Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-02, 07:26
  #3937
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Presentpapper
Det enda jag upplevt (nåja, det var tekniskt sätt inte jag som såg det men filmade) är på jobbet när jag står och pratar videosamtal med flickvännen och går in i en lägenhet där ingen bor eller rör sig sedan åtminstone ett år tillbaka. Detta är ett boende som varit aktivt sedan lång tid tillbaka och verksamheten startade redan på 40-50 talet. Så självklart har en hel del personer antagligen dött på eller haft starkt anknytning till platsen.

Hur som helst, jag står och filmar mig själv när vi samtalar med varandra och filmar då alltså ut i rummet bakom mig själv där jag med 100 % säkerhet är helt ensam. Plötsligt säger tjejen något i stil med: "Han där, är det en av de boende eller"? Jag vänder mig om och ser bara ett tomt rum och frågar vad hon pratar om. Får då som svar att flickvännen sett en lång man med rullator gå förbi bredvid mig och vidare in i lägenheten.

Jag trodde länge hon bara drev med mig men hon påstår fortfarande att hon var säker på vad hon såg. Att det bara kan varit en synvilla eller liknande är ju såklart mycket möjligt.






Den delen med sömnen kanske kan vara pga någon form av sömnparalys? Är man redan inställd på att spöken existerar är det nog inte en omöjlighet att uppleva detta fenomen som något övernaturligt.

Men sen det med att höra någon röst/röster ibland innan du somnar, om man tror på det här med medium/medialitet, så läste jag nått att när du är mitt i mellan vaket tillstånd och sömn så menade i varje fall den personen på att du är mer mottaglig, men om det nu skulle vara sant eller stämma på nått vis det har jag ingen aning om, men skulle det ligga nån sanning i det eller det här med medialitet så kan jag inte påstå att jag tycker att det verkar kul på nått vis 😂 Hahaha
Citera
2017-11-02, 22:51
  #3938
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Presentpapper
Själva boendet består av ett flertal äldre villor/radhus lite ute mot skogen som verkligen bidrar till en kuslig känsla på kvällstid när mörkret och tystnaden kommer. Just den kvällen ska jag erkänna att jag tyckte det var lite obekvämt att vara i huset då jag såklart kände mig väldigt iakttagen, särskilt från rummet där jag stod och pratade med tjejen.

I det stora hela vet jag inte vad jag tror om spöken och detta är mitt jobb där jag tillbringar flera dagar i veckan, ofta kvällstid när tiden oftast går väldigt långsamt och varje kväll består utav samma rutiner som gör att det bara är intressant med lite mystiska och småkusliga inslag.

Haha, ja det är väl tur att du ser det så, istället för attlida av det ☺ men burrrr ändå 😉
Citera
2017-11-13, 03:13
  #3939
Medlem
Bananpyjamasens avatar
Man har väl en del wtf upplevelser men den enda som jag på något sätt inte kan förklara i efterhand är väl när korten från en kortlek plötsligt flög ut en två meter från ett hyllplan.

Detta var på en fest så kanske en tio människor som såg det och inom tio sekunder hade alla lämnat rummet i rädsla
Citera
2017-11-14, 22:41
  #3940
Medlem
La-Perlas avatar
Nu har det hänt lite mer grejer i min pappas hus som jag tror är byggt under tidigt 1800-tal.
Jag har tidigare i tråden nämt lite saker jag varit med om, specifikt där, och efter helgen så vill jag fylla på med olika upplevelser, från tre olika personer.

Pappa hade Halloweenfest (något sent) för släkt och vänner. Mitt 8-åriga kusinbarn kommer upp till oss vuxna, specifikt till sin mamma, som sitter vid bordet. Dottern hade varit på toaletten. Hon verkade aningen skärrad och inte alls på busigt humör. Hon berättade att hon suttit på toaletten och hört hur någon gått runt på våningen över henne. Vinden! Det är en ovanligt stor vind med flera förvaringsrum man lätt kan klampa omrking på. Hennes mamma försökte lugna henne med att säga att någon kanske hade ärende upp dit eller att någon busade med henne, men hon sa att hennes kompis var utanför och såg dörren till vinden och ingen var där eller hade passerat. Hon verkade irriterat på att hennes mamma inte trodde på henne och såg oroad ut, men ingen ville späda på den begynnande rädslan hon utstrålade så vi vuxna fortsatte prata om vårt.

