2014-07-01, 13:36
Avstängd
KungPungPats avatar
Många ser det nämligen som bevis för att chemtrails inte är contrails när man kan se contrails brevid chemtrailsen..

Men jag antar att det är nått nytt underligt fenomen som gör att vattenånga inte förångas på flera timmar i atmosfären.

Det finns mängder av människor som filmat contrails brevid chemtrails för att dom tycker det är bevis för att chemtrails inte är contrails men jag antar att dom bara inte förstår det här nya fenomenet som gör att vatten inte förångas utan istället ser ut som metalldam som sprider sig med vinden.

Här tex: Chem & Simultaneous Con-trails! https://www.youtube.com/watch?v=hZSRgCv9cs4

Förbjuden vetenskap jag vet.
Citera
2014-07-01, 13:40
Avstängd
KungPungPats avatar
Jag tycker inte att ni troende chemtrailsförnekare ska vara rädda för att berätta för dessa vetande människor om vaför vattenånga stannar var på himmlen i timmar utan att förångas..

Nån måste väl berätta för alla dessa vetande männikor att dom tror fel för att dom inte tror på debunkingteorier som ni tror på.

Förklara för dom varför vattenångan inte förångas som vanligt så kanske dom slutar veta saker och börjar tro på era teorier istället.
Citera
2014-07-01, 13:51
Avstängd
KungPungPats avatar
Var gärna med och diskutera topic..

Jag hittade den här relativt nya dokumentären: Geoengineering And The Collapse Of Earth 2014 https://www.youtube.com/watch?v=c34U0Pwz4_c

Han sa nått väldigt bra i början så självklart måste jag se klart på filmen..

Han sa det att vi har videobevis och chemtrails är inte contrails punkt slut för chemtrails beter sig inte som vattenånga sen pekar han på chemtrailsens form som bevisar att olika ämnen sprayats och därför är inte chemtrailsen helt raka för olika ämnen beter sig på olika sätt om dom sprayas ut men ingen av dessa ämnen beter sig som vattenånga för vattenånga förångas på runt 30 sekunder.

Alla som påstår nått annat är totalt ovetande eller totalt ignoranta.. Och jag kan bara hålla med honom.

Hur blåst måste man vara innan stora långa jävla chemtrails förväxlas med små korta contrails?
Då är man hjärntvättad och väldigt ovetandes.

VAd tror ni chemtrailsförnekare om det och dokumentären?
Citera
2014-07-01, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gason
En liten rättelse bara för att inte förvirra i onödan:
Det ska stå tvärtom, "kondenserar vattenångan och bildar vatten(droppar)".

Bigzy:
Även förändringar i lufttrycket (orsakat av luftens passage förbi vingarna) kan trigga kondensering.
Det är det som syns på videon.

Korrekt, skrivfel av mig!

Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
jasså naturen kan inte bara skapa aluminium, naturen kan även slänga ner metaller i jordskorpan efter naturen producerat aluminiumen..

Mina kvalifikationer är logiskt tänkande vilket inte många hjärntvättade människor har efter deras utbildningar där dom repeterar teorier tills dom tror att teorierna är fakta.

Jag kan fysik, jag förstår mig på naturens design och jag vet en jävla massa sanningar som skulle få dig att behöva blöjja innan du tog del av det jag vet.

Om flygplan slår av och på chemtrailskranen medans dom ligger kvar på samma höjd.. vafan menar du att det finns väteatomer på vissa ställen bara som gör att vatten skapas på vissa ställen bara så att vi uppfattar det som att dom öppnar och stänger chemtrailskranar på flyplanens vingar.. bara för att vi är idioter och du är smart?

Vart kom dessa väteatomer i atmosfären ifrån och hur blandas dom med syreatomer för att skapa vatten och varför vaporiseras inte vattnet för som det händer med vanliga contrails?

Hahahahaa som att fråga en apa om dom är en apa jag tvivlar på att dom vet vad dom ska svara.

naturen behöver inte skapa något, det finns redan där.

Vattnet finns där hela tiden, det handlar om hur mycket vattenånga atmosfären klarar av att hålla innan den blir mättad. Detta är ingen konstant utan förändras på olika platser i atmosfären och ändras beroende på förutsättningarna (såsom temperaturen på luften).

Ifall detta inte var fallet skulle vi alltid ha moln på exakt samma ställe. Vi skulle också ha en atmosfär utan vädersystem på det sättet vi har idag.

Dina "sanningar" har än så länge enbart baserat sig på strunt och trams. Du har heller ingen som helst förmåga att argumentera mot teorier som går att bevisa både vetenskapligt och går att påvisa i vardagsscenarion. Jag tror det är mer sannolikt att du själv har hjärntvättat dig själv till den grad att du är okapabel att se förbi dina egna fördomar.
Citera
2014-07-01, 13:56
Medlem
Citat:
Var gärna med och diskutera topic..

