2017-12-16, 16:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Någon som sett denna filmen? Verkar intressant.

JFK The Badgeman Conspiracy

https://www.youtube.com/watch?v=02LFJzE85-4

http://www.imdb.com/title/tt4280462/
Nej, men om du tittar på den, återkom gärna med synpunkter på innehållet.

”Badgeman” är tyvärr så här långt ett av de spår man har stått och stampat i under nästen ett halvsekel nu. Fotografiet är tyvärr inte tillräckligt tydligt för ett definitivt avgörande, men hade den varit det och visat en polis som skjuter mot president-limon så hade FBI givetvis direkt konfiskerat den (inte lämnat tillbaka den till Mary Moorman) och bränt den i närmaste askkopp.
Citera
2017-12-16, 16:09
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Varför är det ointressant i ett läge där den officiella förklaringen av hur Oswald mördade JFK står och faller med ”bevisningen” av att samme Oswald ägde det som påstås vara mordvapnet och att han därför måste ha köpt och hämtat ut vapnet på det sätt officiella utredare säger att han köpt det?

Varför skulle den officiella förklaringen stå och falla med var Oswald köpt sitt vapen? Det skulle förvisso vara en detalj de fått fel men vore knappast något avgörande.
Citera
2017-12-16, 17:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Varför skulle den officiella förklaringen stå och falla med var Oswald köpt sitt vapen?
Inte var han köpt det. Att han köpt det. Att han ägde det och därmed kunde knytas till det och därmed anklagas för mordet på JFK eftersom vapnet påstås upphittat på 6e våningen på TSBD som ju var Oswalds arbetsplats vid tiden för mordet.

Håller du med om att den information som jag så här långt har presenterat (behörighet till postboxen) inte går att förena med det postorderköp av vapnet ifråga som Warrenkommissionen menar har ägt rum?

Citat:
Det skulle förvisso vara en detalj de fått fel men vore knappast något avgörande.
Om inte Oswald kan ha hämtat ut vapnet ifråga från den post-box han under falskt namn angav som mottagare av försändelen så behövs följande klargöranden:

1. Varför fabricerade i så fall FBI/WC det underlaget om Oswald ändå på något sätt ägde geväret?

2. Om nu Oswald inte kan knytas som ägare till vapnet, vem var det då som ägde det?

3. Om nu Oswald inte kan knytas som ägare till vapnet, vad är det då som knyter honom till mordet på JFK?

4. Finns det en för mig okänd möjlighet att Oswald ändå fick vapnet levererat till sig, trots att det kända materialet visar att det inte var möjligt? Åtminstone inte på det sätt som beskrivs av FBI/WC?

Jag stannar där för nu.
Citera
2017-12-16, 17:53
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Inte var han köpt det. Att han köpt det. Att han ägde det och därmed kunde knytas till det och därmed anklagas för mordet på JFK eftersom vapnet påstås upphittat på 6e våningen på TSBD som ju var Oswalds arbetsplats vid tiden för mordet.

Håller du med om att den information som jag så här långt har presenterat (behörighet till postboxen) inte går att förena med det postorderköp av vapnet ifråga som Warrenkommissionen menar har ägt rum?

Om inte Oswald kan ha hämtat ut vapnet ifråga från den post-box han under falskt namn angav som mottagare av försändelen så behövs följande klargöranden:

1. Varför fabricerade i så fall FBI/WC det underlaget om Oswald ändå på något sätt ägde geväret?

2. Om nu Oswald inte kan knytas som ägare till vapnet, vem var det då som ägde det?

3. Om nu Oswald inte kan knytas som ägare till vapnet, vad är det då som knyter honom till mordet på JFK?

4. Finns det en för mig okänd möjlighet att Oswald ändå fick vapnet levererat till sig, trots att det kända materialet visar att det inte var möjligt? Åtminstone inte på det sätt som beskrivs av FBI/WC?

Jag stannar där för nu.
Det var ju inte vad du skrev - du skrev att den officiella teorin skulle falla om han inte hämtat ute geväret på posten.
Citera
2017-12-16, 18:03
Avstängd
Citat:
Det var ju inte vad du skrev - du skrev att den officiella teorin skulle falla om han inte hämtat ute geväret på posten.
Ja, hur skulle han annars komma i besittning av vapnet, menar du? Om han inte hämtade ut det?
Citera
2017-12-16, 18:09
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ja, hur skulle han annars komma i besittning av vapnet, menar du? Om han inte hämtade ut det?

Köpt det i en affär?
Fått det av någon?
Hittat det på gatan?
Köpt det i sitt eget namn på postorder?
Köpt det i sin frus namn på postorder?
Köpt det av en kille på hörnet?
Ärvt det?
Hittat det i en soptunna?
Stulit det?
Lånat det?
Citera
2017-12-16, 18:13
Avstängd
Citat:
Köpt det i en affär?
Fått det av någon?
Hittat det på gatan?
Köpt det i sitt eget namn på postorder?
Köpt det i sin frus namn på postorder?
Köpt det av en kille på hörnet?
Ärvt det?
Hittat det i en soptunna?
Stulit det?
Lånat det?
Och hur gick i så fall det till?
Citera
2017-12-16, 18:14
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Och hur gick i så fall det till?
Hur gick vad till? Är du obekant med någon av processerna "inköp", "arv", "gåva", fynd"eller vad är det du undrar?
Citera
2017-12-16, 18:29
Avstängd
Citat:
Hur gick vad till? Är du obekant med någon av processerna "inköp", "arv", "gåva", fynd"eller vad är det du undrar?
Men om du nu menar att Oswald trots allt ägde geväret ifråga så har du väl någon form av underlag till den hypotesen?
Citera
2017-12-16, 18:47
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Men om du nu menar att Oswald trots allt ägde geväret ifråga så har du väl någon form av underlag till den hypotesen?
Det har jag väl aldrig påstått? Jag ifrågasatte ditt påstående om postboxen...
Citera
2017-12-16, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PekkariP1
(En Chomsky-too kampanj kanske?)
Det är väl större chans att, den numera avlidne, Mark Lane jobbade åt CIA. Alla verkar ju jobba där eller bo granne med någon som jobbar där. Knas proletariatet har sagt sitt.

Chomsky har ju rätt i sin analys att Kennedy var en bra president, bättre än genomsnittet, men mordet innebar inga stora förändringar i den av USA förda politiken. Iden om att han höll på att förändra världen är förförande men tyvärr felaktig.

KGB. Lane finanserades av KGB. Slutade som adwokat och började hastigt resa runt och stalla ledande frågor till olika personer. Det kostade pengar. Att han fick med sig regissören de Antonio, som verkar vara en vettig person är märkligt.
Citera
2017-12-16, 19:19
Avstängd
Citat:
Det har jag väl aldrig påstått? Jag ifrågasatte ditt påstående om postboxen...
Men du inser inte vad det innebär för storyn om Oswald som den som sköt JFK med geväret ifråga?

Hur kopplar du honom till geväret om den officiella storyn om hur han köpte och hämtade ut det inte backas upp av den officiella storyns officiella bevis?

Har du andra bevis som kopplar honom till det påstådda mordvapnet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in