2017-11-17, 20:18
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Varför skulle det ha varit det? Han hade ju sina raketuppskjutningar planerade samma månad. Varför skulle han vilja missa dem, som han arbetat så mycket för? Det är ju bara att läsa på hans blogg dagarna innan - det där var ingen man med fatalistiska ödestankar eller självmordstankar. Det stämmer inte alls.

Självmordstankar?? Har någon sagt det??
Citera
2017-11-17, 20:23
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
PM är märklig på många sätt, och han är inte ens en typisk styckmördare, om en sån finns

Jag håller med tidigare debattör. Det var inte helt nödvändigt att stycka kroppen, och han borde ha kunnat baxa upp kroppen hel.

PM saknade den vanliga styckmördarens motiv och problem. Han var ju helt ensam, osynlig, och behövde inte ducka för nyfikna ögon.

Att dra med rep eller pressa upp kroppen medan den satt på mördarens axlar, borde ha varit möjligt. En vuxen, stark man kan gå med en kvinna på axlarna, och med ett adrenalinpåslag och rep som hjälp borde han ha klarat att klättra några meter....

Hm. Han ville väl stycka helt enkelt...
Mm, fast en medvetslös kropp är vansinnigt otymplig att hantera, så enkelt skulle det nog inte ha varit för honom. Särskilt inte sista biten ut ur hålet. Dessutom skulle han inte ha någon koll på om det kommer en båt. Nja, tror nog ändå på att han förenat nytta med nöje.
Citera
2017-11-17, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Intressant!
När mördaren/sexualsadisten Ulf Olsson var en fri man blev han intervjuad i TV om hemlöshet.
Hans lägenhet var tom. Han satt på golvet lutad mot en vägg. Bakom honom hängde två teckningar som han gjort.
Den ena föreställde en hand som höll i trådar. I trådarna hängde en liten hjälplös flicka.
Den andra teckningen kommer jag ej ihåg. Men på samma tema.
Två mord. Han njöt nog att se sig själv i TV med svaren hängande bakom honom. Vem mördade Janice och lilla Helen? Ingen visste det då. Men Ulf Olsson "lämnade ett spår" till hela svenska folket.
EDIT:Kanske PMs testdocka minner om ett tidigare mordoffer sänkt i sundet?

EXakt! Det är sånt jag har försökt förklara genom hela tråden.
Ulf Olssons sexualsadism var t.o.m övertydlig vad hans hetaste intressen handlade om. En riktigt sjuk jävel.

Tror som du att dockan i verkstaden var just ett sånt spår.

Tror att de flesta på tråden börjar förstå PMs psyke nu, hans önskningar att ta sig till ytterligheterna han ju t.o.m uttryckt på alla möjliga sätt. Långt innan detta vidriga mord.

Hade han fått hållas så hade det fortsatt och kanske slutat ännu värre. Det finns de som har gått så långt att det inte finns värre saker att göra. I krig i vissa länder förkommer det saker som vi inte ens vill veta. Bland annat "vaginal destruktion" - den yttersta formen av kvinnohat.

Här i Sverige har vi t. ex den helgalna KANNIBALEN Isakin Drabbad (ja han heter så numera).....som givetvis har en massa galna kvinnor efter sig som har bestämt sig för att han är en fantastisk person som de gärna vill involvera sig med *Herregud!*
Senast redigerad av zilvereko 2017-11-17 kl. 21:22.
Citera
2017-11-17, 20:28
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Självmordstankar?? Har någon sagt det??

Det måste väl nästan vara så i så fall, för ingen planerar väl att hålla sin sista stora show - och sedan sitta resten av livet instängd i ett fängelse?
Citera
2017-11-17, 20:33
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Kanske han oroade sig för att von Bengtsson skulle lyckas bättre än han själv?
Som PM såg på saken var det ett krig. Det handlade om hans prestige.
När det gäller PMs blogg så tror jag att man inte ska tolka det allt för bokstavligt.
Om PM är Narcissist (vilket jag tror) ljuger,skryter han väldigt mycket.
Jag tror aldrig att han ärligt skulle dela med sig av sina farhågor om ett eventuellt misslyckande med sitt eget raketprojekt tex. Det han sagt själv efter häktningen är att han kännt sig väldigt "pressad" tiden före ubåtsfärden.
Men det har han nog inte skrivit något om på sin blogg,eller?

Först undrar jag bara - det har blivit en trådsanning att M tävlade mot von B, och att den sistnämnde skulle vara ledaren för nya CS. Men ÄR det verkligen så??? Vad jag har förstått så är von B. på Mars One-projektet, och konsulterar bara CS lite. Jag har inte sett till honom i några av CS' nya videos heller.

Det finns ställen där M pratar om att vara pressad i och för sig, men det ligger tre år tillbaka när von B. fick ett sammanbrott och blev sjukskriven och M var tvungen att bland annat ta alla hans 15 föredrag förutom sina egna. M skrev i den vevan, att när han känner sig pressad så brukar det gå över om han skapar något praktiskt med händerna. Medan von B. tydligen led av något slags Tourettes där han hela tiden såg rymdskepp cirkla omkring inne i huvudet, och enda sättet för honom (v. B.) att få slut på det var att sätta sig ner och rita rymdskeppen...
Citera
2017-11-17, 20:37
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Det måste väl nästan vara så i så fall, för ingen planerar väl att hålla sin sista stora show - och sedan sitta resten av livet instängd i ett fängelse?