Jag hittade den här relativt nya dokumentären: Geoengineering And The Collapse Of Earth 2014 https://www.youtube.com/watch?v=c34U0Pwz4_c

Han sa nått väldigt bra i början så självklart måste jag se klart på filmen..

Han sa det att vi har videobevis och chemtrails är inte contrails punkt slut för chemtrails beter sig inte som vattenånga sen pekar han på chemtrailsens form som bevisar att olika ämnen sprayats och därför är inte chemtrailsen helt raka för olika ämnen beter sig på olika sätt om dom sprayas ut men ingen av dessa ämnen beter sig som vattenånga för vattenånga förångas på runt 30 sekunder.

Alla som påstår nått annat är totalt ovetande eller totalt ignoranta.. Och jag kan bara hålla med honom.

Hur blåst måste man vara innan stora långa jävla chemtrails förväxlas med små korta contrails?
Då är man hjärntvättad och väldigt ovetandes.

VAd tror ni chemtrailsförnekare om det och dokumentären?

Jag behöver ge mig till jobbet nu. Men vid 40 sekunder så ser man klart hur det ligger spridda moln mellan linsen och planet. Det är alltså inte ett dugg konstigt att det inte är ett kotinuerligt spår.

Utan att vara exakt citat säger han något i stil med "sprider gifter, vissa kända, vissa okända". Får vi någon som helst referens på vad detta är?
Citera
2014-07-01, 13:59
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hefaiston
Dina "sanningar" har än så länge enbart baserat sig på strunt och trams. Du har heller ingen som helst förmåga att argumentera mot teorier som går att bevisa både vetenskapligt och går att påvisa i vardagsscenarion. Jag tror det är mer sannolikt att du själv har hjärntvättat dig själv till den grad att du är okapabel att se förbi dina egna fördomar.

Är det inte en sanning och videobevis när man filmar "vattenånga" som inte förångas på flera timmar brevid ett vanligt contrail som förångas på 30 seunder, i samma filmsekvens?

Hur kan "vattenångan" inte förångas i atmosfären och varför beter sig den mystiska vattenångan som metalldam som sprayats ur flyplanen?

Kan du bevisa varför vattenånga inte förångas på flera timmar och beter sig som metalldam som sprayats ur planen så får du gärna förklara detta nya fenomen och varför vattenånga helt plötligt beter sig som metalldam som stannar kvar på himmlen i timmar?

Jag är skeptisk till att du kan ge vetenskap på att metalldam är vattenånga men försök gärna..
Citera
2014-07-01, 14:00
Moderator
Citat:
Jag tycker inte att ni troende chemtrailsförnekare ska vara rädda för att berätta för dessa vetande människor om vaför vattenånga stannar var på himmlen i timmar utan att förångas..

Nån måste väl berätta för alla dessa vetande männikor att dom tror fel för att dom inte tror på debunkingteorier som ni tror på.

Förklara för dom varför vattenångan inte förångas som vanligt så kanske dom slutar veta saker och börjar tro på era teorier istället.
Det har förklarats hur många gånger som helst i tråden men du struntar helt enkelt i det.

Men, en gång till då:

Vatten kan bara förångas (=moln/kondensspår försvinner) om luften är tillräckligt torr i kombination med att den är tillräckligt varm, även lufttrycket (=molnets/kondensspårets höjd över havet och lokala väderförhållanden) har betydelse.

Två flygplan som ser ut att att flyga så nära varandra ligger garanterat på olika höjd, annars riskerar de att krocka.
På olika höjder kan luften vara mycket olika. Olika temperaturer, olika luftfuktighet och olika lufttryck. Detta ger helt olika förutsättningar för moln/kondensspår att avdunsta och försvinna.

Så enkelt är det.
Citera
2014-07-01, 14:03
Medlem
Citat:
Är det inte en sanning och videobevis när man filmar "vattenånga" som inte förångas på flera timmar brevid ett vanligt contrail som förångas på 30 seunder, i samma filmsekvens?

Hur kan "vattenångan" inte förångas i atmosfären och varför beter sig den mystiska vattenångan som metalldam som sprayats ur flyplanen?

Kan du bevisa varför vattenånga inte förångas på flera timmar och beter sig som metalldam som sprayats ur planen så får du gärna förklara detta nya fenomen och varför vattenånga helt plötligt beter sig som metalldam som stannar kvar på himmlen i timmar?

Jag är skeptisk till att du kan ge vetenskap på att metalldam är vattenånga men försök gärna..

Hitta godtyckligt moln. Titta på det i tre timmar. Är det kvar?

