, är preskribtionstiden 15 år."
http://www.expressen.se/nyheter/20-ar-gamla-mordet-pa-malin-16-forblir-olost/, annat fall.

Ja men det finns ingen gärningsman här som i artikeln.
Citera
2017-02-22, 18:10
  #7895
Medlem
Vad jobbade pojkens föräldrar respektive släkt med? Någon som haft gatukök där någon kund blivit bråkig? Vad finns det för folk som skriver i denna tråd kan GM ha skrivit?

Om det är som GW säger hur kan man missat den kopplingen?

Jag får känslan att det är ett rasistikt brott av en person som bott i området vid denna tidpunkt och som retat sig på denna mörkhyade pojk. Tror inte på någon koppling förrutom att han bor i området.
Citera
2017-02-22, 18:31
  #7896
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Att tre poliser fortfarande jobbar med ärendet efter 12 år låter för bra att jag ska tro att det är sant. Där tror jag att polisen i Linköping skönmålat för Leif.

På de lokala nyheterna Öst samma kväll fanns ett inslag om en kvinna som blivit utsatt för våld i en nära relation. Trots att den typen av brott är prioriterat av polisen tog det åtta månader innan vittnena hördes. Chefen för utredningsenheten i Norrköping, Jan Staaf - bekant för oss på tråden, sa i inslaget att utredarna är för få och överarbetade.

Utredningen av dubbelmordet kan vara lika misskött som många andra utredningar visat sig vara.


Det betyder inte att tre personer jobbar dygnet runt med detta fallet.
Utan att tre personer är tilldelade detta och arbetar med det när något dyker upp, de sysslar alltså med annat när de jobbar i huvudsak. Men de bär ansvaret över fallet så att inte alla på stationen ska behöva vara pålästa på fallet.
Så kommer det in tips tex, hamnar det på deras bord och inte på Kalle 27års bord som började för tre månader sedan och inte vet ett skvatt om det här fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in