Citat:
Ursprungligen postat av
ottoplommon
Det var bra att du dök upp i tråden och kom med massa intressant kunskap.
Men varför lämnar de spår? Njuter de av det som en lek? De har en hemlighet som de inte kan dela med någon.
Men de lämnar/visar gåtfulla antydningar. Får det dem att känna sig smarta,överlägsna?
Det här med PMs email till ubåtsföreningen, "Det vilar en förbannelse över Nautilus osv" kan det varit ett spår tror du?
PS. Jag har aldrig läst närmre om Ulf Olssons brott och jag vill inte veta några detaljer.
Det kanske är en brist hos mig men sexualsadist säger allt tycker jag.
Ja precis. Det är en djävulsk lek med antydningar.
VI tycker den leken är djävulsk när vi snt omsider inser läget, men DE tycker bara att det är kul - eftersom möjligheten att lura oss andra idioter ligger framför dem. Själva ser de det inte alls som vi gör. DE gör det eftersom DE KAN och endast gör det av egoistiska behov.
Vi andra måste fatta att de är födda såna och inte kan känna vad vi gör. De kan LÄSA sig till det och försöka agera som vi, men de kan aldrig KÄNNA IN det vi andra känner eftersom de saknar den förmågan. I terapi blir de bara ännu mer slipade och därför är det helt meningslöst att ge dem sådan. Det vet alla psykologer världen över. Deras störning är en brist som aldrig kan återställas eller läras om till nån slags normalfunktion.
Vi vanliga dödliga är bara redskap i deras ondska. Katt- och råttalek. Ja, de känner en överlägsenhet mot oss vanliga dödliga eftersom vi tänker på så banala saker som hänsyn och empati. Som de alltså inte begriper annat än intellektuellt. Det tas av dem enbart som en svaghet de kan utnyttja.
Psykopati är ondska i dess yttersta form. Alla kan begå onda handlingar = elakhet, men vi kan i.a.f känna skuld och skam. Men en psykopat begår alltid onda handlingar (utifrån vårt perspektiv). Beräknande och baserade på andras, som de ser det, svagheter .
Självklart är det uttrycket som uttrycket "förbannelse över Nautilus" ett spår, för en narcissist kan inte låta bli att skryta.