2017-11-29, 17:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FromAnotherPlace
Jag har tidigare påpekat samma sak angående Tony Blundetto. Inte en enda gång ifrågasätter någon hans död. Visserligen så hittade ju Phil Leotardo kroppen efter att Tony S hade skjutit Tony B, så Phil kan ha gjort sig av med kroppen. Men oavsett vad - efter att Tony satte det där hagelgevärsskottet i ansiktet på honom och ringer upp Phil Leotardo, så nämns aldrig hans namn igen.

"Brainless the second", tror jag att Tony kallade honom vid ett tillfälle. Jag vet inte om jag skulle kalla honom insiktsfull; han tror att han säger smarta saker, men för normalintelligenta personer framstår det mesta som han säger som rätt så korkat.

Jag tyckte hans dröm om pappan, boxen och lyckan var ganska insiktsfull och fin.
Citera
2017-11-30, 13:39
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Jag tyckte hans dröm om pappan, boxen och lyckan var ganska insiktsfull och fin.

Classic moments with Carmine "Little Carmine" Lupertazzi, Jr. !. Vid 4:25 ungefär. Hela citatet var inte med, men det måste i så fall vara det enda någorlunda insiktsfulla och tänkvärda som han har sagt. En positiv sak kan sägas om Little Carmine och det är att han är dumsnäll och vill undvika/lösa konflikter, även om han i vissa fall gör dem värre, som det där onödiga påpekandet ("Whatever happened there", ang. Billy Leotardos död) i mötet mellan Phil och Tony. På vissa sätt påminner han om Bobby Baccala - jag skulle gärna vilja se Carmine Jr som don med Bobby som consigliere. Det hade varit extremt humoristiskt.
Citera
2017-11-30, 19:21
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananajoe33
Sett Sopranos 2-3 gånger och nu funderar jag på att se denna underbara serie igen.

Vilka är era favoriter i serien? Mina är Christopher och Paulie och Tony. Gillar även att Steve Buscemi kom in och gjorde en underbar roll.

En intressant sak är att innan Buscemi (två säsonger tidigare faktiskt) gjorde entré som Tony Blundetto, så regisserade han ett av seriens mest populära och omtyckta avsnitt: "Pine Barrens." Han har även regisserat 3 andra avsnitt av "Sopranos."

Jag har faktiskt svårt att peka ut någon favorit, då jag tycker att samtliga karaktärer är så välgjorda och välspelade. Seriens bärande karaktär är ju självklart Tony Soprano, men om rollen hade spelats av någon annan än Gandolfini så hade det troligtvis inte blivit särskilt bra; Gandolfini var som klippt och skuren för att spela Tony Soprano. Jag har sett några andra filmer med honom. I "True Romance", filmen som gjorde att Chase fick upp ögonen för honom, spelar han en mer extrem version av Tony Sopranos värsta sidor. I Chases "Not Fade Away" spelar han en mer nedtonad version av Tony Soprano, typ. Jag har sett ett par filmer där han gör en avstickare från Tony Soprano-prägeln också, men jag upplever inte att han sticker ut på något särskilt sätt där.

Jag kan som sagt inte välja någon absolut favorit, men är av någon anledning svag för Ralph Cifaretto. Han kan vara intelligent, en fullkomlig psykopat (antingen impulsiv eller utstuderat manipulativ), han kan vara extremt rolig och (som synes i avsnittet "Whoever did this", där hans son Justin blir allvarligt skadad) har även en mer sårbar, empatisk sida. Väldigt mångsidig karaktär.
Citera
2017-12-06, 12:57
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Jag vet inte vad det är med den här serien som är så otroligt bra. Håller på att beta av s. 1 igen och det kommer att bli sjätte eller sjunde gången som jag tittar igenom alla säsonger sedan förra hösten.

Vad är det med serien som gör att ni andra fans älskar den?
Det kan inte enbart vara en sak. Jag har försökt sälja in den till en person som jag känner under en tid nu, men h*n avfärdar den på grund av att h*n ogillar maffiatemat. Men för mig handlar serien om så mycket mer än maffian.
Citera
2017-12-07, 12:59
Medlem
Gregory.Houses avatar
Blir inte Tony Soprano vänner förbannade av att han pratar jävligt mycket med FBI agenten Harrison?
Citera
2017-12-07, 17:59
Medlem
Michael-ScarNs avatar
Vem har flest sexpartners i seriens gång av Janice & Tony ?

Janice
richie aprile
Ralph
Boby
någon ung pojke som kan köra hela natten
Gubben med narkolepsi tveksamt om de hade ett sexuellt förhållande
säkert missat någon...

