2017-11-26, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Razortrash
Martin Strid är infiltrerad fr.radikal vänstern.

Alltså, det är ju inte utan att man ibland undrar om inte vänstern skickar in jubelidioter i SD bara för att sabba för dem. I så fall var detta en mycket lyckad operation. Fast jag är tveksam...
Citera
2017-11-26, 20:27
Medlem
bl1nks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utopiantos
Detta anmärkningsvärda uttalande har sargat hela landsdagarna. Varför har han överhuvudtaget fått företräda partiet? Jo, av två anledningar.

1. Det är media och övriga partier som har tabubelagt Sverigedemokraterna. Hederligt folk drar sig från att söka sig till partiet, av rädsla för att socialt frysas ut. Det är i huvudsak medias och övriga partiers fel att det kanske finns en aning fler idioter i SD än i andra partier. Tyvärr tänker många väljare inte längre än vad näsan räcker.

2. Men det är även i viss mån Sverigedemokraternas fel. De borde ha varit mycket noggrannare när de tog in nytt folk i partiet. Inte desperat acceptera vem som helst. Risken är att SD får ännu svårare att fylla platserna i kommunerna, men är inte det bättre än att idioter som denne får utrymme att förstöra partiet?

Men om t.ex flera Moderater går över till SD, eller så kommer det annat nytt folk. Blir inte partiet en del av 7 klövern då? Moment 22?
Citera
2017-11-26, 20:28
Medlem
Drullknulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Kan någon bekräfta eller dementera att dom som satt på första raden utan att ingripa också riskerar uteslutning?

Partiledningen sitter säkert, de har redan börjat med inplanteringen av friskrivningen från ansvar, de "förstod inte"!
Normalt funtade människor reagerar, medan SD:s partiledning nonchalerar rasistiska tal, det är vår verklighet.

Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Är det nån på allvar som tror på att Strid menade att muslimer inte är 100% människor rent biologiskt?

Judar är ingen homogen befolkningsgrupp, ändå kan nazisterna döma ut hela gruppen, ingen skillnad mot vad Strid sade.
Senast redigerad av Drullknull 2017-11-26 kl. 20:32.
Citera
2017-11-26, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Är det nån på allvar som tror på att Strid menade att muslimer inte är 100% människor rent biologiskt?

Nej, men det som kom ut ur hans mun var duktigt efterblivet oavsett vad han kan tänkas ha menat (ej humana t.ex.). Det lät helt enkelt jävligt korkat... eller var det ett freudian slip? Om jag säger så här: "De är fan inte människor". Då menar jag underförstått att de är djur (motsatsen) rent metaforiskt. De faller för driften och saknar förnuft. Det hade nog varit bättre om han hade varit tydligare med vad han menade. Nu blev det ju bara korkat, och det skadar så klart SD och därigenom även Sverige.
Citera
2017-11-26, 20:29
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Islam är å andra sidan en sjuk och vedervärdig jävla religion, har sabbat och framförallt berövat livet på MÅNGA människor, ändå har svensken på något sätt jävligt svårt att få in detta i huvudet av någon anledning...
Ja det du säger om islam stämmer definitivt. Men även mördare, pedofiler och folk som följer den här religionen är människor. Att påstå nåt annat är minst sagt konstigt.

Tom Hillary CLinton och Adolf Hitler är/var människor vad än ödleteoretikerna säger.
Citera
2017-11-26, 20:30
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razortrash
Martin Strid är infiltrerad fr.radikal vänstern.

Vart har du fått det ifrån? Tycker han verkar vara en typisk byggbods-SD:are.
Citera
2017-11-26, 20:31
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Ja det du säger om islam stämmer definitivt. Men även mördare, pedofiler och folk som följer den här religionen är människor. Att påstå nåt annat är minst sagt konstigt.

Tom Hillary CLinton och Adolf Hitler är/var människor vad än ödleteoretikerna säger.

Jag är även misantrop, och föraktar denna vidriga religion.

Bara för att "de är människor" gör väl inte saken bättre?

Vad skulle de vara om inte människor? Halv-kameler?
Citera
2017-11-26, 20:33
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Apropå Martin Strids uttalande på SD:s landsdagar om människor och muhammedaner säger Åkesson nu att det "kan var det värsta jag hört" (SVT).

Trots att det gått timmar sedan Martin Strid talade finns det ingen tråd om honom, än mindre några upprörda stämmor bland SD:s fotfolk på Flashback som uttrycker något liknande som Åkesson.