Moln är vatten, dom finns på himlen timma efter timma. Det har dom alltid gjort.

För övrigt så visar du återigen att du inte kan se förbi dina egna fördomar med din sista mening:
Citat:

Här har du redan bestämt dig för vad du tror att du ser, och det innebär att du inte kan föra ett resonemang för din grundposition har redan ett resultat färdigt. Så antingen behöver du släppa det, eller så får du nog inse att ditt logiska resonemang inte är så starkt som du tror.
Citera
2014-07-01, 14:05
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hefaiston
Jag behöver ge mig till jobbet nu. Men vid 40 sekunder så ser man klart hur det ligger spridda moln mellan linsen och planet. Det är alltså inte ett dugg konstigt att det inte är ett kotinuerligt spår.

Utan att vara exakt citat säger han något i stil med "sprider gifter, vissa kända, vissa okända". Får vi någon som helst referens på vad detta är?

För chemtrailsvetande människor har det varit kännt i flera år vilka ämnen som dom sprayar för vissa människor har ställt ut en burk med vatten medans chemtrailsbesprutningen varit extrem och sen skicka dom burken på analys..

Aluminium
Röda blodkroppar
radioaktivt barium
nanopartiklar
morgellonfibrer
Mfl.

Problemet med att ge troende människor referenser som vanliga människor forskat fram är att troende människor måste höra det från klonade människor i en tv-apparat för att det ska vara trovärdiga refrenser så tyvär..
Citera
2014-07-01, 14:11
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Det har förklarats hur många gånger som helst i tråden men du struntar helt enkelt i det.

Men, en gång till då:

Vatten kan bara förångas (=moln/kondensspår försvinner) om luften är tillräckligt torr i kombination med att den är tillräckligt varm, även lufttrycket (=molnets/kondensspårets höjd över havet och lokala väderförhållanden) har betydelse.

Två flygplan som ser ut att att flyga så nära varandra ligger garanterat på olika höjd, annars riskerar de att krocka.
På olika höjder kan luften vara mycket olika. Olika temperaturer, olika luftfuktighet och olika lufttryck. Detta ger helt olika förutsättningar för moln/kondensspår att avdunsta och försvinna.

Så enkelt är det.

OCh VAD hände för 10 år sedan som gjorde att detta fenomen började synas och denna vattenånga som alltid förångas på 30 sekunder istället ligger kvar i timmar och beter sig som metalldamm?

Och varför kan vi fortfarande se dessa contrails förångas än idag?

Uppenbarligen så är det nått nytt fenomen som hännt i atmosfären eftersom vi ALDRIG sett långa breda contrails före 2000-talet.

Är det som nån sorts vakum i atmosfären som gör att vattenånga ser ut som metalldamm som stannar i himmlen i timmar istället för att förångas?

Lol som att fråga en nyfödd unge om han kan gå..
Citera
2014-07-01, 14:21
Moderator
Citat:
OCh VAD hände för 10 år sedan som gjorde att detta fenomen började synas och denna vattenånga som alltid förångas på 30 sekunder istället ligger kvar i timmar och beter sig som metalldamm?

Och varför kan vi fortfarande se dessa contrails förångas än idag?

Uppenbarligen så är det nått nytt fenomen som hännt i atmosfären eftersom vi ALDRIG sett långa breda contrails före 2000-talet.

Är det som nån sorts vakum i atmosfären som gör att vattenånga ser ut som metalldamm som stannar i himmlen i timmar istället för att förångas?

Lol som att fråga en nyfödd unge om han kan gå..
Det hände ingenting för tio år sedan. Anledningen till att moln/kondensspår ibland dunstar bort och ibland inte är exakt samma idag som för 10, 20, 30, 40, 50 ... år sedan. Den enda skillnaden är att det blir fler flygplan för varje år som går.

Det fanns gott om långa och breda kondensspår även på 70-talet när jag växte upp.
Citera
2014-07-01, 14:42
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Det hände ingenting för tio år sedan. Anledningen till att moln/kondensspår ibland dunstar bort och ibland inte är exakt samma idag som för 10, 20, 30, 40, 50 ... år sedan. Den enda skillnaden är att det blir fler flygplan för varje år som går.

Det fanns gott om långa och breda kondensspår även på 70-talet när jag växte upp.

Vilket jävla skitsnack..

Så miljontals människor inklusive svenska riksdagen och politiker har fått för sig att kondensånga är chemtrails bara för att dom inte kollat uppåt före år 2000?

Jaha så mer flygplan betyder längre och bredare contrails och att vattenånga helt plötligt inte vaporiseras.

Att du skulle komma ihåg nånting från 70-talet är en rolig fantasi när du uppenbarligen inte ens vet hur himmlen såg ut före år 2000.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in