Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-24, 00:36
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Det enda "ungdomsgäng" vi känner till är AB och hans arbetskamrater som går in till bankomaten några meter norr om Dekorima-entrén.
Men allt detta går inte ihop med vittnesuppgifterna.

Morelius säger alltså:
Inge M: Det var en grupp människor sam gick forbi. I samme veva, när dom hade gått förbi mannen vid skyltfönstret så kommer det två personer, en man och en kvinna.

Är det i samma veva, så skulle denna grupp tillhöra "mordplatsvittnena" då mordet, enligt Morelius, sker ganska snabbt efter att de gått förbi mannen vid skyltfönstret.

Jag tror inte vi sett något förhör med något ur AB's sällskap som visar på att de åtminstone hört skotten. Dock finns deras uttagstider från Bankomaten kända. 23:16 och 23:17 om jag inte missminner mig. (Och var det något med att klockan i Bankomaten inte gick korrekt?).

Helena Lähdes Bankomatuttag tror jag startar kl.23:18 och var det så att de hade någon framför sig i kön?

I så fall så skulle man kunna tänka sig att Morelius stod på plats när AB's sällskap gick förbi.... men om mordet skedde strax efter "i samma veva" så är klockan för lite (innan 23:21:30)

Jag tror att Morelius "i samma veva" i verkligheten är någon minut. Han tittar ju om vartannat i backspegeln för att han står lite tokigt med bilen..
Detta okända ungdomsgäng har inte hört av sig. Dom gick förbi mannen vid skyltfönstret och mötte paret Palme vid reklampelaren. Medan AB var på andra sidan reklampelaren och AB's sällskap var i banklokalen.
Senast redigerad av 299792458 2017-11-24 kl. 00:44.
Citera
2017-11-24, 01:55
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wilmerxy
-Jag får upp:
"Upphovsrättsskyddat material, kan endast läsas digitalt på Kungliga biblioteket"

Blir tyvärr försvårande...
Man får fram viss fragmentarisk information att pussla ihop och undersöka. Det är väl allt tyvärr, men det ger ändå en hel del information för den som är intresserad.
Citera
2017-11-24, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Du är övertygad om att gärningsmännen är en äldre person ?

Ögonvittnet Jan-Åke S säger: "Beträffande mannens ålder säger han att han inte kan yttra sig om detta på grund av at han inte såg hans ansikte men han rörde sig snabbt och var sannolikt ingen äldre person"

Ögonvittnet Jan N säger: "Han var ca 180 cm lång, ca 25-30 år, ordinär kroppsbyggnad, mörkhårig"

Ögonvittnet Anna H säger: "Ja ungefär men han kan ju även ha varit 25, det beror ju på hur människor är kroppsligt men det var ju ingen 14 åring"

Ögonvittnet Inge M säger: "han kan ha varit mellan 25 - 45 år"

Gärningsmännen var utklädd som en något eldre mann än vad han i verkligheten var. Det är bara kläderna (70 tals tackjacka) och hans sätt att springa (det var lite halt på snön), som gör honom äldre, inget annat.

Är ju en något tillrättalagd version du ger där. Jan N säger ju att han ser en person springa mot Tunnelgatan någon minut efter skotten, och att denna person ska vara 25-30 år. Ingen annan har sett något liknande, och det är mycket oklart vad Jan N egentligen har sett.
Anna H säger väl först 35-45 om jag minns rätt, när hon får frågan vad hon baserar det på backar hon något säger hon att han även kan vara 25, men det är aldrig hennes huvudspår.
Inge M:s svar innebvär i princip att han inte har en aning, mer än att det är en vuxen man inte är äldre än medelålders. Mittfåran i hans spann, alltså ca 35 år får ändå ses som det mest sannolika om man bara baserar på hans vittnes mål.
Citera
2017-11-24, 02:04
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Gerhard Rundberg dog 1978. Var han inblandad i MOP som gengångare ??!? Han var med Folke Bernadotte som läkare när koncentrationslägren öppnades

Otto Hallberg, sveaborgsgrundaren, dog 1968. Arton år före MOP . Inblandning kräver en spökbrigad.