Finns det en djup klyfta mellan Åkesson/ partiledningen och SD:s sympatisörer i denna fråga?
Strid representerar Dalarna och där har du centret för en nazistgruppering idag.

Garanterar det finns en orsak eller beröringspunkt till att han sade det han sade pga detta.
Citera
2017-11-26, 20:34
Medlem
Utopiantoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
Men om t.ex flera Moderater går över till SD, eller så kommer det annat nytt folk. Blir inte partiet en del av 7 klövern då? Moment 22?
Bra fråga. Många moderater, både politiker och väljare, sympatiserar med SD. Men de vågar inte ta steget och gå över, av rädsla för att frysas ut.

Som svar på din fråga, nej det tror jag inte. De som faktiskt går över, de delar SD:s åsikter. Och vad är egentligen alternativet? Att Jimmie Åkessons huvudsakliga roll ska fortsätta att vara damage controller? Nej, det vill jag inte.
Citera
2017-11-26, 20:36
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Apropå Martin Strids uttalande på SD:s landsdagar om människor och muhammedaner säger Åkesson nu att det "kan var det värsta jag hört" (SVT).

Trots att det gått timmar sedan Martin Strid talade finns det ingen tråd om honom, än mindre några upprörda stämmor bland SD:s fotfolk på Flashback som uttrycker något liknande som Åkesson.

Finns det en djup klyfta mellan Åkesson/ partiledningen och SD:s sympatisörer i denna fråga?

Han måste ju säga det i ankdammen Sverige, personligen så tycker jag att det värsta jag har hört är hur islam utövas i starkt muslimska länder, med slaveri, piskrapp, slänga ned från torn, hänga, bränna levande, stening till döds osv.

Men i Sverige är det viktigare vad man säger än vad man gör.

Jag är inte rasist och anser inte alla muslimer, och därför så formulerade sig karln helt uppåt väggarna, och självklart måste han få gå. För partiets politik är inte rasistisk och han uttalade sig på ett sätt som kan tolkas som rasism, även om han pratade om en religion och inte en ras.

Det värsta med hans klantiga uttalande är att det flyttar fokus från diskussionen om de mänskliga rättigheterna där den muslimska världen inte vill skriva på, utan har hittat på en egen deklaration "Cairodeklarationen" som går ut på att Sharia skriver över FN's ideer om mänskliga rättigheter.
Jag tycker att Sharia är omänskligt, jag tycker inte muslimer är omänskliga.

Eftersom folk är imbecilla så måste man vara tydlig med det och inte låta dem föra över diskussionen från en om det mänskliga värdet till en fråga om partipolitik. För övrigt så har hela den muslimska världen tagit tillfället i akt och fördömma väst. Man har gett dem ytterligare en offerkofta.

Yeah right Det är så synd om turkar som är så skadade av dessa ord att turkiets brott mot de mänskliga rättigheterna helt kommer i skymundan. Nyss antog man ett lagförslag att det ska vara tillåtet att ha sex med barn. Men vad är det mot en svensk politiker som generaliserar?

Svenskar kan fan inte tänka.
Citera
2017-11-26, 20:41
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Har någon ens talat med Martin Strid om hans uttalande?

Tycker faktiskt att det är ganska luddigt det han försöker säga. Kan hända att han blandade ihop orden "människa" med "humanist" (ordet som han inledde anförandet med) och alltså att muslimer inte var 100% humanister och att ISIS till exempel var 0% humanister.

Det var förmodligen så det vad, och tungan slant i upprördheten över IS handlingar.

Självklarat får inte en tunga slinta på en politker.
Citera
2017-11-26, 20:42
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Har någon ens talat med Martin Strid om hans uttalande?

Tycker faktiskt att det är ganska luddigt det han försöker säga. Kan hända att han blandade ihop orden "människa" med "humanist" (ordet som han inledde anförandet med) och alltså att muslimer inte var 100% humanister och att ISIS till exempel var 0% humanister.

TT har gjort det

Citat:
Martin Strid själv säger till TT att han vill be om ursäkt för uttalandet:
– Det var väldigt olyckligt, jag uttryckte mig väldigt klumpigt. Det ber jag om ursäkt för, säger Strid som hävdar att han bland annat var stressad av kort talartid.
http://omni.se/kritiserad-sd-politik...garna/a/jP96Q9
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in