2017-11-26, 20:48
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Han hade i alla fall mer eller mindre tvingat SD att kasta ut honom med detta om han inte valt att gå själv.

Inte en av de smartare politikerna, såvida han inte är mullvad och ville skada partiet.

Nu får Åkesson ägna sig åt damage control och hoppas att skadan inte blir för stor.
Citera
2017-11-26, 20:51
Medlem
Ingen höjde rösten när Strid talade eller försökte stoppa honom, ett tyst medhållande
Citera
2017-11-26, 20:58
Medlem
jonbonos avatar
Jag är inte Sverigedemokrat, men övervägt att rösta på dem. Men idag lider jag med Jimmy Åkesson.

Han måste sitta på helspänn inför varje snubbe som begär ordet på deras partimöte. Att åter behöva utesluta ett stolpskott. Det är något som knappast lockar väljare. Säkert många som skulle vilja rösta på Åkesson, men inte om priset är att man röstar in uppenbart korkade personer med en helt obegriplig människosyn.
Citera
2017-11-26, 20:59
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Ingen höjde rösten när Strid talade eller försökte stoppa honom, ett tyst medhållande
Så du menar att dom satt tysta och tänkte: -Nää, muslimer är inte 100% människor, dom har säkert kamelgener i sig.
Citera
2017-11-26, 21:02
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Islam är å andra sidan en sjuk och vedervärdig jävla religion, har sabbat och framförallt berövat livet på MÅNGA människor, ändå har svensken på något sätt jävligt svårt att få in detta i huvudet av någon anledning...

270 miljoner
Kristna är världens mest förföljda folkgrupp. Det dör en kristen var 6:minut

Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Tror knappast detta påverkar SD i opinionen men i anseende hos andra partier. När den ansedda tankesmedjan Chatham House undersökte européers inställning till muslimsk invandring i kölvattnet av debatten runt Trumps "muslim ban" så ansåg 55% av européerna att muslimsk invandring till Europa borde stoppas helt. Endast 20% var helt emot ett totalt stopp.

Urvalet var 10 000 svarande i 10 europeiska länder.

Medierna verkar tro att gemene man älskar islam med tanke på hur stort de drar upp en sådan här nästintill icke-händelse.

Samtidigt så stöder 50% av muslimer i sagda länder Sharia.

Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
Bra svar för tråden, flashbacks sverigedemokrater slätar över skandalen i bästa fall, oftast anser partianhängarna att det var ett taktiskt dåligt tal, i sak håller de bruna lössen med Strids rasistiska budskap.
Man kan med god fog påstå att flashbacks bruna löss är den undervegetation som föder partiets kultur, en drivbänk full av högerextrem skit där röster plockas och företrädare gror upp, därför är det inte konstigt att det titt som tätt dyker upp "opolerade" nyfascister som inte lärt sig föras i mediala sammanhang.

Hej Don Quijote.
Jag tror säkert det finns rasister i SD liksom bla Janne Joseffson visade att det finns i många partier med reportaget från valstugorna. Jag tycker inte rasism eller nazism är okey. Jag tycker dock att det är löjligt att helt tappa koncepterna och får nazistourettes av detta.

De befintliga partierna plockar sina medlemmar ur sina broilerskolor. De har sedan tidig ungdom lärt sig att tala som politiker, med rätt ord och aldrig medge något, eller uttala sig på ett sätt som kan användas mot partiet. SD består av en massa naiva noobs. Som vuxen tycker jag dock att man kan hålla isär sak och person, det kunde inte SD'aren så han åkte ut. Det kan heller inte de som profiterar på denna skandal, det vill säga skilja på sak och person, utan använder personen för att demonisera SD. Alla människor har samma värde utom SD are de är bruna löss.

Inser du inte att du gör precis samma sak som Martin Strid?
Citera
2017-11-26, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Strid representerar Dalarna och där har du centret för en nazistgruppering idag.

Garanterar det finns en orsak eller beröringspunkt till att han sade det han sade pga detta.

Nazister och muslimer har ju mycket gemensamt, kan det ha med saken att göra tror du?
Citera
2017-11-26, 21:09
Medlem
Sanctuss avatar
Citat:

Det är väl precis som Mattias Karlsson uttryckte det att folk inte fattade vad karln svamlade om...
Citera
2017-11-26, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Så du menar att dom satt tysta och tänkte: -Nää, muslimer är inte 100% människor, dom har säkert kamelgener i sig.
Strids tal var nog inte menat att handla om biologi
Citera
2017-11-26, 21:11
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Det var förmodligen så det vad, och tungan slant i upprördheten över IS handlingar.

Självklarat får inte en tunga slinta på en politker.

Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
TT har gjort det

http://omni.se/kritiserad-sd-politik...garna/a/jP96Q9

Ja, det var nog precis som jag misstänkte.

Man ska ju vara tydlig med det man menar. Ibland kan en enklare felsägning kosta en sin karriär och rykte.

Det var ju nästan exakt likadant med Anna Hagwall. Hon hade lite svårt för svenskan. När det gäller Martin Strid var han helt enkelt för klumpig och stressad.

Jag vet att det han menade var att islamister inte är humanister/humana. Men när han skulle tala blandade han ihop ordet "human" med "människa". Och då låter det ju illa. Man blir en väldigt enkel måltavla för etablissemanget som alltid vill ta fram det mest illvilliga tolkningen av vad en SD:are säger.

Det är så spelreglerna ser ut. Åsa Romson kan komma undan med den typen av felsägningar. Men inte Martin Strid.
Citera
2017-11-26, 21:13
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Du kan ju kika i den här tråden, högst upp på "aktuella ämnen".

(FB) Är muslimer 100% människor?

Det är inte samma frågeställning...
Citera
2017-11-26, 21:15
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Nazister och muslimer har ju mycket gemensamt, kan det ha med saken att göra tror du?

Syftade på det geografiska läget.

E.v.t politiska beröringspunkter mellan fundamentalistisk islam och nazism hör hemma i en annan tråd och inget jag kommer diskutera här. Men de finns då jag inte ser någon skillnad på religion och politik då båda vill reglera människors liv i vardagen. Att skilja på politik och religion innebär bara att man gör det jobbigt för sig, det är faktiskt samma sak.
Citera
2017-11-26, 21:16
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Strids tal var nog inte menat att handla om biologi
Stämmer, men var kommer rasismen in då som många gormar om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in