Bertel Tingström levde faktiskt 1986 men jag har inte sett ett vitten som kan sammankoppla honom med MOP. Om inte analysen är att arbete för Skandia automatiskt ger misstankar.
Du skriver själv om Anders Grafström som dog 1979 men som är intressant av samma anledning: Stay-behind!
Citera
2017-11-24, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Ja, Anders B trodde att gruppen han såg gick norrut var hans vänner som hade varit i banklokalen på Sveavägen (Han säger att de gick norrut utan att bry sig om honom) och gick därför själv söderut. I själva verket var denna grupp, samma grupp som vittne Inge M såg gå norrut samtidigt som paret Palme kom söderut (Vi mötte några sa Lisbet i Tingretten)

Tror inte på det, Anders B hade visserligen druckit, men var knappast så berusad att han skulle ta ett okänt sällskap på gatan, för hans kollegor som han umgåtts med hela kvällen, och som dessutom skulle komma från banken, och inte från gatan.
Angående den person du misstänker, så tror jag inte heller att han lämnar helt korrekta uppgifter, det har skapat förvirring, och gett upphov till teorier om mötesscenarie. Men mer än ett tillspetsat vittnesmål är det inte, kan mycket väl vara så att han inte ens var i närheten av mordplatsen, finns ju ingen som påstår det mer än han själv. Lisbeth skulle komma ihåg om hon mötte honom efter att de gått över gatan, det som händer precis innan något totalt oväntat kommer man ihåg. Men hon kommer inte ihåg att hon såg honom, för att han var inte där, han satt på tunnelbanan från Östermalmstorg.
Citera
2017-11-24, 05:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Men finansmannen PW hade, apropå det engelska inlägget här i tråden angående fotografering på ett fabriksgolv dagarna före mordet. Matglad vet jag inte, men ovanstående hade väl ett ägarintresse i den fabrik som kort efter OP:s besök läggs ner?

Och vem eller vad menas med sjuksköterska och en död Jane? Kanske Jane Horney som uppges ha haft en koppling till c-byrån?

Jag försöker bara fylla i luckor där andra går bet, lite som att lösa korsord.

Who said the factory shut down after the assassination??

"Matglad vet jag inte, men ovanstående hade väl ett ägarintresse i den fabrik som kort efter OP:s besök läggs ner?"

What I said was that the doppelganger to CP and the 33 Year old who had the completely unknown S & W - where OP visited his factory a few days before being shot has never been investigated.

Does anyone on this thread wonder if PU actually does their job - "investigate"
Citera
2017-11-24, 08:35
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Tror inte på det, Anders B hade visserligen druckit, men var knappast så berusad att han skulle ta ett okänt sällskap på gatan, för hans kollegor som han umgåtts med hela kvällen, och som dessutom skulle komma från banken, och inte från gatan.
Angående den person du misstänker, så tror jag inte heller att han lämnar helt korrekta uppgifter, det har skapat förvirring, och gett upphov till teorier om mötesscenarie. Men mer än ett tillspetsat vittnesmål är det inte, kan mycket väl vara så att han inte ens var i närheten av mordplatsen, finns ju ingen som påstår det mer än han själv. Lisbeth skulle komma ihåg om hon mötte honom efter att de gått över gatan, det som händer precis innan något totalt oväntat kommer man ihåg. Men hon kommer inte ihåg att hon såg honom, för att han var inte där, han satt på tunnelbanan från Östermalmstorg.
Ja det är helt rätt att mötesscenarie är en följd av Nicola F:s desinformation om var han själv var den natten. Och ja, det at Lisbet inte mötte honom rett efter att de gått över gatan är bevis på at Nicola F inte var så långt norrut på Sveavägen.

Att alla såg gärningsmännen och ingen såg Nicola F, är också bevis på at Nicola F är gärningsmännen (Alla såg Nicola F utan att veta att det var Nicola F.) At Nicola F inte alls mötte paret Palme, är det ingen som tror på.

Anders B hadde varit vid sträckstenskanten på trottoarens västra sida (lite söder om banklokalen) för att bättre kunna se ner mot Kungsgatan. Under tiden hadde paret Palme och den okända gruppen passerad bakom honom. När Anders B vände sig, hade den okända gruppen passerad banklokalen och var några meter norrut på Sveavägen. Anders B såg med andra ord, bara deras rygg. Hans arbetskollegor gick inte norrut utan att bry sig om honom, det var bara något han trodde.

PS: även i detta scenario finns det utrymme för några sekunders möte mellan paret Palme och GM utanför Dekorima ? men troligen var det inget möte ?

Förhör Lisbeth P och Nicola F igen, hör var och när de verkligen möttes.
Senast redigerad av 299792458 2017-11-24 kl. 08:52.
Citera
2017-11-24, 09:21
Medlem
hehehos avatar
David Fredin skriver:
september 3, 2013 kl. 15:30
Frånstedt är en hedersman. Han tillhör en generation och en stab av folk där deras ord väger tungt. Man ljuger inte, vilket politkerna gör oavlåtligen. Själv fick jag samma uppgifter om Palme som KGB-agent som Frånstedt, bland annat konfirmerade förre informationschefen vid RPS Curt Falkenstam för mig att ”Palme var en säkerhetsrisk” med hänvisning till Frånstedt. Läget var allvarligt, andra kanaler sade samma sak om Palme, det fanns säkra bevis, en verifierad värvning till Sovjets säkerhetstjänster.