Hans plan var väl att komma undan? Varför annars ljuga om allt?
Citera
2017-11-17, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
EXakt! Det är sånt jag har försökt förklara genom hela tråden.
Ulf Olssons sexualsadism var t.o.m övertydlig vad hans hetaste intressen handlade om. En riktigt sjuk jävel.

Tror som du att dockan i verkstaden var just ett sånt spår.

Tror att de flesta på tråden börjar förstå PMs psyke nu, hans önskningar att ta sig till ytterligheterna han ju t.o.m uttryckt på alla möjliga sätt. Långt innan detta vidriga mord.

Hade han fått hållas så hade det fortsatt och kanske slutat ännu värre. Det finns de som har gått så långt att det inte finns värre saker att göra. I krig i vissa länder förkommer det saker som vi inte ens vill veta. Bland annat "vaginal destruktion" - den yttersta formen av kvinnohat.

Här i Sverige har vi t. ex den helgalna snubben Isakin Drabbad (ja han heter så numera).....som givetvis har en massa galna kvinnor efter sig som har bestämt sig för att han är en fantastisk person som de gärna vill involvera sig med *Herregud!*
Det var bra att du dök upp i tråden och kom med massa intressant kunskap.
Men varför lämnar de spår? Njuter de av det som en lek? De har en hemlighet som de inte kan dela med någon.
Men de lämnar/visar gåtfulla antydningar. Får det dem att känna sig smarta,överlägsna?
Det här med PMs email till ubåtsföreningen, "Det vilar en förbannelse över Nautilus osv" kan det varit ett spår tror du?
PS. Jag har aldrig läst närmre om Ulf Olssons brott och jag vill inte veta några detaljer.
Det kanske är en brist hos mig men sexualsadist säger allt tycker jag.
Citera
2017-11-17, 20:40
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Hans plan var väl att komma undan? Varför annars ljuga om allt?

Om han planerade att komma undan, skulle det ju inte bli hans "sista stora show" som någon påstod. (Nu råkade det ju bli det ändå, då, men definitivt inte planerat så av M.)
Citera
2017-11-17, 20:44
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Om han planerade att komma undan, skulle det ju inte bli hans "sista stora show" som någon påstod. (Nu råkade det ju bli det ändå, då, men definitivt inte planerat så av M.)

Så du menar att Madsens avsikt redan från början var att åka fast efter mordet?
Citera
2017-11-17, 20:48
Medlem
Citat:
Först undrar jag bara - det har blivit en trådsanning att M tävlade mot von B, och att den sistnämnde skulle vara ledaren för nya CS. Men ÄR det verkligen så??? Vad jag har förstått så är von B. på Mars One-projektet, och konsulterar bara CS lite. Jag har inte sett till honom i några av CS' nya videos heller.

Det finns ställen där M pratar om att vara pressad i och för sig, men det ligger tre år tillbaka när von B. fick ett sammanbrott och blev sjukskriven och M var tvungen att bland annat ta alla hans 15 föredrag förutom sina egna. M skrev i den vevan, att när han känner sig pressad så brukar det gå över om han skapar något praktiskt med händerna. Medan von B. tydligen led av något slags Tourettes där han hela tiden såg rymdskepp cirkla omkring inne i huvudet, och enda sättet för honom (v. B.) att få slut på det var att sätta sig ner och rita rymdskeppen...
Eftersom jag inte litar på PMs utsagor har jag inte läst hans blogg. Men jag får nog göra det också tror jag. Det är Djursing som beskrivit det som ett krig sedan de blev ovänner tror jag. Jag väntar på boken så jag kan kanske återkomma med det vid ett senare tillfälle. Men sant är att PM sa att han känt sig pressad en längre tid innan ubåtsfärden i förhör.
Dagen efter skulle de ju till Bornholm för von Bengtssons raketuppskjutning. Du tror inte det kan ha funnits ett samband?
Varför skulle han annars känt sig pressad tror du?
Citera
2017-11-17, 20:53
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Så du menar att Madsens avsikt redan från början var att åka fast efter mordet?

Självklart inte. Nu har det blivit något fel här.
Citera
2017-11-17, 20:55
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Eftersom jag inte litar på PMs utsagor har jag inte läst hans blogg. Men jag får nog göra det också tror jag. Det är Djursing som beskrivit det som ett krig sedan de blev ovänner tror jag. Jag väntar på boken så jag kan kanske återkomma med det vid ett senare tillfälle. Men sant är att PM sa att han känt sig pressad en längre tid innan ubåtsfärden i förhör.
Dagen efter skulle de ju till Bornholm för von Bengtssons raketuppskjutning. Du tror inte det kan ha funnits ett samband?
Varför skulle han annars känt sig pressad tror du?

Men igen då: VAR det verkligen von Bengtssons raketuppskjutning? Och sedan är det väl klart att man kan känna sig pressad för saker på sitt arbete, men man mördar väl inte oskyldiga människor för det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in