Citat:
Ursprungligen postat av
heheho
David Fredin skriver:
september 3, 2013 kl. 15:30
Frånstedt är en hedersman. Han tillhör en generation och en stab av folk där deras ord väger tungt. Man ljuger inte, vilket politkerna gör oavlåtligen. Själv fick jag samma uppgifter om Palme som KGB-agent som Frånstedt, bland annat konfirmerade förre informationschefen vid RPS Curt Falkenstam för mig att ”Palme var en säkerhetsrisk” med hänvisning till Frånstedt. Läget var allvarligt, andra kanaler sade samma sak om Palme, det fanns säkra bevis, en verifierad värvning till Sovjets säkerhetstjänster.
KOMMENTAR TILL ER ARTIKEL PÅ LEDARSIDAN I AB (edit: min borttagna text)
........
Så herr Swedin, läxa varken upp Majestätet eller oss vakna konservativa svenskar kring demokrati. Vi vet hur allt var. Även att Er partiordförande Olof Palme värvades till KGB 1962 och agerade på KGB-order genom sitt liv, uppgifter som styrks av bland annat upp-gifter från försvarstabens operativa avdelning 1986.
David Fredin, Esq.
Jag har vid några tillfällen, inför 30-årsdagen av Palme-mordet, skrivit några FB-artiklar i ämnet - nu kommer ännu en med ny information.
Ulf Dahlsten, Palmes statssekreterare 1983-1986, menar "att dådet (mordet på Palme) var inhemskt och att det ytterst var hatet som dödade honom. Det är den obekväma sanningen om mordet på Olof Palme".
Palmehatet alltid oförklarligt - GRU-agent i (s)-högkvarteret
Dahlsten har fel och hela hans krets medarbetare pekar alltid på ett "namnlöst oförklarat hat” som aldrig blir förklarat för åhöraren.
Jag var aktiv under det Kalla Kriget med informationsinhämtning och fann Palme inte bara obehaglig utan en trolig landsförrädare. En rysk ubåt släpptes ur Hårsfjärden 1982,
Palme gjorde detta efter ett besök på (s)-högkvarteret av GRU-generalen Milstein, rapporten här om kom till en av mina vänner som hade en källa som känt igen Milstein i (s)-högkvarterets hiss.
Palme släppte ubåt - försvarsstabschefen utreddes av sina egna.
Palme gav ordern om släppandet av ubåten 1982 före han blev statsminister – den 7 oktober. Ordern gick via försvarsstabschefen Bror Stefenson. På grund av detta utredes han av sin egen organisation.
Konstigheterna kring ubåtsjakten vidimerades av översten Lars Hansson som jag samtalade med då på 1980-talet.
Inte heller var ubåtarna mink, som senare flera officiella svenskar hävdat. Mink simmar inte i stim och ger inte den sonarbilden”, sa en marinaställd till mig efter aktuell debatt.
Lögnen som "statsreligion" i vår svenska stat.
Svenska staten ljuger upprepat och mycket om det mesta känsliga har jag erfarit.
Senast blev islamisters vapenlager, en depå tillhörande ”Hells Angels”. Sådant är vårt Sverige, där fri debatt aldrig gäller de fakta vänstern starkt ogillar se publicerat.
Närmast sanningen
Den som kommit närmast att förmedla sanningen om Palme är före detta avdelnings-chefen vid SÄPO, Olof Frånstedt.
Han berättar i en Youtube-intervju att MI6-chefen, samt CIA-chefen, bägge gav belägg för att Palme arbetade för KGB och därmed även för PLO (inte minst PLO:s försök att etablera ett mini-Palestina. Palme verkade som inflytelseagent gentemot svenskar i detta syfte.)
Men uppgifterna från herr Frånstedt uteblir från hans memoarer, så illa fungerar pressfriheten i Sverige idag sedan många år.
Däremot nämner Frånstedt i sina memoarer att Palme önskade att SÄPO avbröt samarbetet med CIA, för att ta upp ett samarbete med KGB! Givetvis gjorde inte Frånstedts avdelning det.
Men en memoarbok som inte recenseras i TV blir inte uppmärksammad på rätt sätt. Så kan svenska makteliten andas ut – igen. Men sanningen gröper ur stenen, droppe efter droppe.
Bevisen mot Palme
Det finns idag bevis för att Palme värvades till KGB, en uppgift från Anatoly Golitsyn (stationerad i Finland) parat med uppgifter ur KGB-arkivet identifierar Olof Palme som en just värvad agent 1962, en av fyra-fem medarbetare i den svenska statsrådsberedningen.