Några timmar senare var jag på undervåningen i gästrummet i anslutning till entrén och fipplade med mobilen. Min sambo var ute och tog lite luft. Sedan hör jag hur han klampar i farstun, som är precis bakom ryggen på mig där jag står. "Kul skämt, försök inte spela oskyldig" sa han med ett skratt. Jag vände mig frågande om och han tittade lika frågande tillbaka på mig. Sedan förklarade han att när han börjat närma sig entrédörren som givetvis var stängd då det var minusgrader ute, med kanske tre meter, hade den glidit upp så att den stod helt vidöppen när han tog sista steget på trappen och slutligen in genom dörren. Enligt honom läskigt välkomnande och vältimeat.

Jag svor mig fri från skuld och sa att dörren förmodligen inte var stängd ordentligt och åkte upp av något drag. Ingen ville spela honom ett spratt! Han var inte övertygad och tyckte timeingen var så lustig. Jag sa att jag stått med ryggen mot hallen med fokus på mobilen men att jag hört dörren öppnas och hans klampande på trappan. Jag var övertygad om vinddrag, han inte alls. Sedan lämnade vi händelsen bakom oss.

Senare när festen var slut skulle vi sova i samma gästrum. Dörren mot hallen var öppen med kanske 15-20 cm så man såg ut i farstun, där det lyste. Vi låg i sängen och pratade och helt plötsligt inser jag hur det är släckt ute i hallen. Jag frågade min sambo om han hört någon gå där ute, släcka, eller säga god natt. Han svarade nej, att vi redan sagt god natt till min far m.fl. att han inte hört ett knyst. Vi tittade båda skeptiskt på varandra och ville försäkra oss om att det först var tänt och nu släckt. Båda hade sett att det först lyste och att det nu var kolsvart. Ingen av oss hade varken hört eller sett någon däre ute.

Morgonen efter gick vi ut i hallen för att kolla var lysknappen satt och det var precis vid entrédörren så vi borde ha sett och hört om någon gick förbi utanför för att släcka. Ingen timer och ingen annan knapp syntes.

Det kan med stor sannolikhet finnas logiska förklaringar till allt men detta var vad vi upplevde.
__________________
Senast redigerad av La-Perla 2017-11-14 kl. 23:15.
Citera
2017-11-26, 17:33
  #3941
Medlem
schtaans avatar
Min pappa dog för idag typ 3 år sedan efter 9-10 månaders tids sjukdom, 1-2 veckor efter det satt jag i sovrummet och gick igenom bilder i datorn på honom som vi skulle använda inför begravningen. I vardags rummet (rummet bredvid) hade jag sedan någon vecka en gammal skumgummimadrass (ca 5-6 cm tjock) som skulle kastas vid tillfälle. Den stod lutad mot ett skåp med långsidan mot golvet. Efter att jag var klar i sovrummet drygt 2 timmar kommer jag tillbaka in till vardagsrummet och då har denna madrass vält, den ligger alltså platt på golvet. Den har inte glidit på golvet/mattan. Den hade vält. Bara jag själv hemma & inga husdjur förutom dammråttorna. Vet med säkerhet att den stod där mot skåpet innan. Jag hörde inget då jag spelade musik från datorn under tiden.
Nån dag innan, hemma hos mamma. I tv rummet uppe står 2 större tv fåtöljer. När mamma kommer upp en dag så har den ena ryggkudden som är en "skinn" med fyllning som sitter med 2 knäppfästen på baksidan stolen, lossnat och ligger viken framöver stolen. Katten fixar inte att knäppa loss. Då sa även mamma till på skarpen att "nu får du ta och ge dig" ;-)
Citera
2017-11-26, 17:45
  #3942
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schtaan
Min pappa dog för idag typ 3 år sedan efter 9-10 månaders tids sjukdom, 1-2 veckor efter det satt jag i sovrummet och gick igenom bilder i datorn på honom som vi skulle använda inför begravningen. I vardags rummet (rummet bredvid) hade jag sedan någon vecka en gammal skumgummimadrass (ca 5-6 cm tjock) som skulle kastas vid tillfälle. Den stod lutad mot ett skåp med långsidan mot golvet. Efter att jag var klar i sovrummet drygt 2 timmar kommer jag tillbaka in till vardagsrummet och då har denna madrass vält, den ligger alltså platt på golvet. Den har inte glidit på golvet/mattan. Den hade vält. Bara jag själv hemma & inga husdjur förutom dammråttorna. Vet med säkerhet att den stod där mot skåpet innan. Jag hörde inget då jag spelade musik från datorn under tiden.
Nån dag innan, hemma hos mamma. I tv rummet uppe står 2 större tv fåtöljer. När mamma kommer upp en dag så har den ena ryggkudden som är en "skinn" med fyllning som sitter med 2 knäppfästen på baksidan stolen, lossnat och ligger viken framöver stolen. Katten fixar inte att knäppa loss. Då sa även mamma till på skarpen att "nu får du ta och ge dig" ;-)
Jag är ledsen men det där lät mer som helt vanliga saker.

