Flera sekunder efter att hans huvud kastas våldsamt bakåt, ja.
Citat:
Kroppsrörelserna påverkas av omgivningen, men framförallt är det mest troligt en neuromuskulär respons på traumat orsakat av kulan.
Det finns ingen känd neuromuskulär reaktion som ser ut på det sättet. Kastet bakåt är momentant. Ingen fördröjning. Det syns att kastet får sin kraft utifrån, inte inifrån kroppens muskler. Sätt dig på sängkanten i samma ställning som JFK och försök replikera kastet bakåt. Du kommer att märka att det inte går. Människan är inte byggd på det sättet. Människans muskulatur är utformad för att hålla huvudet upprätt, inte kasta det bakåt.
Citat:
Kulan har, som vi säkert påtalat tidigare, inte samma momentum som ett basebollträ. (Gissa vilken som har högre momentum).
Jösses. Hur långt är ett rep?
Momentum beror på vikt, hastighet och mängden energi som överförs. Jag tror att jag har visat dig tidigare en enkel beräkning på hur mycket momentum som krävs för att åstadkomma huvudkastet i Z-filmen. En kula avlossad från ett vanligt gevär ifrån staketet på gräskullen har momentum så det både räcker och blir över och riktningen är precis den förväntade.
Back and to the left ... back and to the left ... ba .. (JFK)
Vill du att jag visar dig de (mycket enkla och elementära) beräkningarna igen?
Det är egentligen irrelevant ifall Oswald var en våldsam person eller inte eller hade den typen av drag liggandes latent. Alla våldsamma personer är ju inte presidentmördare. Däremot kan det vara intressant att belysa vilka krafter som verkligen ville få Oswald att framstå som våldsam, i efterhand, för att förstärka sannolikheten i att han utfört mordet på egen hand. De s k ”backyard photographs” och hur det fördes fram genom åren blir då väldigt intressant.
Den 23 november får alltså Dallas-polisen en husrannsakningsorder godkänd att leta igenom Paines hus i Irving. Där hittar man två negativ av foton i Marinas saker föreställande LHO ståendes i sin trädgård med ett Carcano-gevär och en revolver i hölster. Det finns två olika foton, i det ena håller LHO geväret i höger hand och tidningar i den andra och vice versa. Fotona är förmodligen tagna söndagen den 31 maj. Bara ett av dessa negativ når sedermera WC. Historien om det andra och hur det blev en officiell handling är okänt och oförklarligt. Hur som helst så får fotona diarienummer CE 133-A och CE 133–B.
När LHO blir konfronterad, av Dallas-polisen, med A-fotot så säger han att det är en förfalskning och att någon har klistrat in hans huvud på en annan kropp. Han visas då B-fotot och hävdar samma sak. Nog ser hans huvud för stort ut i förhållande till kroppen men LHO:s kroppsbyggnad var lite märklig och i de flesta foton (som i min avatar) från morddagen så bär han sin säckiga arbetsskjorta som får hans huvud att se mindre ut. I de fotona en bit in i arresteringen när han enbart har sin vita t-shirt så kan man se hans smala kropp och förhållandevis stora huvud (jämfört med överkroppen). I fotona från trädgården så har han åtsittande kläder och därför kan huvudet se större ut. Det var så LHO såg ut. Jag har således inga problem med att fotona är äkta och LHO ljuger här för att han börjar känna av att han är ditsatt i en konspiration. Foton kontrolleras av en expert som intygar att de är äkta och med största sannolikhet tagna av Marina med med LHO:s IRDL-kamera. Flera analyser genomförs senare år som styrker det ovanstående.
I HSCA-utredningen framkommer senare att Marina har tagit även ett tredje foto föreställandes LHO med geväret ovanför huvudet. Detta foto ska ha förstörts av Marguerite och Marina efter JFK-mordet. Varför bara detta och inte A och B? Men här kommer det intressanta. I HSCA-utredningen dyker tydligen ännu ett foto upp som är annorlunda än A-och B-fotot. Detta inträffar den 30 december 1976. Det är Geneya Dees, tidigare fru till Roscoe White vid Dallas-polisen, som bifogar fotot. White har redan gått bort vid den här tidpunkten. Fotot får diarienummer CE 133–C. Alla tre fotona nedan.
Ingenting vad jag lyckats hitta verkar ha avhandlat hur detta foto har lyckats hållas hemligt i alla år och bifogas först efter Roscoe Whites död. Den logiska frågan har uteblivit. Frågan blir då, hittades även detta negativ eller foto hos Paine dagen efter mordet av Dallas-polisen eller har det hittats någon annanstans och senare? Varför har detta foto hållits inne av Dallas-polisen? Nu något kanske ännu mer intressant. Den 1 april 1977 bifogar änkan till George de Mohrenschildt ännu ett foto och som är en kopia av A-negativet. Det visar sig att de har haft detta foto sen minst 1963 och hittat det igen 1967. Hur är det möjligt om negativen av A och B redan tagits i beslag av Dallas-polisen dagen efter mordet? Ja, det blir ju bara möjligt om det redan då fanns uppförstorade bilder av negativen. Men detta kan väl endast ha gjorts av Marguerite eller Marina som hade kameran. Hur kommer det sig att det aldrig hittats några foton vid husrannsakningar, endast negativ. Har filmen helt sonika lämnats in till framkallning sommaren 1963 och där foton sedan delats ut lite varstans och Marina endast behöll två negativ och förstörde ett? Det låter ju inte heller trolig i och med C-negativet som White har haft. Hur skulle White ha fått tag i det om han inte kände någon i kretsen kring Oswald eller Oswald själv personligen innan den 22 november?
För att göra det ännu mer tydligt att något inte står rätt till i den här delen av undersökningen så bifogas två foton till, kopior av A- och C-negativen, av Richard S. Stovall, en annan Dallas-polis som var med vid husrannsakan. Detta sker först 14 april 1978.
Det lutar då mer åt att A- och B-negativen har lagts dit i Paines hus av någon och att planen att sätta dit LHO för något stort måste ha satts i rullning i samband med att någon fått tag i dessa foton och att detta kan ha inträffat så tidigt som i juni 1963. Marguerite och Marina spelar med av rädsla för sina egna liv. Här har man alltså vad som verkar vara en våldsam person eftersom han poserar med vapen och revolutionär propaganda. Då faller alla bitar på plats varför Carcano-geväret låg i TSBD. Allt pekar på att det är Dallas-polisen som fått order många månader tidigare att ha LHO redo som patsy för något stort, och redo var de absolut. När geväret förmodligen stjäls samma dag på morgonen efter att LHO åkt till jobbet med Frazier så är det bara att ha fotokonspirationen redo. LHO hade ju ingen anledning av att hela tiden flytta på det eftersom han inget misstänkte. Polisen har nog misstänkt LHO för mordförsöket på Walker och således haft honom och hans förehavanden under uppsikt sedan dess. Vem hade kunnat veta det? George de Mohrenschildt.
Senast redigerad av I-van-Toer 2018-11-24 kl. 21:53.
Det är egentligen irrelevant ifall Oswald var en våldsam person eller inte eller hade den typen av drag liggandes latent.
Jo. Det var/är helt avgörande i arbetet med att sälja in ”patsyn” som JFK’s mördare.
Citat:
Alla våldsamma personer är ju inte presidentmördare.
Exakt, men så tänker inte folk överlag. Kom ihåg att det inte blev någon rättegång eller rättsprocess. Istället tillsatte den nye presidenten, Lyndon Johnson, en sanningskommission vars uttalade syfte var att övertyga folket om att Oswald utan medsvurna var den skyldige. Public Relations.
Citat:
Däremot kan det vara intressant att belysa vilka krafter som verkligen ville få Oswald att framstå som våldsam, i efterhand, för att förstärka sannolikheten i att han utfört mordet på egen hand.
Helt riktigt och ännu bättre, vilka individerna var.
Citat:
De s k ”backyard photographs”
och hur det fördes fram genom åren blir då väldigt intressant.
Den 23 november får alltså Dallas-polisen en husrannsakningsorder godkänd att leta igenom Paines hus i Irving. Där hittar man två negativ av foton i Marinas saker föreställande LHO ståendes i sin trädgård med ett Carcano-gevär och en revolver i hölster. Det finns två olika foton, i det ena håller LHO geväret i höger hand och tidningar i den andra och vice versa. Fotona är förmodligen tagna söndagen den 31 maj. Bara ett av dessa negativ når sedermera WC. Historien om det andra och hur det blev en officiell handling är okänt och oförklarligt. Hur som helst så får fotona diarienummer CE 133-A och CE 133–B.
När LHO blir konfronterad, av Dallas-polisen, med A-fotot så säger han att det är en förfalskning och att någon har klistrat in hans huvud på en annan kropp. Han visas då B-fotot och hävdar samma sak. Nog ser hans huvud för stort ut i förhållande till kroppen men LHO:s kroppsbyggnad var lite märklig och i de flesta foton (som i min avatar) från morddagen så bär han sin säckiga arbetsskjorta som får hans huvud att se mindre ut. I de fotona en bit in i arresteringen när han enbart har sin vita t-shirt så kan man se hans smala kropp och förhållandevis stora huvud (jämfört med överkroppen). I fotona från trädgården så har han åtsittande kläder och därför kan huvudet se större ut. Det var så LHO såg ut. Jag har således inga problem med att fotona är äkta och LHO ljuger här för att han börjar känna av att han är ditsatt i en konspiration. Foton kontrolleras av en expert som intygar att de är äkta och med största sannolikhet tagna av Marina med med LHO:s IRDL-kamera. Flera analyser genomförs senare år som styrker det ovanstående.
I HSCA-utredningen framkommer senare att Marina har tagit även ett tredje foto föreställandes LHO med geväret ovanför huvudet. Detta foto ska ha förstörts av Marguerite och Marina efter JFK-mordet. Varför bara detta och inte A och B? Men här kommer det intressanta. I HSCA-utredningen dyker tydligen ännu ett foto upp som är annorlunda än A-och B-fotot. Detta inträffar den 30 december 1976. Det är Geneya Dees, tidigare fru till Roscoe White vid Dallas-polisen, som bifogar fotot. White har redan gått bort vid den här tidpunkten. Fotot får diarienummer CE 133–C. Alla tre fotona nedan.
Ingenting vad jag lyckats hitta verkar ha avhandlat hur detta foto har lyckats hållas hemligt i alla år och bifogas först efter Roscoe Whites död. Den logiska frågan har uteblivit. Frågan blir då, hittades även detta negativ eller foto hos Paine dagen efter mordet av Dallas-polisen eller har det hittats någon annanstans och senare? Varför har detta foto hållits inne av Dallas-polisen? Nu något kanske ännu mer intressant. Den 1 april 1977 bifogar änkan till George de Mohrenschildt ännu ett foto och som är en kopia av A-negativet. Det visar sig att de har haft detta foto sen minst 1963 och hittat det igen 1967. Hur är det möjligt om negativen av A och B redan tagits i beslag av Dallas-polisen dagen efter mordet? Ja, det blir ju bara möjligt om det redan då fanns uppförstorade bilder av negativen. Men detta kan väl endast ha gjorts av Marguerite eller Marina som hade kameran. Hur kommer det sig att det aldrig hittats några foton vid husrannsakningar, endast negativ. Har filmen helt sonika lämnats in till framkallning sommaren 1963 och där foton sedan delats ut lite varstans och Marina endast behöll två negativ och förstörde ett? Det låter ju inte heller trolig i och med C-negativet som White har haft. Hur skulle White ha fått tag i det om han inte kände någon i kretsen kring Oswald eller Oswald själv personligen innan den 22 november?
För att göra det ännu mer tydligt att något inte står rätt till i den här delen av undersökningen så bifogas två foton till, kopior av A- och C-negativen, av Richard S. Stovall, en annan Dallas-polis som var med vid husrannsakan. Detta sker först 14 april 1978.
