Citat:
Ursprungligen postat av
IR5
Din förståelse av internationellt vatten är nog skrattretande. Eftersom internationellt vatten finns på många punkter i stora och mindre hav och i detta fall ska du placera hangarfartyget minst 2000km bort ”internationellt vatten”. Du hävdar att USA lyckas attackera Iran med kryssningsmissiler, och att dessa skulle nå Irans baser.
Deras kryssningsmissiler av konventionell klass har inte räckvidden och den typen som har det har ingen bra precision och används som kärnvapen. När jag säger 2000km så menar jag 2000km efter din eventuella buildup. När jag säger USA kan lyckas med några kryssningsmissiler mot kusterna, då menar jag lite mindre obevakade rutter. Sedan om du lyckas nå en landningsbana tror inte jag gör så mycket, det räknar man med.
USAs vanligaste kryssningsrobot är Tomahawk, där BGM-109 Block II TLAM-A har 2'500kms räckvidd.
Citat:
Ursprungligen postat av
IR5
Sedan har du inga B-2or parkerade där i närheten som du så gärna vill framställa saken.. när du haft din buildup. Den enda idioten i området som tillät B-52or landa var Al Udeid Air Base, Qatar. Några B-1or har också landat där.. och detta sker alltid efter att Iran underättas.. Tror du det finns någon utväg att du flyger in med något i området utan att Iran får reda på det?
B-2or har du på Garcia.. lycka till med en attack därifrån
En annan sak är din förståelse av situationen här.. USA kommer flytta ut om det nu blir ett krig.. Det innebär att Iran kommer att äga luftrummet över persiska viken. Detta handlar bara om tid.
B-2s kanske största fördel är att de har oändlig räckvidd med lufttankning, och B-2or som lyft från flygbaser i USA har bombat mål i Libyen och under Irak-kriget så bombade B-2or från Whiteman Air Force base i Missouri (i mitten av USA) mål i Irak.
USA behöver därför inte ha några B-2or i baser i närheten av Iran.
B-52 har liknande kapacitet.
Kort sagt, även om Iran skulle slå ut alla amerikanska baser inom 2000kms från Iran, så kan fortfarande USA anfalla Iran utan några större problem.
B-52 bär för övrigt ofta dessa
https://en.wikipedia.org/wiki/AGM-86_ALCM
20st per flygplan.
Citat:
Ursprungligen postat av
IR5
Om vi inte vet? Nej vi kanske inte vet.
Men varför är icke-vetande som argument. Samma där, du vet inte vilka missiler Iran plockar fram för att attackera fartyget.
Men i det ena fallet är icke-vetande ok.. men i det andra fallet propaganda.. hmmm
Fast varför är icke-vetandet alltid till Irans fördel i dina fantasier?
Där Irans hemliga vapen är effektivare än allt som USA har, trots att det som vi vet att USA har är långt överlägset det som vi vet att Iran har.
Och där du gång på gång utgår från att hemliga iranska vapen är bättre än allt som någonsin tidigare existerat och Iran har dessa i tiotusentals och har större offensiv kapacitet än vad Sovjetunionen hade när det var som starkast?
För om du har missat det, så är det du som gång på gång jämför Iranska fantasi-vapen med existerande amerikanska vapen och sedan skriker högt i förtvivlan när vi påpekar att även USA kan ha teknologi som de håller hemligt för utomstående.
Citat:
Ursprungligen postat av
IR5
De upptäcks, många upptäcks, men sedan måste du skicka upp plan för att skjuta ner dessa. Det tar tid och Iran vill att USA ska börja jaga.. upp o ned .. upp och ned..
De har massor med billiga mål.. slösa !
Förresten skulle inte hangarfartyget bete sig lite diskret? Med allt elände som många av er skriver här upptäcker man ju den..
Jo, angående det där med icke-vetande och propaganda.....
Så hur många av dessa billiga mål har Iran? Och vilka typer är det? Eller är det återigen hemliga iranska fantasi-vapen du snackar om?