Min ena katt har börjat reagera på saker som inte är där. För några nätter sedan, jag låg och försökte somna (bor själv, btw) och jag har kroppen vänd mot väggen.. alltså ser jag inte mot hallen eller resten av sovrummet. Min katt ligger innerst och sover, och helt plötsligt vaknar han till och sträcker huvudet mot rummet, som om han hört något (det var inte ett ljud, totalt knäpptyst) och följer sakta huvudet mot hallen, ungefär som att någon går igenom rummet. Låter kanske inte så märkvärdigt men det var riktigt läskigt, vågade fan inte kolla.. haha.
Dessutom, min andra katt låg och sov i fotöljen och han reagerade inte. Han hade huvudet inåt väggen kan jag tillägga, så han hade nog bara reagerat om det fanns ljud.
Hände härom kvällen en liknande sak, katten sov och bara helt plötsligt börjar han stirra ut i rummet.. och rörde huvudet som att någon ställde sig framför soffan, sedan började han nosa rätt ut, och sedan somna om.
Kanske låter lite oseriöst när det handlar om ett djur, men han är liksom inte gammal eller något sånt.
(Hade kanske varit lättare att förklara om han vore gammal.)
Kan ibland själv känna närvaro. Stod och diskade i förrgår och jag fick en otroligt stark känsla av att någon står bakom mig. Så stark att jag bara slutar diska, för jag ville bara koncentrera mig på känslan.. haha.
Vill vara med om något mer övertygande, men den dagen kommer väl.
Edit: Kom på ett till sak nu, som hände för några år sedan. var ute i sommarstugan med familjen och en kompis. Det var tidig morgon och alla sov, men det hade blivit ljust ute. Jag minns att jag vaknar och ser att väggarna i hela rummet har något slags rosa gammaldags mönster, som en gammal tapet (väggarna var vita btw). Inte så övernatligt, visst, drömde antagligen.. men det var så otroligt verkligt.
Nu till det konstiga.. jag berättar detta för min kompis när vi vaknat och hon säger att jag hade väckt henne och petat henne i pannan och sagt åt henne att kolla på väggarna, och då hade hon OCKSÅ sett ett konstigt mönster. Det enda jag hade sagt var "kolla på väggen!" och jag kommer ihåg att jag sade det, sedan somnat om.
Det hela var bara väldigt förvirrande..