2017-11-20, 15:10
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt

En bild kan aldrig bevisa persistent contrails, visa film över +2 timmar eller var tyst.

Är det inte lämpligare att du visar en +2 timmar video på ett "chemtrailsplan" och med data från FR24?
Det är ju trots allt du som kommer med vansinniga påståenden och du har således bevisbördan.

Jag och resten av världen är fullt nöjda att konstatera att de strimmor man ser kommer från vanliga passagerarplan.
Citera
2017-11-20, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Följande har vi påtalat för er yrkesförnekare flera gånger tidigare, men ingenting fastnar eftersom ni tydligen har nån agenda med era lögner...

Statistik - Flygtrafiken har minskat det senaste decenniet:

http://trafa.se/PageDocuments/Luftfart_2013.pdf
Svara gärna först på frågan varför du ljuger för dina barn. Om du inte svarar vet vi att du skäms.

Du läser alltså inte ens dina egna länkar. Tabell 4.10 visar verkligheten. Går du till tidigare Trafikanalys får du ännu längre serier med år som visar att du ljuger.
Citat:
[b]Ni rabiata förnekare har ju inte lyckats länka till en endaste bild pre-2000 från Sverige, med en regelrätt strimma på himlen, och ändå har ni haft några år på er...
Kan du svara på hur många gånger dessa bilder har visats i tråden?
]https://www.google.se/search?q=contrails+1950&hl=sv&rlz=1T4GGHP_svSE734S E734&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwi4 2Za_r83XAhVLD5oKHRfKAewQsAQIMA&biw=1584&bih=713

Det måste vara nåt fel om man både ljuger för sina barn och undanhåller verkligheten.
Citera
2017-11-20, 15:48
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ser man nåt sånt så ser man i syne!

Ni rabiata förnekare har ju inte lyckats länka till en endaste bild pre-2000 från Sverige, med en regelrätt strimma på himlen, och ändå har ni haft några år på er...
Nej det passerar ofta plan som ger tydliga strimmor över där jag bor och alla finns på Flightradar24 och är SAS, Norwegian osv. Några mystiska plan som sprider strimmor och inte syns på FR24 har jag inte sett. Ditt påstående att ingen publicerat strimmor pre-2000 är en ren lögn. Publicerades strimmor från 50-talet helt nyligen men ändå fortsätter du att tugga om att ingen publicerat strimmor pre-2000.
Citera
2017-11-20, 15:55
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Det är samma kemikaliska blandning så snömosa mindre. Eller menar du att det spelar någon roll vad man påstår att man använder det till när det är samma kemikaliska blandning som används? Ja patent.

Nej det debunkas enkelt genom att bara gå ut. SAS och Norwegian lämnar som sagt aldrig persistent contrails. Plan som inte syns på publik radar lämnar alltid chemtrails.
https://www.youtube.com/watch?v=aUQlTCHljKk
Om du tror att detta beror på väderlek så är du hjärndöd.
Vem som är hjärndöd här kan diskuteras. Passagerarplan lämnar strimmor efter sig med olika persistens beroende på väder på höjden. Påståendet att de inte lämnar persistenta strimmor får du bevisa. Vilket du inte kommer att kunna då det är trams.

För att få regnmoln att regna av sig kan man bespruta dem med silverjodid, något som inte förekommer längre utom enligt rykten i Kina i samband med OS där man ville hindra regn genom att få molnen att regna innan de kom fram.

I USA har experiment gjorts med något som kallas Dyn-O-Gel som var ett pulver med extrem vattenabsorberande effekt, besprutade moln skingrades. Förekommer inte längre enligt uppgift. Pulvret består av polyakrylamid som inte är direkt ofarligt och experimentet som gjordes 2001 (tror jag det var) var inte helt okontroversiellt.

Ingen av dessa substanser sprids via motoravgaser.
Citera
2017-11-20, 15:59
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Då har de helt fel, för det är nämligen militära plan, specialutrustade för ändamålet, som chemtrailar!
Så varför bildas ibland persistenta strimmor efter plan som bevisligen är passagerarplan?
Citera
2017-11-20, 16:07
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Ser man nåt sånt så ser man i syne!