Någon som orkar Tony`s
Citera
2017-12-08, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Michael-ScarN
Vem har flest sexpartners i seriens gång av Janice & Tony ?

Janice
richie aprile
Ralph
Boby
någon ung pojke som kan köra hela natten
Gubben med narkolepsi tveksamt om de hade ett sexuellt förhållande
säkert missat någon...

Någon som orkar Tony`s

Carm
Irina
Svetlana
Tjejen på Tony kontor på sopbolaget
Strippan som sög av honom på Bingen när Ralph slog Geordie då han lekte Gladiator
Den blonda strippan som sög av honom i bilen
Gloria
Valentina
(Charmaine i High School)
Citera
2017-12-08, 03:35
Avslutad
JG kunde självklart spela flera olika sorters roller men efter Sopranos är det som om allting handlar om TS i varenda film han medverkade i. Han var verkligen inte type casted utan mer att rollen som TS passade honom kusligt bra. Ser jag honom i en film kommer jag på mig själv att sitta och leta efter likheterna med TS och den karaktärens egenskaper och personlighetsdrag, jag väntar liksom på att han ska blomma ut till sitt verkliga jag och visa att ingen bråkar med Tony Fucking Soprano. Jag är gravt Sopranos-skadad.

Det finns hela tiden någonting under ytan i Sopranos. Personligen älskar jag maffiagenren och alla maffia-heter i serien, men det är så mycket mer än bara maffia. Den berättar en i grunden jävligt intressant historia med minnesvärda personer och livsöden, om än lite för mörkt på sina ställen. En lite förbjuden värld som vägrar lämna dig oberörd om du en gång har kikat in.

Haha, nu vill jag se hela rasket igen!
Citera
2017-12-08, 03:47
Avslutad
Citatet nedan av Carmine Jr. kan vara ett av tv-historiens mest förvirrade och svåranalyserade. Vad fan menar Braindead The Second?

Citat:
The fundamental question is, will I be as effective as a boss like my dad was? And I will be, even more so? But until I am, it's going to be hard to verify that I think I'll be more effective.

Jag hade gärna sett att Little Carmine hade haft en större plats i serien, fler scener och mer inverkan på businessen.
Senast redigerad av GenesisP 2017-12-08 kl. 03:51.
Citera
2017-12-08, 05:14
Avslutad
Sluten på avsnitten säger mycket om seriens kittlande och aggressiva helhet, t ex när Tony kommer hem och sätter sig vid bordet och Carm tar fram mat till honom och han börjar äta och sen är det slut, eller när han retar upp Janice genom att prata om Harpo och elakt prata franska och Janice ballar ur, Tony blir helnöjd att han lyckades och reser sig upp och går kaxigt därifrån. Den typen av scener och utspel, som lämnar kvar tittaren med både något komplett och ofullständigt är provocerande och vackert. Inte många avsnitt innehåller en äkta cliffhanger.

David Chase gör medvetet abstinensen större.
Citera
2017-12-08, 08:45
Medlem
Michael-ScarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TobiasBeecher
Carm
Irina
Svetlana
Tjejen på Tony kontor på sopbolaget
Strippan som sög av honom på Bingen när Ralph slog Geordie då han lekte Gladiator
Den blonda strippan som sög av honom i bilen
Gloria
Valentina
(Charmaine i High School)

we have a winner Tack .. Tony vinner ganska självklart,
men tkr Janice gör ett jävla bra jobb & kammar hem andra platsen...
Citera
2017-12-08, 20:34
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Sluten på avsnitten säger mycket om seriens kittlande och aggressiva helhet, t ex när Tony kommer hem och sätter sig vid bordet och Carm tar fram mat till honom och han börjar äta och sen är det slut, eller när han retar upp Janice genom att prata om Harpo och elakt prata franska och Janice ballar ur, Tony blir helnöjd att han lyckades och reser sig upp och går kaxigt därifrån. Den typen av scener och utspel, som lämnar kvar tittaren med både något komplett och ofullständigt är provocerande och vackert. Inte många avsnitt innehåller en äkta cliffhanger.

David Chase gör medvetet abstinensen större.

"Sacrebleu, where is me ma'?" Tony kan verkligen inte acceptera att Janice har "förändrats". Eller rättare sagt: Han har sett tillräckligt mycket av Janices svängningar till att försöka vara en "bättre" människa (som när hon "fann Jesus" efter att ha fått stryk av de där ryska snubbarna för att ha stulit Svetlanas protesben) för att inse att hon inte alls har förändrats och gör vad han kan för att bevisa detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in