Major Vasilij Mitrochin arbetade som arkivarie i KGB:s centralarkiv, han skrev för hand av material som han tog med sig efter sitt avhopp.
En uppgift rör en speciell svensk bland KGB-filerna.
Där står: ”Medarbetare i svenska regeringskansliet, värvad 1962 i Finland. Samband har upprättat mellan honom och KGB i Moskva”.
Men våra Politiskt Korrekta media kommer inte skriva om dessa ting, att bevara lögnen är angeläget, och att skydda Palme-arvet: UD:s propagerande för en palestinsk stat, en KGB-operation.
------------------------
------------------------
Fantastiskt rolig information, ifall den inte varit så förödande.
Och nu fortsätter jag med utgångspunkt att Palme som Sovjetagent skulle vara motivet till att han blev mördad. Vilka planerade då för dårskapet?
Mycket av vad han skriver håller jag med om men förvirringen runt Palme och bevisen för honom som rysk spion är näst intill komisk.
Det fetade är från artikeln
Även att Er partiordförande Olof Palme värvades till KGB 1962 och agerade på KGB-order genom sitt liv, uppgifter som styrks av bland annat upp-gifter från försvarstabens operativa avdelning 1986.
-
Den som kommit närmast att förmedla sanningen om Palme är före detta avdelnings-chefen vid SÄPO, Olof Frånstedt.
Han berättar i en Youtube-intervju att MI6-chefen, samt CIA-chefen, bägge gav belägg för att Palme arbetade för KGB
-Självklart, de har ju haft rätt i så mycket annat, t.ex. Iraks WMD:s, vilket gav Bush och Blair rätten att bomba sönder landet. (har vi passerat 1000000 döda ännu?) Förödelsen var mot FNs råd, skall förtydligas.
https://www.cbsnews.com/news/michael-morell-apologizes-colin-powell-about-cia-pre-iraq-war-wmd-evidence/
Men uppgifterna från herr Frånstedt uteblir från hans memoarer, så illa fungerar pressfriheten i Sverige idag sedan många år.
- Helt förståeligt. De var inte sanna OCH därmed hade CIA & MI6 hamnat i rampljuset.
Det går väl an att lura svenska såpo och resten av våra intellektuella (givetvis med hemligstämplad information som bas) men, att sedan ha det i pränt från en tidigare Chef för informationen blir ju omöjlig. Självbevarelsedrift alltså, inte Censur.
Bevisen mot Palme
Det finns idag bevis för att Palme värvades till KGB, en uppgift från Anatoly Golitsyn (stationerad i Finland) parat med uppgifter ur KGB-arkivet identifierar Olof Palme som en just värvad agent 1962
Major Vasilij Mitrochin arbetade som arkivarie i KGB:s centralarkiv, han skrev för hand av material som han tog med sig efter sitt avhopp.
En uppgift rör en speciell svensk bland KGB-filerna.
Där står: ”Medarbetare i svenska regeringskansliet, värvad 1962 i Finland. Samband har upprättat mellan honom och KGB i Moskva”.
Anatoliy Golitsyn. He was born in Piryatin, Ukrainian SSR.
He defected with his wife and daughter to the Central Intelligence Agency (CIA) via Helsinki on December 15, 1961.
He was an Honorary Commander of the Order of the British Empire (CBE)[citation needed] and, as late as 1984, was an American citizen.[3]
Information som man alltså stödjer sig på, är nedskriven för hand hmmm, Från en avhoppad KGBare 1961, , som egentligen är Ukrainare (och vi vet ju hur mycket de älskar ryssarna) och var amerikansk medborgare 1984.
På wikipedia nämns inte ens Palme med namn (och jag förstår varför). Däremot Urho Kekkonen och Harold Wilson.
Frågan inställer sig då till sist: Varför fick försvarstabens operativa avdelning 1986 från CIA och Brittiska underrättelsetjänsten? Uppgifter som med all säkerhet inte är styrkt.
Eller ska vi säga, lika styrkt som WMD i Irak, Rysslands hacking av DNCs datorer så Hillary förlorade valet, eller Syriens Assad som gasar sin egen civilbefolkning (t.om. när han håller på att vinna kriget över terroristerna), eller Irans kärnvapenuppbyggnad, eller, eller, eller.
Men Palme dog iallafall, det vet vi.