KOMMENTAR TILL ER ARTIKEL PÅ LEDARSIDAN I AB
Till herr Swedin. Ni skriver idag på AB:s ledarsida under rubriken: ”Håll truten på er, Majestäter”, i denna artikel skriver ni: ”Detta är våra regenter. Så festliga, så arroganta, så klumpiga och så odemokratiska”. Det är inte Deras Majestäter som är arroganta, det är ni herr Swedin som är makalöst arrogant.
Konungen har rätt om Nobelbygget, storlek och plats, vilket gör Ert angrepp särskilt dumt och osmaklig opassande.
Ni herr Swedin hänvisar till att man har fattat beslut ”helt i ”demokratisk ordning. Vad bör gå före? Illa genomtänkta majoritets-beslut eller eftertanke och en ny tur av diskussion på ny bas?
Herr Swedin, Ni använder demokrati-argumentetjust som kommu-nister brukar – Ni hänvisar till Kollektivets ”demokratiska beslut”.
I Er artikel använder ni Er av kommunistmetoden att använda nedlåt-ande uttryck för att sätta en diskussionsagenda från en maktbas på ledarsidan i Afronbladet. En agenda baserad på hånfullhet. En metod även använd av kommunister för att kuva, och skrämma timida motståndare. Men jag är inte timid av mig.
Istället vet jag väl hur KGB:s teknik togs över av svenska kommunister på 1960- och 70-talen och sedan användes flitigt av den vänster som Ni herr Swedin uppenbarligen är verbalt besläktad med: omåttligt oprofessionell men glödande fräck.
När Hans Majestät ger sina råd angående Nobelcentret karaktäriserar ni hans väl valda ord: ”Så där pladdrar han på.” Ni är omogen i Era ordval herr Swedin och det bör Ni i all välmening upplysas om.
Enligt svensk lag har man rätt att yttra sig över byggen i granskapet, så även vår konung – och det offentligt, ord i all välmening om vår huvudstads utformning.
Ni citerar även Olof Palme: “Kungamakten har reducerats till en plym”, sa Olof Palme när monarkin för 40 år sedan togs ifrån all makt och blev ceremoniell. Det innebär att statschefen ska vara helt opolitisk och inte vara ute och ha åsikter i politiska frågor”.
Så vart går gränsen för konungens engagemang i politiska frågor herr Swedin? Han är ordförande i Utrikesnämnden och bad en gång Gudrun Schyman stänga av sin mobiltelefon. Är det otillbörligt agerat det med herr Swedin?
S-regeringen bad konungen om hjälp sedan utrikesministern Margot Wallström klantat sig i relationen med Saudiarabien. Och Hans Majestät ställde upp. Lite hänsyn kunde Aftonbladet visa.
Ni skriver även: ”Men i dag är plymen ute och tycker att “man” - folkvalda politiker? - ska rucka på fattade beslut bara för att konungen är missnöjd”.
Ja det tycker jag är helt rätt. H.M:s argument håller. Majoriteter av okunniga eller ointresserade, eller bara modernister har oftast inte rätt när de skall riva eller bygga i gamla stadsmiljöer. Konungen har uppfostrats till att värna och vårda. Men uppenbarligen inte Ni herr Swedin?
Sist kan jag inte undvika att ta upp Olof Palme, som Ni citerat och kommenterat i er artikel ” ”Håll truten på er, Majestäter”. När denne Olof P. valdes till s-ledare 1969 följde han inte grundlagen.
Konungen var den som utsåg statsminister enligt 1809-års grundlag. Istället tog Palme sonika över excellensen Tage Erlanders rum i Statsrådssbered-ningen. Så herr Swedin, läxa varken upp Majestätet eller oss vakna konservativa svenskar kring demokrati. Vi vet hur allt var. Även att Er partiordförande Olof Palme värvades till KGB 1962 och agerade på KGB-order genom sitt liv, uppgifter som styrks av bland annat upp-gifter från försvarstabens operativa avdelning 1986.
David Fredin, Esq.

Jag har vid några tillfällen, inför 30-årsdagen av Palme-mordet, skrivit några FB-artiklar i ämnet - nu kommer ännu en med ny information.

Ulf Dahlsten, Palmes statssekreterare 1983-1986, menar "att dådet (mordet på Palme) var inhemskt och att det ytterst var hatet som dödade honom. Det är den obekväma sanningen om mordet på Olof Palme".

Palmehatet alltid oförklarligt - GRU-agent i (s)-högkvarteret

Dahlsten har fel och hela hans krets medarbetare pekar alltid på ett "namnlöst oförklarat hat” som aldrig blir förklarat för åhöraren.

