2017-12-06, 18:54
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Kolla, flottan har inte större chans om det dröjer nån vecka, men om man går på flottan så e man själv blottad innan o Iran hinner nog före o går in med full kraft o sänker hangarfartyget. Du kan inte stegvis börja med flottan om du ska vinna kriget.

Men hangarfartygen kommer ligga långt utanför (tiotals, om inte hundratals sjömil) den iranska flottans räckvidd - de iranska båtarna/fartygen/skeppen/jollarna kommer träffa på attackflyg, attackubåtar, och sjömålsrobotar avfyrade från både flyg och Arleigh Burke-jagare, Ticonderoga-robotkryssare, och diverse andra fartyg - långt innan den ens har en aning om var hangarfartygen håller hus.

Fortfarande verkar du med nästan sexuell besatthet tro att hangarfartygen kommer vara ens i närheten av den iranska kusten. En hint - det kommer den inte vara.
Senast redigerad av frange 2017-12-06 kl. 18:56.
Citera
2017-12-06, 19:08
Medlem
Wishies avatar
Citat:
Har jag sagt att Iran har större kuststräcka än havet? Jänkrna kan inte flyga i närheten av kusten o veta vad som e vad. Först måste man förstöra irans luftförsvar o det går inte o göra det på långa avstånd.
Finns nog mer än god chans att man löser det med en kombination av F35: or, EA-18:s och AGM-88 om man inte i förväg redan lokaliserat Irans luftförsvar på vald plats och slagit ut dom med exempelvis kryssningsrobotar.
Citera
2017-12-06, 19:17
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wishie
Finns nog mer än god chans att man löser det med en kombination av F35: or, EA-18:s och AGM-88 om man inte i förväg redan lokaliserat Irans luftförsvar på vald plats och slagit ut dom med exempelvis kryssningsrobotar.

Du menar att Iran inte kan skjuta ner f18? Kolla då e jänkarna iqbefriade för det kan va fällor. Historier du drar upp asså, de kommer inte tillbaka o du snackar om mycket höga risker.
Citera
2017-12-06, 19:32
Medlem
Jag undrar bara hur allt det här ska gå till;
Buildup i smyg
Kryssningsmissiler
Skicka över flygplan
Upprätta säker zon mitt i ingenstan
Överge sina militära baser

Detta är alltså saker som ska skötas av ett hangarfartyg utan att riskera sänkas.
Citera
2017-12-06, 19:40
Medlem
Citat:
Du menar att Iran inte kan skjuta ner f18? Kolla då e jänkarna iqbefriade för det kan va fällor.

Kan och kan. Hitils har inte särskilt många F-18 blivet nerskjutna. Vet faktiskt ingen men finns säkert någon.

Men det var EA-18 som sas, inte F. Frågan är mer hur du skall hitta några F-18 när det är kaos i etern och alla radarstationer du försöker sända med kommer få HARM emot isig. Sen är det inte F-18 som kommer i första vågen utan B-2 F-117 och F-22 som du kommer ha bra mycket svårare att se ens när det funkar. I andra vågen då F-18 finns så blir det än svårare att se de med något som inte funkar.
Citera
2017-12-06, 19:44
Medlem
Wishies avatar
Citat:
Du menar att Iran inte kan skjuta ner f18? Kolla då e jänkarna iqbefriade för det kan va fällor. Historier du drar upp asså, de kommer inte tillbaka o du snackar om mycket höga risker.
Nu var det ju visserligen inte F18 jag nämnde då.

”Historier” om wildweasel liknande uppdrag är rätt väldokumenterade. Testa med att öppna en bok nångång
Citera
2017-12-06, 19:54
Medlem
Citat:
Du menar som Irak (x2), Libyen och Syrien har lyckats skjuta ner amerikanska flygplan i mängder?
Citera
2017-12-06, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Jag undrar bara hur allt det här ska gå till;
Buildup i smyg
Kryssningsmissiler
Skicka över flygplan
Upprätta säker zon mitt i ingenstan
Överge sina militära baser

Detta är alltså saker som ska skötas av ett hangarfartyg utan att riskera sänkas.
Du missar det viktigaste, nämligen hur Iran ska kunna sänka hangarfartyget.

Varför ska zoner upprättad mitt i ingenstans och varför skulle baser överges?
Citera
2017-12-06, 20:04
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grejhujta
Kan och kan. Hitils har inte särskilt många F-18 blivet nerskjutna. Vet faktiskt ingen men finns säkert någon.

Men det var EA-18 som sas, inte F. Frågan är mer hur du skall hitta några F-18 när det är kaos i etern och alla radarstationer du försöker sända med kommer få HARM emot isig. Sen är det inte F-18 som kommer i första vågen utan B-2 F-117 och F-22 som du kommer ha bra mycket svårare att se ens när det funkar. I andra vågen då F-18 finns så blir det än svårare att se de med något som inte funkar.

Ja B2 kommer men behöver andra flygplan. Man vart kommer B2 ifrån? F-117? F-22?
Citera
2017-12-06, 20:06
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boatsman95

Varför ska zoner upprättad mitt i ingenstans och varför skulle baser överges?
För att inte upptäckas! USA äger ju inte havet. Finns massor med farkoster som måste förbi
Citera
2017-12-06, 20:06
Medlem
BlackKnightDuncans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grejhujta

Anm: F-117 är inte i drift längre. Ej tillräcklig bra smygegenskaper längre och ersattes av F-22 som är mycket bättre på allting.
Citera
2017-12-06, 20:08
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boatsman95
Du menar som Irak (x2), Libyen och Syrien har lyckats skjuta ner amerikanska flygplan i mängder?

Ingen av länderna du nämner e jämförbara med Iran. Faktum är att mängder av flygplan på det sättet har aldrig gett sig på syrien eller Libyen. Irak vet jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in