Citat:
Ursprungligen postat av
bananajoe33
Sett Sopranos 2-3 gånger och nu funderar jag på att se denna underbara serie igen.
Vilka är era favoriter i serien? Mina är Christopher och Paulie och Tony. Gillar även att Steve Buscemi kom in och gjorde en underbar roll.
En intressant sak är att innan Buscemi (två säsonger tidigare faktiskt) gjorde entré som Tony Blundetto, så regisserade han ett av seriens mest populära och omtyckta avsnitt: "Pine Barrens." Han har även regisserat 3 andra avsnitt av "Sopranos."
Jag har faktiskt svårt att peka ut någon favorit, då jag tycker att samtliga karaktärer är så välgjorda och välspelade. Seriens bärande karaktär är ju självklart Tony Soprano, men om rollen hade spelats av någon annan än Gandolfini så hade det troligtvis inte blivit särskilt bra; Gandolfini var som klippt och skuren för att spela Tony Soprano. Jag har sett några andra filmer med honom. I "True Romance", filmen som gjorde att Chase fick upp ögonen för honom, spelar han en mer extrem version av Tony Sopranos värsta sidor. I Chases "Not Fade Away" spelar han en mer nedtonad version av Tony Soprano, typ. Jag har sett ett par filmer där han gör en avstickare från Tony Soprano-prägeln också, men jag upplever inte att han sticker ut på något särskilt sätt där.
Jag kan som sagt inte välja någon absolut favorit, men är av någon anledning svag för Ralph Cifaretto. Han kan vara intelligent, en fullkomlig psykopat (antingen impulsiv eller utstuderat manipulativ), han kan vara extremt rolig och (som synes i avsnittet "Whoever did this", där hans son Justin blir allvarligt skadad) har även en mer sårbar, empatisk sida. Väldigt mångsidig karaktär.