Citat:
Ursprungligen postat av
Combival
Kanske inte övernaturligt men konstigt kändes det.
När jag var 14 år och följde med en kompis hem första gången hände något som jag aldrig varit med om tidigare eller senare. De bjöd på mat och när vi satt och åt började pappan berätta om en konstig dröm han hade haft på natten. Han drömde att han uppträdde inför folk på en specifik plats och ganska snart avbröt jag honom och berättade resten av hans dröm då jag den natten hade drömt samma dröm fast tvärtom. I min dröm var jag där och tittade på honom och kunde berätta exakt vad han hade sagt, gjort och hur allt såg ut. Han blev alldeles vit i ansiktet. De måste ha tyckt att jag var väldigt konstig för jag fick aldrig mer komma hem till dom. Har någon upplevt något liknande?
En interessant berettelse. Ikke fordi jeg har opplevd noe sånt. Men fordi drømmer har dette ved seg at de (noen av dem, ikke alle) kjennes som å gå inn i et rom som er der på forhånd, og som er der også etter at man har våknet. Og da er det på et vis logisk at man kan møte andre i dette rommet.
Var den drømmen du forteller om mycket specific? Er det utelukket at det var tilfeldig?