Jag var aktiv under det Kalla Kriget med informationsinhämtning och fann Palme inte bara obehaglig utan en trolig landsförrädare. En rysk ubåt släpptes ur Hårsfjärden 1982,

Palme gjorde detta efter ett besök på (s)-högkvarteret av GRU-generalen Milstein, rapporten här om kom till en av mina vänner som hade en källa som känt igen Milstein i (s)-högkvarterets hiss.

Palme släppte ubåt - försvarsstabschefen utreddes av sina egna.

Palme gav ordern om släppandet av ubåten 1982 före han blev statsminister – den 7 oktober. Ordern gick via försvarsstabschefen Bror Stefenson. På grund av detta utredes han av sin egen organisation.

Konstigheterna kring ubåtsjakten vidimerades av översten Lars Hansson som jag samtalade med då på 1980-talet.

Inte heller var ubåtarna mink, som senare flera officiella svenskar hävdat. Mink simmar inte i stim och ger inte den sonarbilden”, sa en marinaställd till mig efter aktuell debatt.

Lögnen som "statsreligion" i vår svenska stat.

Svenska staten ljuger upprepat och mycket om det mesta känsliga har jag erfarit.

Senast blev islamisters vapenlager, en depå tillhörande ”Hells Angels”. Sådant är vårt Sverige, där fri debatt aldrig gäller de fakta vänstern starkt ogillar se publicerat.

Närmast sanningen

Den som kommit närmast att förmedla sanningen om Palme är före detta avdelnings-chefen vid SÄPO, Olof Frånstedt.

Han berättar i en Youtube-intervju att MI6-chefen, samt CIA-chefen, bägge gav belägg för att Palme arbetade för KGB och därmed även för PLO (inte minst PLO:s försök att etablera ett mini-Palestina. Palme verkade som inflytelseagent gentemot svenskar i detta syfte.)

Men uppgifterna från herr Frånstedt uteblir från hans memoarer, så illa fungerar pressfriheten i Sverige idag sedan många år.

Däremot nämner Frånstedt i sina memoarer att Palme önskade att SÄPO avbröt samarbetet med CIA, för att ta upp ett samarbete med KGB! Givetvis gjorde inte Frånstedts avdelning det.

Men en memoarbok som inte recenseras i TV blir inte uppmärksammad på rätt sätt. Så kan svenska makteliten andas ut – igen. Men sanningen gröper ur stenen, droppe efter droppe.

Bevisen mot Palme

Det finns idag bevis för att Palme värvades till KGB, en uppgift från Anatoly Golitsyn (stationerad i Finland) parat med uppgifter ur KGB-arkivet identifierar Olof Palme som en just värvad agent 1962, en av fyra-fem medarbetare i den svenska statsrådsberedningen.

Major Vasilij Mitrochin arbetade som arkivarie i KGB:s centralarkiv, han skrev för hand av material som han tog med sig efter sitt avhopp.

En uppgift rör en speciell svensk bland KGB-filerna.

Där står: ”Medarbetare i svenska regeringskansliet, värvad 1962 i Finland. Samband har upprättat mellan honom och KGB i Moskva”.

Men våra Politiskt Korrekta media kommer inte skriva om dessa ting, att bevara lögnen är angeläget, och att skydda Palme-arvet: UD:s propagerande för en palestinsk stat, en KGB-operation.
Senast redigerad av heheho 2017-11-24 kl. 09:25.
Citera
2017-11-24, 09:27
Bannlyst
[quote=299792458|62424101]Detta okända ungdomsgäng har inte hört av sig. Dom gick förbi mannen vid skyltfönstret och mötte paret Palme vid reklampelaren. Medan AB var på andra sidan reklampelaren och AB's sällskap var i banklokalen.[/QUOTE

Eller har denna gruppsekretessbelagts i alla år men kan det verkligen vara möjligt att det inte skulle läckt ut under alla dessa år?
Citera
2017-11-24, 09:29
Medlem
hehehos avatar
Här är en mystisk palmesida med massor av information.
OBS varning väldigt mycket rasism och annan galenskap:
Gcc: Rätt, jag är en av dem som vet vem som utförde mordet.
http://www.network54.com/Search/view/10199/1439134478/+Abused+Democracy+
Senast redigerad av heheho 2017-11-24 kl. 10:17.
Citera
2017-11-24, 09:30
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ben-varfor
När Olof Frånstedt skulle ge ut sina memoarer var de stora förlagen
inte intresserade och böckerna gavs ut på ICA förlag. Med tanke på
Svenska Akademins nuvarande svårigheter så kanske finkulturen
i landet har blivit för fin. Man har lyssnat på den före detta
folkdemokraten Jörn Donner hellre än att förlägga samtidshistoria.

Theutenberg hade också svårt att hitta ett förlag.
Citera
2017-11-24, 09:48
Medlem
hehehos avatar
Den typ av listor om säpoinblandning har vi sett innan men jag tyckte ändå denna kopplar ihop en del viktigt, DEL 1

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in