Jag tycker att det är lite konstigt att jag blir nästintill vidskeplig periodvis men ändå inte normalt känner av något särskilt märkvärdigt. Det konstigaste jag upplevt var för ett par veckor sedan när jag vaknade och trodde att någon var över mig. Förstår att folk kan göra fantasifulla berättelser av sådana upplevelser. Jag funderar på att bli total nykterist efter händelsen.
Citera
2017-11-26, 17:46
  #3943
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananpyjamasen
Man har väl en del wtf upplevelser men den enda som jag på något sätt inte kan förklara i efterhand är väl när korten från en kortlek plötsligt flög ut en två meter från ett hyllplan.

Detta var på en fest så kanske en tio människor som såg det och inom tio sekunder hade alla lämnat rummet i rädsla
Vibrationer antagligen.
Citera
2017-11-27, 03:23
  #3944
Medlem
Bananpyjamasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makullerad
Vibrationer antagligen.

Det är väl antagligen det mest rimliga men känns ändå som att de snarare skulle tippat över kanten då, nu fullkomligt flög de ut ur asken precis som när någon kastar ett kort för hand.

Men ja, masshysteri över att korten plötsligt flög ut kanske
Citera
2017-11-27, 03:31
  #3945
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananpyjamasen
Det är väl antagligen det mest rimliga men känns ändå som att de snarare skulle tippat över kanten då, nu fullkomligt flög de ut ur asken precis som när någon kastar ett kort för hand.

Men ja, masshysteri över att korten plötsligt flög ut kanske
Ibland sker saker som verkligen får oss att häpna över det vi inte förstår.

Rätt häftigt oavsett vad.
Citera
2017-12-02, 17:40
  #3946
Medlem
Något väsen, kanske arkontiska virus/reptiler eller demiurgen, kommunicerar ibland via hörbara "pulser" som svar på tankar jag har. Vid enstaka tillfällen har väsendet kommunicerat via fåglar i särskilda flygande formationer, och med antal som har en viss innebörd för mig.

Men det kan förstås också vara inbillning.
Citera
2017-12-02, 18:11
  #3947
Medlem
erpers avatar
Såg en osynlig dam. Hon var inte snäll och glad. Antar att hon kom från Prag.
Citera
2017-12-04, 11:51
  #3948
Medlem
Ett par gånger har det hänt att jag fått telepatisk koppling till någon eller några som sysslar med svart magi eller något i den stilen. Jag har fått glimtar genom någons ögon, sett en arm m.m. som bränner små papperslappar med text på i något slags kärl.
__________________
Senast redigerad av Reptiler 2017-12-04 kl. 12:12.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback