Citat:
Ursprungligen postat av
Friindivid
Du kanske ska ta och nyktra till innan du kommenterar?
Det är en rabid hund vi har att göra med. Biter vem som helst, oskyldiga små lamm samt husse. Vänster - Höger. De som korsar gatan när de ser att han är på vift springer han efter. Watch out!
Fine.
Jävligt tråkigt bara för det mesta. Att hänga upp sig på semantik hela tiden. Speciellt när vi sitter på Flashback. ... . . Torsdags kvälls attacken mot Bruggen var ett fint exempel. Det vi bäst kan göra är att ignorera. Jag har märkt att han lugnar ned sig då, lurkar mos-def. Idag var han grymt hetsig dock. Har att göra med rapporten som kom in på morgonen... Passade icke helt enkelt gissar jag -
Tyck vad man vill. Den här tråden handlar ju om spekulation, helt och hållet! Jävligt trevligt att det dimpar in artiklar och statistik dessutom. Ännu roligare att det inte bara är foliehatts -Babel-, att tråden reflekterar flera olika åsikter. Många läsvärda åsikter med olika bakgrunder dessutom, ganska rare i dagens strypta åsiktskorridorer. TACK!
Och den eviga svenska avundsjukan...
Tror inte att många gottar sig åt en nedgång. Eller samhälles apokalyps. Kanske någon milliprocent i det här landet som har allt på det gröna, dvs all finans och familj och vänner i trippelförsäkring (dvs "Soros" individer - typ liksom). De flesta har mycket att förlora. Hoppas jag att de inser, för försvinnande få är redo att hoppa in den bäcksvarta kanalen, på riktigt
Åkte förbi nya hagastaden tidigare i veckan, många byggkranar i luften. Inga arbetare på marken (sure.. det var kallt...). Inte mycket klart där inte. Finns bara ett (eller två?) hus som folk har börjat flytta in i.. Lite läskigt att det ska vara klart 2025. Kan hända väldigt mycket fram tills dess
Läser om pyspunka. Det vore "trevligt". . . .
Det som äcklar mig är våra "moderna" värderingar. Och det har lett till den är skuldbubblan. Det värsta är att så många har köpt in sig i den. Tagit på sig lån i tron att det gör dem rikare. Vilket skämt.
Vi behöver nya värderingar. Beyond Good and Evil.
slirar som NUG.