Det lutar då mer åt att A- och B-negativen har lagts dit i Paines hus av någon och att planen att sätta dit LHO för något stort måste ha satts i rullning i samband med att någon fått tag i dessa foton och att detta kan ha inträffat så tidigt som i juni 1963. Marguerite och Marina spelar med av rädsla för sina egna liv. Här har man alltså vad som verkar vara en våldsam person eftersom han poserar med vapen och revolutionär propaganda. Då faller alla bitar på plats varför Carcano-geväret låg i TSBD. Allt pekar på att det är Dallas-polisen som fått order många månader tidigare att ha LHO redo som patsy för något stort, och redo var de absolut. När geväret förmodligen stjäls samma dag på morgonen efter att LHO åkt till jobbet med Frazier så är det bara att ha fotokonspirationen redo. LHO hade ju ingen anledning av att hela tiden flytta på det eftersom han inget misstänkte. Polisen har nog misstänkt LHO för mordförsöket på Walker och således haft honom och hans förehavanden under uppsikt sedan dess. Vem hade kunnat veta det? George de Mohrenschildt.
Det stämmer. Det räcker med några kritiskt placerade individer i berörd organisation för att styra respektive ’utredning’ i önskvärd riktning, givet att man har mandatet från högsta ort att göra så.
Vad gäller fotografierna så är det tyvärr så att det är de som är kritiska till dess autenticitet som måste bevisa att de är förfalskade. Utan en rättsprocess så är dessutom alla sådana bevis verkningslösa.
Jag kan bara säga att visst, självklart handlar det om förfalskningar i syfte att peka ut Oswald som mördaren med det påstådda mordvapnet i händerna. Det finns inget annat enskilt ’bevis’ för Oswalds skuld som i det amerikanska folkets ögon har vägt lika tungt efter det att fotografiet täckte hela första sidan av tidningen LIFE’s utgåva kort tid efter mordet på JFK.
Det är så psykologisk krigföring och svart propaganda mot den egna befolkningen fungerar. Det bör kanse nämnas att LIFE’s ägare, Henry Luce, var bästa kompis med CIA’s Allen Dulles, att tidningens ansvarige utgivare, C.D. Jackson i perioder arbetade även för CIA och då som ansvarig just för olika project inom psychological warfare, att Henry Luce’s maka, Clare Both Luce, personligen finansierade snabba båtar och vapen till diverse exilkubanska organisationer i deras kamp för att återta Kuba från Castro-regimen.
Och ja, jag håller med om att Roscoe White är den mest troliga kandidaten som ansvarig för fabriceringen av backyard-fotografierna och att det mycket sannolikt är hans kropp (haka, förstorad höger handleds-knota, etc ...) som Oswalds huvud är placerat på i förfalskningarna.
Och helt riktigt, fotografiernas proviniens och Marina som fotograf är givetvis rena skämten.
Jo tjena.
Senast redigerad av onopono 2018-11-25 kl. 05:46.
Jag misstänker att du här blandar ihop rörelsemängd och rörelse energi.
10-12 åriga pojkar i USA svingar genomsnittligen slagträt med en hastighet av 50 km/timme, vilket generöst avrundat, nästan är 14 m/s.
Fullvuxna karlar som spelar professionell baseboll i USA, svingar genomsnittligen basebollträt med en hastighet av 100 km/h, vilket ungefär motsvarar 28 m/s.
I mitt räkneexempel kommer jag att använda hastigheten 21 m/s.
Ett baseboll slagträ har ungefär massan 0,9 kg.
Rörelsemängden hos det svingade basebollträt blir då: 0,9*21 = 18,9 kgm/s.
En gevärskula av kaliber 6,5 mm har ungefär massan av 10g, vilket motsvarar 0,01 kg.
En avfyrad gevärskula uppnår ungefär en hastighet av 900 m/s.
Rörelsemängden hos gevärskulan blir då: 0,01*900 = 9 kgm/s.
Basebollslagträt har således dubbelt så stor rörelsemängd jämfört med gevärskulan.
Jag misstänker att du här blandar ihop rörelsemängd och rörelse energi.
10-12 åriga pojkar i USA svingar genomsnittligen slagträt med en hastighet av 50 km/timme, vilket generöst avrundat, nästan är 14 m/s.
Fullvuxna karlar som spelar professionell baseboll i USA, svingar genomsnittligen basebollträt med en hastighet av 100 km/h, vilket ungefär motsvarar 28 m/s.
I mitt räkneexempel kommer jag att använda hastigheten 21 m/s.
Ett baseboll slagträ har ungefär massan 0,9 kg.
