2017-12-15, 21:23
Medlem
Wishies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Din förståelse av internationellt vatten är nog skrattretande. Eftersom internationellt vatten finns på många punkter i stora och mindre hav och i detta fall ska du placera hangarfartyget minst 2000km bort ”internationellt vatten”. Du hävdar att USA lyckas attackera Iran med kryssningsmissiler, och att dessa skulle nå Irans baser.

Deras kryssningsmissiler av konventionell klass har inte räckvidden och den typen som har det har ingen bra precision och används som kärnvapen. När jag säger 2000km så menar jag 2000km efter din eventuella buildup. När jag säger USA kan lyckas med några kryssningsmissiler mot kusterna, då menar jag lite mindre obevakade rutter. Sedan om du lyckas nå en landningsbana tror inte jag gör så mycket, det räknar man med.

Sedan har du inga B-2or parkerade där i närheten som du så gärna vill framställa saken.. när du haft din buildup. Den enda idioten i området som tillät B-52or landa var Al Udeid Air Base, Qatar. Några B-1or har också landat där.. och detta sker alltid efter att Iran underättas.. Tror du det finns någon utväg att du flyger in med något i området utan att Iran får reda på det?

B-2or har du på Garcia.. lycka till med en attack därifrån
Ang aktuell kryssningsrobot
https://www.google.se/amp/s/amp.theguardian.com/science/2017/apr/07/tomahawk-missile-weapon-of-deadly-precision-comes-back-to-fore-in-syria
Senast redigerad av Wishie 2017-12-15 kl. 21:30.
Citera
2017-12-15, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bolbol000
Min taktik är koordinater + missiler. Hezbollah har t.ex. drönare som ordnar koordinater som Iran använder för att pricka fartygen, i Medelhavet som var ditt exempel.

Irans rörliga LV är rörliga och du kan inte träffa dem.
Jag tror inte på iranska flyg i en sån här situation, får se om IR5 har nån idé.
Nej struts, du är inte nära iranier.

Självklart blir inte dessa drönare nerskjutna.
O självklart tar sig era missiler igenom CSG försvar? O för att använda koordinater så lär ni behöva nån slaga gps styrning!
Citera
2017-12-15, 21:30
Medlem
Citat:
Om vi inte vet? Nej vi kanske inte vet.
Men varför är icke-vetande som argument. Samma där, du vet inte vilka missiler Iran plockar fram för att attackera fartyget.

Men i det ena fallet är icke-vetande ok.. men i det andra fallet propaganda.. hmmm

Nej jag vet inte men USA vet
Citera
2017-12-15, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
O självklart tar sig era missiler igenom CSG försvar? O för att använda koordinater så lär ni behöva nån slaga gps styrning!
Iran har i hemlighet skjutit upp 18 egna GPS-satelliter, men det vet inga andra länder om för de är de senaste med Stealth-teknologi.
Citera
2017-12-15, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArleighBurke
Internationellt vatten är 12 Nautiska mil ( 12 x 1852 meter) från ett lands kust.

B-2 från Garcia kan slå mot mål i hela världen ( med lufttankning).

Ja.. internationellt vatten 2000km längre bort från irans kuster, vilket innebär att bara nämna internationellt vatten inte säger något alls.. det var så jag menade..

Nej, väldigt osmart att flyga över B2. De kommer upptäckas och du behöver eskortflyg..
Citera
2017-12-15, 21:36
Medlem
Citat:
Eftersom du inte kan nåt om detta kan jag meddela att det finns exempel där USA inte detekterat iranska drönare.

Med rörliga mål menas här att de byter plats och därför inte kan programmeras in i tomahawks och träffas på långdistans. Du är sämst din jävla idiot. Det är alltså inte en springande älg eller stilla älg utan mycket stora avstånd utan direkt kommunikation.

En tomahawk kan programmeras att byta kurs o träffa nytt mål. Ditt lv är inte så snabbt på att röra sig. Den står stilla nån ggn eller hur?
Citera
2017-12-15, 21:38
Medlem
Citat:
Ja.. internationellt vatten 2000km längre bort från irans kuster, vilket innebär att bara nämna internationellt vatten inte säger något alls.. det var så jag menade..

