Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-05, 14:12
  #9253
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
Jag har sett uträkningar på ett tiotal ton per kilometer. Det är vad en contrail väger. För att skapa en chemtrail skulle planet behöva lasta över 1000 ton vätska.

Och det ska man jämföra med flygplanens maximum takeoff weight, dvs hur mycket planet kan väga som max vid start - inklusive flygplanets egenvikt och bränsle:
Airbus 321: 90 ton varav planet väger 50 ton, dvs 40 ton för last inkl bränsle
KC-135 Stratotanker: 146 ton och kapacitet för en nyttolast på 90 ton inkl bränsle.
Citera
2017-06-05, 17:26
  #9254
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
Jag har sett uträkningar på ett tiotal ton per kilometer. Det är vad en contrail väger. För att skapa en chemtrail skulle planet behöva lasta över 1000 ton vätska.
Jag tvivlar på att det finns några flygplan som skulle kunna lyfta med sådan last. Även på en superjumbo A380 så är 1000 ton + bränsle + planets egen vikt lång över maxvikt.
Citera
2017-06-05, 18:28
  #9255
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Jag tvivlar på att det finns några flygplan som skulle kunna lyfta med sådan last. Även på en superjumbo A380 så är 1000 ton + bränsle + planets egen vikt lång över maxvikt.

Jag är mer oroad över hur man gömmer 90 tankbilar för varje flygavgång. Att flygplanen lastar så mycket har ju de troende "bevisat" med foto inifrån speciella chemtrailsplan som förutom tankarna också lastar passagerare och bagage.
Citera
2017-06-05, 20:08
  #9256
Moderator
OT raderat. Datorspel får avhandlas i dataavdelningen.

/Moderator
Citera
2017-06-05, 20:32
  #9257
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
Jag är mer oroad över hur man gömmer 90 tankbilar för varje flygavgång. Att flygplanen lastar så mycket har ju de troende "bevisat" med foto inifrån speciella chemtrailsplan som förutom tankarna också lastar passagerare och bagage.
Vilka foton har dom bevisat det med och vet vi att det inte är fejk?
Citera
2017-06-05, 20:42
  #9258
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Vilka foton har dom bevisat det med och vet vi att det inte är fejk?

Vi har bild 10 och 22 från en officiell källa.

https://www.cnet.com/pictures/up-clo...787-9-pictures

Visst ser de skrämmande ut?

Jag skulle vilja se bilder på sändarstationerna för EISCAT och LOIS också. För att sända megawatt krävs lite större byggnader än ordinära portabla toaletter. Har bara sett toa-stora ludor än så länge. Innan jag ser de stora husen är de bara mottagare.
Citera
2017-06-05, 21:00
  #9259
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
Vi har bild 10 och 22 från en officiell källa.

https://www.cnet.com/pictures/up-clo...787-9-pictures

Visst ser de skrämmande ut?

Jag skulle vilja se bilder på sändarstationerna för EISCAT och LOIS också. För att sända megawatt krävs lite större byggnader än ordinära portabla toaletter. Har bara sett toa-stora ludor än så länge. Innan jag ser de stora husen är de bara mottagare.
7000 pounds vattentankar. Lycka till att få rum med 1000 ton i dom.
Citera
2017-06-09, 17:50
  #9260
Medlem
nezzoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Att contrails ibland är kortare och ibland är längre beror på dom atmosfäriska förhållandena. Det är inte chem bara för att dom är längre. Bilderna visar helt vanliga contrails.
Ok,så dom atomsfäriska förhållandena har ändrats under tiden som jag växte upp?.
Vägrar att tro på att dessa strimmor från horisont till horisont funnits hela tiden pga egen okulär besiktning. Mycket anmärkningsvärt att mina jaktintresserade kompisar och jag,och alla jag frågade i byggboden på lunch idag aldrig sett en sådan variation på strimmor när vi diskuterar ämnet.
För att många reagerat är det tydligen.
Frågade min nuvarande tjejs pappa som är 80 år,och han sade att de här strimmorna har dykt upp på senare tid. Ett mkt kontroversiellt ämne,intressant.
Och som sagt någon troende på trams och andra tokstollar är jag inget fan av.
Om man kollar på tuben så finns det många intressanta filmer,likväl som knasbollefilmer.
Är det verkligen så out of this world för en del människor,att giganten usa med area 51 kan påverka vädret och spionera i nya format?.
Citera
2017-06-09, 18:00
  #9261
Moderator
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nezzom
Ok,så dom atomsfäriska förhållandena har ändrats under tiden som jag växte upp?.
Vägrar att tro på att dessa strimmor från horisont till horisont funnits hela tiden pga egen okulär besiktning. Mycket anmärkningsvärt att mina jaktintresserade kompisar och jag,och alla jag frågade i byggboden på lunch idag aldrig sett en sådan variation på strimmor när vi diskuterar ämnet.
För att många reagerat är det tydligen.
Frågade min nuvarande tjejs pappa som är 80 år,och han sade att de här strimmorna har dykt upp på senare tid. Ett mkt kontroversiellt ämne,intressant.
Och som sagt någon troende på trams och andra tokstollar är jag inget fan av.
Om man kollar på tuben så finns det många intressanta filmer,likväl som knasbollefilmer.
Är det verkligen så out of this world för en del människor,att giganten usa med area 51 kan påverka vädret och spionera i nya format?.
Du har aldrig funderat på att det kan finnas andra förklaringar? Som att dagens passagerarplan flyger högre än för 20 år sedan? Idag kör exempelvis Dreamlinern gladeligen på 12-13000 meter medan 10000 meter var norm för 20 år sedan. Lägre höjd kan göra kortare strimmor vanligare än högre upp.
Citera
2017-06-09, 18:07
  #9262
Medlem
nezzoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Du har aldrig funderat på att det kan finnas andra förklaringar? Som att dagens passagerarplan flyger högre än för 20 år sedan? Idag kör exempelvis Dreamlinern gladeligen på 12-13000 meter medan 10000 meter var norm för 20 år sedan. Lägre höjd kan göra kortare strimmor vanligare än högre upp.
Mitt uppvaknande var i höst,när 4 plan flög bredvid varandra o lade ut tjocka moln sim eftersom bredde ut sig en tidigare molnfri morgon/dag,för att eftersom förmörka himlen. Och vissa dagar har ca 10-15 plan flugit kors o tvärs samtidigt. Ser helt sjukt ut om du frågar mig.
Alla strimmor som jag observerdade som ung låg aldrig kvar,de försvann relativt omgående.
Citera
2017-06-09, 18:16
  #9263
Medlem
nezzoms avatar
Ps tittar du på mina poster,så fotade jag och bilderna finns lite längre bak,bla en flygfarkost utan minsta antydan till vingar. Mot en klar blå himmel. Den andra bilden i samma post,visar klart på ett normalt plan med urskiljbara vingar.
Såg väldigt konstigt ut när man zoomar in....
Citera
2017-06-09, 18:21
  #9264
Moderator
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nezzom
Ps tittar du på mina poster,så fotade jag och bilderna finns lite längre bak,bla en flygfarkost utan minsta antydan till vingar. Mot en klar blå himmel. Den andra bilden i samma post,visar klart på ett normalt plan med urskiljbara vingar.
Såg väldigt konstigt ut när man zoomar in....
Jag ser inget konstigt med bilderna. Du övertolkar dem nog.

Dessutom ska man nog inte fästa alltför mycket fokus på vad man har i sitt minne sedan så många år tillbaka, i synerhet när man inte direkt la märke till det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback