Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Nej rasist är du verkligen inte för att du tror det. Men är det så troligt verkligen att man planerar att mörda en 8-åring?? Valet av mordvapen talar emot det. Som någon spaningsledare sa häromdagen: "mordet är av seriemordskaraktär men samtidigt så är det så uppenbart bissart med tanke på tillvägagångssättet". Mördaren verkar inte haft koll på vad han gjorde om det nu var planerat.
Jag förutsätter att Familjen har berättat allt dom vet, även om det inte är säkert, man vet aldrig.
Jag tror inte att mordet var med planerat än, "vafan, jag går och sticker ihjäl blattejäveln nu" och mord vapnet säger mig att det tillhör en yngre individ.
Citat:
Ursprungligen postat av 15Februari1891
Tycker även jag att det borde ligga någonting mer än ett bråk hemma för att man skulle utföra något sånt här, samtidigt talar ju allt emot att han skulle komma från närområdet. Men å andra sidan känns det som att ett starkt motiv eller koppling mellan personerna borde kommit fram vid det här laget. Visst skulle han kunnat rymma hemifrån, men han borde ändå hittats. Mycket som är helt omöjligt att förstå med det här. Egentligen bryr jag mig inte så mycket om vem som gjorde det här, det enda jag är intresserad av är varför.
Håller med, jag vill veta varför och hur kan kunde undgå att åka fast.
Citat:
Men sen kan man ju undra vad en 8-åring säger som får någon att reagera på det otroligt starka sätt som han gjorde.
Precis.. en 8-åring ska inte kunna väcka så starka känslor så att man bestämmer sig för att ta livet av han.
Citat:
Av vilken anledning skulle någon från Baltikum åka hit och mörda Mohammed och sen Anna-Lena? Visst finns möjligheten, men jag tycker det känns lite osannolikt. Jag vet inte vad man ska tro, det är någonting som inte stämmer med det här.
Något är jävligt underligt.. korruption?
Citat:
Nej en sådan koppling är inte omöjlig, men då kan han lika gärna vara från de norrländska skogarna. Vi får väl hoppas att miljonen gör att polaren hör av sig till polisen.
Kan någon som känner till området bra berätta varför "mördaren rör sig som att han kan området"? Jag har bara gått förbi där en gång. Vilken väg skulle han rört sig om han inte kunde området?
Om mördaren inte är från Sverige så tror jag inte att det är någon som vet något som vet om miljonen. Kan någon slänga upp en karta och rita dit hur mördaren har rört sig och var kniven och mössan hittades.