Nej, väldigt osmart att flyga över B2. De kommer upptäckas och du behöver eskortflyg..

Svar. Eskort av F22 isåfsll. Så nej ni upptäcker inget.
Precis o hur ska ni sänka något 2500 km bort?låt mig gissa ni får koordinater av nån?
Citera
2017-12-15, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso

Om några plattformar lyckas hinna avfyra Noor, Kowsar eller Qader.. så kommer det att inträffa.. ja.. detta en verklighet som man helt enkelt får lära sig leva med.. du kan inte besegra ett land med avancerad missilteknologi och speciellt inte ett land som Iran.
Citera
2017-12-15, 21:44
Medlem
Citat:
Om några plattformar lyckas hinna avfyra Noor, Kowsar eller Qader.. så kommer det att inträffa.. ja.. detta en verklighet som man helt enkelt får lära sig leva med.. du kan inte besegra ett land med avancerad missilteknologi och speciellt inte ett land som Iran.

O hur styr dessa missiler? För dom kan så klart inte bekämpas enligt dig?

Vem pratar om att besegra ett land?
Det är er militär som kommer slås ut.
Citera
2017-12-15, 22:08
Medlem
Citat:

USA kan operera säkert på betydligt mindre avstånd än 2000 km från Irans kust.

Iran kommer inte att upptäcka B-2 : or som attackerar Iran.

USA kommer även att använda F-22 och F-35.

Iran kommer inte kunna stoppa elektronisk krigföring från tex EA-18G.
Senast redigerad av ArleighBurke 2017-12-15 kl. 22:14.
Citera
2017-12-15, 22:16
Medlem
Jeckes avatar
Citat:
Min taktik är koordinater + missiler. Hezbollah har t.ex. drönare som ordnar koordinater som Iran använder för att pricka fartygen, i Medelhavet som var ditt exempel.

Irans rörliga LV är rörliga och du kan inte träffa dem.
Jag tror inte på iranska flyg i en sån här situation, får se om IR5 har nån idé.
Nej struts, du är inte nära iranier.
Om du har missat det, så är USAs fartyg också rörliga....och de rör sig konstant, till skillnad från Irans LV som måste stå stilla medans de skjuter.

Angående koordinater, så kan det vara värt att påpeka att GPS är ett amerikanskt system som förlitar sig på amerikanska satelliter kontrollerade av den amerikanska militären....
Hezbollah's drönare har lite problem med räckvidden. Israel är väldigt litet jämfört med de områden som amerikanska hangarfartygsgrupper rör sig över. Och de amerikanska hangarfartygsgrupperna och de enskilda fartygen i sig rör sig dessutom konstant med rätt hög hastighet, ofta mer än 40 km/h hela tiden.

Israel kan heller inte skjuta ned vad som helst som flyger över Israel hur som helst, medans USA i en krigssituation däremot kan göra det med allt som kommer tillräckligt nära deras fartyg ute på internationellt vatten för att de ska kunna se och upptäcka de amerikanska fartygen.

Citat:
Strutsar är kända som dumma fåglar.

Iran har spejare och drönare från t.ex. Hezbollah som ordnar koordinater till iranska missiler.
Så fort USA avfyrar en tomahawk sänker Iran alla USA:s skepp i persiska viken och skjuter missiler mot alla USA:s baser inom 2000 km avstånd. Du kommer skadas direkt. Iranska båtar är dessutom många och små, du måste komma nära för att ta ut dem. Allt i Iran är mobilt, så du har inga fasta mål längs kusten. De fasta målen är irrelevanta om det blir total war eftersom Iran räknar med att de direkt slås ut. Allt i Iran måste vara under jorden eller mobilt för att överleva, och därför är det just det.
Och så fort Iran sänker ett amerikanskt fartyg så kärnvapenbombar USA Irans alla städer med mer än 10'000 invånare i och dödar 95% av Irans befolkning. Om vi nu ska snacka om löjliga överdrifter.

Och nej, man behöver inte komma nära iranska småbåtar för att slå ut dem. Och de amerikanska fartygen är mer rörliga än Irans landbaserade motsvarigheter.

