Citat:
Ursprungligen postat av
TobiasBeecher
Den bästa scenen med honom är i hans pokerspel, när Tony drar skämtet om bokförare och flygplan "a boring 747", Paulie och Vito är så fula när de asgarvar men Feech står bara iskallt i bakgrunden och irriterar sig på att Tony som boss får all uppmärksamhet. Den mest chockerande är dock när han ger sig på trädgårdsmästaren!
Håller med, scenen som slutar med att han tar gräsklipparen som en delbetalning är i världsklass. Gillar även scenen då Paulie i samma sväng besöker Feech (R.I.P.) på bageriet.
Anyway, I'm here puttin' in a word for the kid. So do me a favor, huh? You and your nephew over there - lay off ✋
Citat:
Ursprungligen postat av
GenesisP
Fan vilken litet äckel Chris ändå är, inser det nu när jag ser om serien. Han är taskig, vulgär och jävligt elak mot de flesta i sin omgivning. Men på nåt konstigt sätt gillar jag karaktären ändå. The Sopranos slutar aldrig att förvåna mig.

Exakt, det är ju vad som enligt mig gör honom intressant. Även om det inte är en personlighetstyp som man vill umgås med så är den rätta platsen för en sådan typ i en sådan här tv-serie.
Citat:
Ursprungligen postat av
GenesisP
Hur många gånger är det som Tony bankar den tjocke bartendern? Jag tror jag får det till fem gånger.
Jag minns bara fyra - den gången med telefonen, gummifisken som sjöng, när han hällde ut is och när Tony satt och pratade om säkerhetskontrollerna i hamnen och Georgie säger "that's why you gotta live for today" och viftar med en bunt sedlar... Då visste man att han skulle åka på en omgång. Sen så hade ju även Ralphie en runda med honom, vilket blir fem gånger totalt - men den sista med Tony minns jag inte.
Citat:
Såg detta på Wiki när jag läste om De fem familjerna:
Intressant, det var tydligen Paulie och Pussy som var där. Tydligen baseras Vitos karaktär delvis på James "Jimmy Green Eyes" Clemenza, först och främst när det gäller viktproblemen.