Rörelsemängden hos det svingade basebollträt blir då: 0,9*21 = 18,9 kgm/s.
En gevärskula av kaliber 6,5 mm har ungefär massan av 10g, vilket motsvarar 0,01 kg.
En avfyrad gevärskula uppnår ungefär en hastighet av 900 m/s.
Rörelsemängden hos gevärskulan blir då: 0,01*900 = 9 kgm/s.
Basebollslagträt har således dubbelt så stor rörelsemängd jämfört med gevärskulan.
Du missade att jag inte angav hur snabbt basebollträt rörde sig. ”Ser ut som att han träffas av ett basebollträ.” Och jag blandar inte ihop några enheter, det är du som i vanlig ordning har svårt att läsa enkel svenska med mer än ett led i taget.
Det stämmer. Det räcker med några kritiskt placerade individer i berörd organisation för att styra respektive ’utredning’ i önskvärd riktning, givet att man har mandatet från högsta ort att göra så.
Vad gäller fotografierna så är det tyvärr så att det är de som är kritiska till dess autenticitet som måste bevisa att de är förfalskade. Utan en rättsprocess så är dessutom alla sådana bevis verkningslösa.
Jag kan bara säga att visst, självklart handlar det om förfalskningar i syfte att peka ut Oswald som mördaren med det påstådda mordvapnet i händerna. Det finns inget annat enskilt ’bevis’ för Oswalds skuld som i det amerikanska folkets ögon har vägt lika tungt efter det att fotografiet täckte hela första sidan av tidningen LIFE’s utgåva kort tid efter mordet på JFK.
Jag har som sagt inget problem med ifall de är äkta men jag tänker inte hoppa på någon som anser att de är förfalskningar. Det finns många avhandlingar på bl a nätet där båda sidor för fram trovärdiga analyser för både äkthet och förfalskning, utöver de som gjordes under WC. Givetvis har jag även inget problem med om de vore förfalskade. Det skulle ju bära förstärka konspirationen och då att Dallas-polisen direkt var inblandade och inte enbart en grupp högre upp i pyramiden. Jag kan dock personligen tycka att det vore ett jättejobb att förfalska tre bilder och att en av dem hållits inne i nästan 15 år (133-C). Logiskt sett hade det räckt med bara en bild för att få fram budskapet. Samt varför hålla inne med en av tre förfalskningar så länge? Dock måste man ju komma ihåg att det inte är ett brott att posera med vapen och propaganda. Däremot är massorna tillsammans idioter och kan tutas i vad som helst tydligen.
Det relevanta är vad bilderna har använts till, inte om de är äkta eller falska. De har använts för att binda LHO till vapnet som lagts dit i TSBD. Samt även till att binda LHO till mordet på Tippit med ett handeldvapen av den typen. Att de lägligt hittas dagen efter morden och där någon form av illegal aktivitet med dem inträffat eftersom 133-C först dyker upp nästan 15 år senare i framkallad form gör ju att det solklart rör sig om en konspiration. De logiska frågorna hur och varför detta har inträffat ställs aldrig av HSCA.
Citat:
Det är så psykologisk krigföring och svart propaganda mot den egna befolkningen fungerar. Det bör kanse nämnas att LIFE’s ägare, Henry Luce, var bästa kompis med CIA’s Allen Dulles, att tidningens ansvarige utgivare, C.D. Jackson i perioder arbetade även för CIA och då som ansvarig just för olika project inom psychological warfare, att Henry Luce’s maka, Clare Both Luce, personligen finansierade snabba båtar och vapen till diverse exilkubanska organisationer i deras kamp för att återta Kuba från Castro-regimen.
Absolut. Visst är det psykologisk krigföring. Hade massorna då, på den tiden, vetat om vad de vet idag så hade många fler varit mer kritiska till ett så graverande "bevis" som plötsligt dyker upp dagen efter mordet. Men som sagt ingen, vad jag vet, har officiellt ställt frågan till Whites änka om hon vet något varför hennes man undanhållit 133-C i så många år. Var det en miss av White eller gjorde änkan en "dumhet" och bifogade bilden utan att tänka sig för? Det påminner ju väldigt mycket om Lisbet Palmes uttalande "det ser man ju vem som är alkoholist" vid konfrontationen med Christer Pettersson.