Ni rabiata förnekare har ju inte lyckats länka till en endaste bild pre-2000 från Sverige, med en regelrätt strimma på himlen, och ändå har ni haft några år på er...

Ööööö. Du läste inte vad jag skrev förut eller

Duger dessa tre bilder? Tagna i Sverige, före 2000.
Det är jag själv som håller i kameran på bild 2 och 3.
På bild 1 är det självautomatik för jag själv är med på bilden, kameran sitter fast på en liten buske.
Vad ska du klaga på denna gång tro...

Bild 1: http://imgbox.com/01E1Vlu1
Tid: Sommaren 1995
Plats: En höjd ca 10 mil norr om Göteborg, nära Vänern.

Bild 2: http://imgbox.com/4XZqlhM1
Tid: Sommaren 1996
Plats: Lysekil, västkusten.

Bild 3: http://imgbox.com/FtBqycyk
Tid: Sommaren 1996
Plats: Lysekil, västkusten.

PS: När ska du svara om den konformade skuggan... Du har haft 13 dagar på dig!!!
Senast redigerad av Jazzil 2017-11-20 kl. 16:15.
Citera
2017-11-20, 16:38
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
https://www.youtube.com/watch?v=f3fGvpOXO6o

Skådat detta fenomen själv några gånger och det får en allt att undra vad som är riktiga plan och hur mycket som är hologram eller hur det nu skall beskrivas, demoniskt säger vissa. Även skådat små "orbs" framför planen.

Vad är det vi ska se??? Jag ser ett plan som åker i himmelen och kastar skugga i/på molnen.
Han som gjort videon gör ju det riktigt duktig och förstärker kontrasten så man ser skugga tydligare.

Så, vad är det sim är konstigt??? Förklara...
För det är väl inte skuggan vi ska prata om, finns liksom inget konstigt i det.
Citera
2017-11-20, 17:13
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
1. Finns bara på VHS vad jag vet. Kolla hos nån kompis som har kvar det som jag gjorde.
Varför tar du inte och filmar lite och visar att det inte existerar några strimmor på denna gamla Pippi-film?

1) För att du inte har någon kompis alls?
2) För att din eventuella kompis inte har någon Pippi-film?
3) För att du inte har sett denna gamla Pippi-film?
Citera
2017-11-20, 17:41
Medlem
boneheads avatar
Citat:
Får räcka med dina flagranta lögner nu...

Du borde nog vara försiktig med att säga sådant eftersom du själv duckar för fråga efter fråga, istället för att ge oss konkreta svar.

Jag väntar fortfarande på Pippi-beviset, och jag väntar fortfarande på tydlig och klargörande bevisning för detta Nato-projekt du pratar om.

Du har dessutom fått bilder på strimmor "pre-2000", så sluta ljug nu.
Citera
2017-11-20, 20:19
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Skärmdump från FR24 finns med.

Det var inte det frågan gällde!

Frågan gällde hur du kan bevisa att dina två bilder med chemtrailande plan motsvarar planen på skärmdumpen från FR24...

Givetvis släpper inte passagerarplan (chemtrail)strimmor efter sig, endast militära chemtrailplan!
Citera
2017-11-20, 20:20
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Det var inte det frågan gällde!

Frågan gällde hur du kan bevisa att dina två bilder med chemtrailande plan motsvarar planen på skärmdumpen från FR24...

Givetvis släpper inte passagerarplan (chemtrail)strimmor efter sig, endast militära chemtrailplan!
Kan du inte visa ett klipp från din Pippi-film där strimmor inte finns med? Bara fota/filma med mobilen hemma hos din kompis/vårdare.
Citera
2017-11-20, 20:21
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Jag och resten av världen är fullt nöjda att konstatera att de strimmor man ser kommer från vanliga passagerarplan.

Så hur kommer det sig då att du inte lyckas visa oss en endaste bild, fotografi eller film från Sverige pre-2000 på nån endaste himmel innehållandes strimmor...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in