Förresten, var någonstans i havet finns Irans spejare? Gömmer de sig bland vågorna i tron att de är sanddyner? Eller hoppas de att USA inte ska bli misstänksamma om en ovanligt snabb fiskebåt med massa antenner och som hela tiden skickar ut väldigt mycket EM-strålning förföljer deras fartyg?
Citera
2017-12-15, 22:40
Medlem
Jeckes avatar
Citat:
Din förståelse av internationellt vatten är nog skrattretande. Eftersom internationellt vatten finns på många punkter i stora och mindre hav och i detta fall ska du placera hangarfartyget minst 2000km bort ”internationellt vatten”. Du hävdar att USA lyckas attackera Iran med kryssningsmissiler, och att dessa skulle nå Irans baser.

Deras kryssningsmissiler av konventionell klass har inte räckvidden och den typen som har det har ingen bra precision och används som kärnvapen. När jag säger 2000km så menar jag 2000km efter din eventuella buildup. När jag säger USA kan lyckas med några kryssningsmissiler mot kusterna, då menar jag lite mindre obevakade rutter. Sedan om du lyckas nå en landningsbana tror inte jag gör så mycket, det räknar man med.
USAs vanligaste kryssningsrobot är Tomahawk, där BGM-109 Block II TLAM-A har 2'500kms räckvidd.

Citat:
Sedan har du inga B-2or parkerade där i närheten som du så gärna vill framställa saken.. när du haft din buildup. Den enda idioten i området som tillät B-52or landa var Al Udeid Air Base, Qatar. Några B-1or har också landat där.. och detta sker alltid efter att Iran underättas.. Tror du det finns någon utväg att du flyger in med något i området utan att Iran får reda på det?

B-2or har du på Garcia.. lycka till med en attack därifrån

En annan sak är din förståelse av situationen här.. USA kommer flytta ut om det nu blir ett krig.. Det innebär att Iran kommer att äga luftrummet över persiska viken. Detta handlar bara om tid.
B-2s kanske största fördel är att de har oändlig räckvidd med lufttankning, och B-2or som lyft från flygbaser i USA har bombat mål i Libyen och under Irak-kriget så bombade B-2or från Whiteman Air Force base i Missouri (i mitten av USA) mål i Irak.
USA behöver därför inte ha några B-2or i baser i närheten av Iran.
B-52 har liknande kapacitet.
Kort sagt, även om Iran skulle slå ut alla amerikanska baser inom 2000kms från Iran, så kan fortfarande USA anfalla Iran utan några större problem.

B-52 bär för övrigt ofta dessa https://en.wikipedia.org/wiki/AGM-86_ALCM
20st per flygplan.
Citat:
Om vi inte vet? Nej vi kanske inte vet.
Men varför är icke-vetande som argument. Samma där, du vet inte vilka missiler Iran plockar fram för att attackera fartyget.

Men i det ena fallet är icke-vetande ok.. men i det andra fallet propaganda.. hmmm
Fast varför är icke-vetandet alltid till Irans fördel i dina fantasier?
Där Irans hemliga vapen är effektivare än allt som USA har, trots att det som vi vet att USA har är långt överlägset det som vi vet att Iran har.
Och där du gång på gång utgår från att hemliga iranska vapen är bättre än allt som någonsin tidigare existerat och Iran har dessa i tiotusentals och har större offensiv kapacitet än vad Sovjetunionen hade när det var som starkast?

För om du har missat det, så är det du som gång på gång jämför Iranska fantasi-vapen med existerande amerikanska vapen och sedan skriker högt i förtvivlan när vi påpekar att även USA kan ha teknologi som de håller hemligt för utomstående.

Citat:
De upptäcks, många upptäcks, men sedan måste du skicka upp plan för att skjuta ner dessa. Det tar tid och Iran vill att USA ska börja jaga.. upp o ned .. upp och ned..

De har massor med billiga mål.. slösa !

Förresten skulle inte hangarfartyget bete sig lite diskret? Med allt elände som många av er skriver här upptäcker man ju den..
Jo, angående det där med icke-vetande och propaganda.....
Så hur många av dessa billiga mål har Iran? Och vilka typer är det? Eller är det återigen hemliga iranska fantasi-vapen du snackar om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in