Givetvis är händelsekedjan sådan att bilderna, vissa av dem, till slut skulle hamna på en stor förstasida i MSM. Det var hela tiden planen. Det var garanterat inget som endast skulle använda i utredningen som hemligstämplade bevisföremål. Bilderna hamnade exakt där de skulle.
Citat:
Och ja, jag håller med om att Roscoe White är den mest troliga kandidaten som ansvarig för fabriceringen av backyard-fotografierna och att det mycket sannolikt är hans kropp (haka, förstorad höger handleds-knota, etc ...) som Oswalds huvud är placerat på i förfalskningarna.
Och helt riktigt, fotografiernas proviniens och Marina som fotograf är givetvis rena skämten.
Jo tjena.
Ja, Roscoe White och Richard Stovall är garanterat inblandade som fotsoldater i konspirationen. Man har haft uppsikt på LHO och hans förvaring av sitt Carcano-gevär ända sedan förmodligen George de Mohrenschildt gjort någon uppmärksam på det. Det kan ha gått nerifrån (från Dallas-polisen) och upp eller vice versa. Förmodligen det sistnämnda med tanke på vilka kretsar George rörde sig i. Om sedan George även gjorde någon uppmärksam på fotona, som han själv hade ett av (officiellt sedan 1963), är som sagt egentligen irrelevant. I vilket fall så har negativen av 133-A och 133-B lagts dit innan husrannsakan av Paines hus eller direkt i samband med den. Ingen har heller ställt frågan till Marguerite eller Marina varför de inte förstörde alla negativen utan endast det som de nämner. Borde de inte i samband med detta varit frågande vart de andra negativen tagit vägen? Ingen vet, för ingen ställer frågan.
Senast redigerad av I-van-Toer 2018-11-25 kl. 13:34.
Det mänskliga vuxna huvudet har en massa av 4-5,6 kg.
I mitt räkneexempel kommer jag att välja 4 kg.
President Kennedys huvud färdades ungefär i en hastighet av 5 m/s (11 mph).
Rörelsemängden hos det Kennedyianska huvudet blir då: 4*5 = 20 kgm/s.
Rörelsemängden hos gevärskulan är i exemplet ovan 9 kgm/s.
(Minnesregel: Fem myror är fler än fyra elefanter)
Kennedys rörelser förklaras bäst med att det är en neuromuskulär respons på skall traumat.
Det mänskliga vuxna huvudet har en massa av 4-5,6 kg.
I mitt räkneexempel kommer jag att välja 4 kg.
President Kennedys huvud färdades ungefär i en hastighet av 5 m/s (11 mph).
Rörelsemängden hos det Kennedyianska huvudet blir då: 4*5 = 20 kgm/s.
Rörelsemängden hos gevärskulan är i exemplet ovan 9 kgm/s.
(Minnesregel: Fem myror är fler än fyra elefanter)
Kennedys rörelser förklaras bäst med att det är en neuromuskulär respons på skall traumat.
Jag har redan visat hur en gevärskula avlossad från det vita staketet har tillräcklig rörelsemängd för att orsaka det huvudkast snett bakåt som är synligt i Z-filmen.
Jag har som sagt inget problem med ifall de är äkta men jag tänker inte hoppa på någon som anser att de är förfalskningar.
Det stämmer. Även om de till äventyrs är äkta så utgör det inte det något säkert bevis varken för att han ägde det som påstods var mordvapnet eller att han mördade JFK.
Citat:
Det finns många avhandlingar på bl a nätet där båda sidor för fram trovärdiga analyser för både äkthet och förfalskning, utöver de som gjordes under WC. Givetvis har jag även inget problem med om de vore förfalskade. Det skulle ju bära förstärka konspirationen och då att Dallas-polisen direkt var inblandade och inte enbart en grupp högre upp i pyramiden. Jag kan dock personligen tycka att det vore ett jättejobb att förfalska tre bilder och att en av dem hållits inne i nästan 15 år (133-C). Logiskt sett hade det räckt med bara en bild för att få fram budskapet. Samt varför hålla inne med en av tre förfalskningar så länge? Dock måste man ju komma ihåg att det inte är ett brott att posera med vapen och propaganda. Däremot är massorna tillsammans idioter och kan tutas i vad som helst tydligen.
