Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Du vet lika väl som jag (vilket jag även skrivit tidigare) att det finns liknande ifrågasättande av "dina" 10 skallar och beskjutningen av dessa,
Finns det? Var då och av vem?
Citat:
jag trodde inte du skulle sjunka full såhär lågt eftersom jag redan nämnt det men visst - vi kan fortsätta och hitta tomtar som griper efter halmstrån och skriver att det var fel på ditten och datten i all evighet till ingen som helst nytta.
Att jag citerar en vetenskaplig artikel i samma tidskrift (AFTE) som publicerade din länkade artikel av Lucien Haag, är inget du tycker känns bra om den grundligt tillbakavisar det du påstår med stöd av samma artikel, ja.
Vi förstår och kan bara beklaga.
Citat:
Jag vet dock, och jag tror du vet också, att skallarna på fotona från filmen jag länkade rörde sig mot kulans riktning, precis som i fallet med melonerna.
Fysiska lagar ändras inte 180 grader av materialbyte - men effekterna kan förstås minska eller öka.
Skitsnack. Ingen har lyckats med att producera en jet-effekt med människoskallar fyllda med ballistisk gel.
- Lattimers skallar trycks ner mot stegens översta platta underlag varpå momentum överförs till stegen som skutsas framåt och skallen studsar tillbaka bakåt mot kulans färdriktning. Det här är fullt synligt i den film som finns från testerna.
- Varken Sturdigan & co eller senare Nichols & co lyckades reproducera någon jet-effekt i sina försök och ingen annan känd studie eller för den skull, anekdot, finns rapporterad, som visar jet-effekt i en människoskalle.
- Så här långt har jag tagit del av två studier som visar att en jet-effekt i en människoskalle är omöjlig att åstadkomma med en gevärskula oavsett typ. Det på grund av att hud, kranie och hjärna har helt andra egenskaper än en tejpad melon.
- Alvarez ljuger även i sin studie om att han först satte sig ner och funderade ut vilken möjlig modell som mest liknade ett människohuvud och att den han kom fram till var just en tejpad melon. Att han valde ut den a priori och att den direkt visade en jet-effekt. Det här var rent ljug eftersom hans assistent vid experimenten, doktoranden Hoch, hade sparat underlaget och lämnat över det till researchern Jossiah Thompson. Det visade sig att Alvarez istället hade använt sig av Edisonsk metod och testat en mängd material och ammunition innan han till slut lyckades med metoden: mjuk blykula med extra laddning för höghastighet + glasfibertejpad melon. Kokosnöt, exempelvis, som ju är avsevärt mer lik en människoskalle än en melon flög föga förvånande rakt fram i kulans färdriktning vid varje försök.
- Att Lattimer använder sig av en minst sagt egenartad experimentuppställning är den enda rimliga förklaringen till att skallen TYCKS flyga bakåt mot kulans färdriktning och att det var därför inget av de andra teamen lyckades med att generera någon effekt.
Förklara nu gärna allt det här och varför det uppkommer en jet-effekt som skutsar skallen bakåt när ingen jetstråle skutsar ut framåt utan att allt hjärnmaterial istället sprutar rakt upp från skallens gässa (Kronlein Schuss effect ).
Och sluta fjanta dig, det blir bara värre då.