Citat:
Ursprungligen postat av
farbror Sven
Apropå Martin Strids uttalande på SD:s landsdagar om människor och muhammedaner säger Åkesson nu att det "kan var det värsta jag hört" (SVT).
Trots att det gått timmar sedan Martin Strid talade finns det ingen tråd om honom, än mindre några upprörda stämmor bland SD:s fotfolk på Flashback som uttrycker något liknande som Åkesson.
Finns det en djup klyfta mellan Åkesson/ partiledningen och SD:s sympatisörer i denna fråga?
Han måste ju säga det i ankdammen Sverige, personligen så tycker jag att det värsta jag har hört är hur islam utövas i starkt muslimska länder, med slaveri, piskrapp, slänga ned från torn, hänga, bränna levande, stening till döds osv.
Men i Sverige är det viktigare vad man säger än vad man gör.
Jag är inte rasist och anser inte alla muslimer, och därför så formulerade sig karln helt uppåt väggarna, och självklart måste han få gå. För partiets politik är inte rasistisk och han uttalade sig på ett sätt som kan tolkas som rasism, även om han pratade om en religion och inte en ras.
Det värsta med hans klantiga uttalande är att det flyttar fokus från diskussionen om de mänskliga rättigheterna där den muslimska världen inte vill skriva på, utan har hittat på en egen deklaration "Cairodeklarationen" som går ut på att Sharia skriver över FN's ideer om mänskliga rättigheter.
Jag tycker att Sharia är omänskligt, jag tycker inte muslimer är omänskliga.
Eftersom folk är imbecilla så måste man vara tydlig med det och inte låta dem föra över diskussionen från en om det mänskliga värdet till en fråga om partipolitik. För övrigt så har hela den muslimska världen tagit tillfället i akt och fördömma väst. Man har gett dem ytterligare en offerkofta.
Yeah right Det är så synd om turkar som är så skadade av dessa ord att turkiets brott mot de mänskliga rättigheterna helt kommer i skymundan. Nyss antog man ett lagförslag att det ska vara tillåtet att ha sex med barn. Men vad är det mot en svensk politiker som generaliserar?
Svenskar kan fan inte tänka.