Det relevanta är vad bilderna har använts till, inte om de är äkta eller falska. De har använts för att binda LHO till vapnet som lagts dit i TSBD. Samt även till att binda LHO till mordet på Tippit med ett handeldvapen av den typen. Att de lägligt hittas dagen efter morden och där någon form av illegal aktivitet med dem inträffat eftersom 133-C först dyker upp nästan 15 år senare i framkallad form gör ju att det solklart rör sig om en konspiration. De logiska frågorna hur och varför detta har inträffat ställs aldrig av HSCA.
Instämmer i allt här.
Citat:
Absolut. Visst är det psykologisk krigföring. Hade massorna då, på den tiden, vetat om vad de vet idag så hade många fler varit mer kritiska till ett så graverande "bevis" som plötsligt dyker upp dagen efter mordet. Men som sagt ingen, vad jag vet, har officiellt ställt frågan till Whites änka om hon vet något varför hennes man undanhållit 133-C i så många år. Var det en miss av White eller gjorde änkan en "dumhet" och bifogade bilden utan att tänka sig för? Det påminner ju väldigt mycket om Lisbet Palmes uttalande "det ser man ju vem som är alkoholist" vid konfrontationen med Christer Pettersson.
Läste någonstans att hon påstod att hon tvingades genomgå en massa elshocksbehandlingar för att hon visste för mycket.
Svårt att kontrollera.
Citat:
Givetvis är händelsekedjan sådan att bilderna, vissa av dem, till slut skulle hamna på en stor förstasida i MSM. Det var hela tiden planen. Det var garanterat inget som endast skulle använda i utredningen som hemligstämplade bevisföremål. Bilderna hamnade exakt där de skulle.
Helt riktigt.
Citat:
Ja, Roscoe White och Richard Stovall är garanterat inblandade som fotsoldater i konspirationen. Man har haft uppsikt på LHO och hans förvaring av sitt Carcano-gevär ända sedan förmodligen George de Mohrenschildt gjort någon uppmärksam på det.
Nja, här håller jag inte med. Bevisen för att Oswald ska ha köpt geväret ifråga är istället bevis för att han blev framed som patsy.
Om backyard-fotografierna är mycket suspekta så är ’bevisen’ för att Oswald köpte de två ’mordvapnen’ istället 100% = proof på motsatsen, att han var just en ”patsy”. Allt är fabricerat och dessutom hyfsat taffligt.
Citat:
Det kan ha gått nerifrån (från Dallas-polisen) och upp eller vice versa. Förmodligen det sistnämnda med tanke på vilka kretsar George rörde sig i. Om sedan George även gjorde någon uppmärksam på fotona, som han själv hade ett av (officiellt sedan 1963), är som sagt egentligen irrelevant. I vilket fall så har negativen av 133-A och 133-B lagts dit innan husrannsakan av Paines hus eller direkt i samband med den. Ingen har heller ställt frågan till Marguerite eller Marina varför de inte förstörde alla negativen utan endast det som de nämner. Borde de inte i samband med detta varit frågande vart de andra negativen tagit vägen? Ingen vet, för ingen ställer frågan.
De Mohrenschildt anlitades av CIA som ’babysitter’ åt Oswald när denne kom hem till USA efter tiden i Sovjet. Han visste ganska säkert inte varför och vad som skulle ske. Som tack för hjälpen fick han ett fett kontrakt av den amerikanska staten (CIA) för diverse affärer i Haiti. Två veckor senare mördades JFK.
I början vittnade han som förväntades av honom, men i takt med att HSCA började sina efterforskningar blev han alltmer paranoid samtidigt som att han både i skrift och tal hade börjat ändra sin tidigare story, geväret inkluderat, och menade att Oswald var helt oskyldig.
Efter det att HSCA’s Gaeton Fonzi hittade honom boendes hos sin dotter i Florida och därpå bestämde tid för en intervju nästa dag, hittades han i sitt sovrum med ett hål i skallen och ett hagelgevär bredvid sig.