2017-12-16, 19:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Scherer
KGB. Lane finanserades av KGB. Slutade som adwokat och började hastigt resa runt och stalla ledande frågor till olika personer. Det kostade pengar. Att han fick med sig regissören de Antonio, som verkar vara en vettig person är märkligt.
Lol. Källa på *host* det?
Citera
2017-12-16, 19:35
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Men du inser inte vad det innebär för storyn om Oswald som den som sköt JFK med geväret ifråga?

Hur kopplar du honom till geväret om den officiella storyn om hur han köpte och hämtade ut det inte backas upp av den officiella storyns officiella bevis?

Har du andra bevis som kopplar honom till det påstådda mordvapnet?

Nej, jag inser inte att hur han fick geväret på något relevant sätt påverkar att jfk dog
Citera
2017-12-16, 19:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nej, jag inser inte att hur han fick geväret på något relevant sätt påverkar att jfk dog
Men du inser att huruvida Oswald ALLS ägde geväret, är relevant för frågan om han mördade JFK med samma gevär?
Citera
2017-12-16, 19:58
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Men du inser att huruvida Oswald ALLS ägde geväret, är relevant för frågan om han mördade JFK med samma gevär?

Nej, det borde väl räcka med att han hade tillgång till geväret?
Citera
2017-12-16, 20:21
Avstängd
Citat:
Nej, det borde väl räcka med att han hade tillgång till geväret?
Och hur vet man i så fall det?
Citera
2017-12-16, 20:26
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Och hur vet man i så fall det?
Vad har det med postboxen att göra?
Men ögonvittnen, fingeravtryck eller säkert en mängd andra sätt verkar väl bra?
Citera
2017-12-16, 20:33
Avstängd
Citat:
Vad har det med postboxen att göra?
Men ögonvittnen, fingeravtryck eller säkert en mängd andra sätt verkar väl bra?
Finns det något annat än Oswalds påstådda köp, upphämtande och ägarskap av geväret som knyter honom till samma gevär?

Om inte, vad innebär i så fall det för hypotesen om samme Oswalds skuld till mordet på JFK?
Citera
2017-12-16, 20:41
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Finns det något annat än Oswalds påstådda köp, upphämtande och ägarskap av geväret som knyter honom till samma gevär?

Om inte, vad innebär i så fall det för hypotesen om samme Oswalds skuld till mordet på JFK?

Ingen aning, som jag skrev finner jag det ointressant. Det har gått för lång tid och för många pajasar har försökt skriva om historien, det är ointressant för mig.
Citera
2017-12-16, 21:34
Avstängd
Citat:
Ingen aning, som jag skrev finner jag det ointressant. Det har gått för lång tid och för många pajasar har försökt skriva om historien, det är ointressant för mig.
Så om det visar sig att de ”bevis” som Warrenkommissionen och senare HSCR grundade sin slutsats om Oswalds skuld till mordet på JFK , inte stämmer med den slutsatsen och att många av dem dessutom bevisligen är förfalskningar, så tror du ändå att Oswald mördade JFK?

Är inte det i så fall en besynnerlig hållning?
Citera
2017-12-16, 21:35
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Så om det visar sig att de ”bevis” som Warrenkommissionen och senare HSCR grundade sin slutsats om Oswalds skuld till mordet på JFK , inte stämmer med den slutsatsen och att många av dem dessutom bevisligen är förfalskningar, så tror du ändå att Oswald mördade JFK?

Var får du dina fantasier ifrån? Givetvis har jag aldrig ens antytt något så dumt.
Citera
2017-12-16, 21:38
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Nej, men om du tittar på den, återkom gärna med synpunkter på innehållet.

”Badgeman” är tyvärr så här långt ett av de spår man har stått och stampat i under nästen ett halvsekel nu. Fotografiet är tyvärr inte tillräckligt tydligt för ett definitivt avgörande, men hade den varit det och visat en polis som skjuter mot president-limon så hade FBI givetvis direkt konfiskerat den (inte lämnat tillbaka den till Mary Moorman) och bränt den i närmaste askkopp.

Det är egentligen inte själva "Badgeman" som är det intressanta, utan det faktum att:

1. De flesta vittnena på platsen hörde skotten komma från grassy knoll.

2. En hel hop med människor sprang mot grassy knoll efter skottlossningen.

3. Vittnen såg en polisman med gevär där i anslutning till skjutningen.

Må så vara att Oswald eller ngn. annan suttit på TSDB och skjutit av ett, två eller tre skott, men de flesta vittnen rapporterar ändå om skott från grassy knoll.
Citera
2017-12-16, 21:42
Avstängd
Citat:
Var får du dina fantasier ifrån? Givetvis har jag aldrig ens antytt något så dumt.
Du skrev precis:
Citat:
Som svar på den här frågan:
Citat:

Den ursprungliga frågeställningen var om ”box-behörigheten” hade någon betydelse för frågan om Oswalds skuld till mordet på JFK. Något du hävdar saknar betydelse. Så, jag frågar igen:

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in