2017-11-17, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Men igen då: VAR det verkligen von Bengtssons raketuppskjutning? Och sedan är det väl klart att man kan känna sig pressad för saker på sitt arbete, men man mördar väl inte oskyldiga människor för det?
Mervinna. Du får nog läsa på om psykologi. Om psykiska störningar,om tvångstankar och tvångshandlingar. Parafilier osv.
Om Kim hade intervjuat PM säg två månader tidigare samt dykt med ubåten så hade hon kanske levt idag.
PM mådde helt klart inte bra i augusti. När en människa har psykiska problem blir tvångstankar värre om de lider av detta.
PMs sexualsadistiska tankar på tortyr,mord,död finns i hjärnan alltid. Men när han mår bättre kan han hålla det i shack.
Få utlopp för det på Manifest och liknande skulle jag tro.
EDIT. Varför tror du PM och alla anställda har armeoverall på sig? Någon som hade en bostadsrätt i närheten beklagade sig eftersom denna inte tyckte om att se dem klädda så varje dag. Något som påminde personen om krig.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-11-17 kl. 21:19.
Citera
2017-11-17, 21:26
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
trngw
Medlem
Reg: Aug 2011

Tysken har inte alls bevisat att att det inte är möjligt, han har bara konstaterat att han inte klarade av det. Jag har nu gjort ett eget test, ombord på en båt. Lyft ut en 64 kg tung kropp genom en däckslucka 2m över durken. Det var inga större problem. Allt som behövdes var ett rep. Precis som jag hela tiden hävdat. Repet fästes i kroppen drogs upp runt ett rör över däck tillbaka ner till kroppen och upp igen. Därmed var den vikt jag behövde lyfta inte mer än dryga 20 kg. Lätt som en plätt.

PM var väl en smart kille, eller hur? Så han hade väl helt säkert gjort likadant, det är ju trots allt "normal procedure" för vilken sjövan nisse som helst."

Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Luckans diameter var ungefär densamma. Ett rör hade underlättat det hela en hel del. Längden på gärningsmannen saknar betydelse.

De behöver inte välja vem du ska tro på, du kan tro på bägge, tysken klarade det inte, jag gjorde. Slutsats, det går utmärkt att på egen hand få ut en kropp ur en ubåt. Och som någon nämnde, med adrenalinpåslag och motivation, lär det gå ännu lättare. Vilja brukar ha väldigt mycket med förmågan att lyckas, att göra. Tysken ville väl helt enkelt inte lyckas. Dessutom hade han redan från början alldeles för många alternativa möjligheter som han förföll till att använda istället. Helt fel metod.

Aj då. Jag tror att "någon" snart kommer att komma hit och vilja diskutera detta med dig...
Senast redigerad av Merwinna 2017-11-17 kl. 21:32.
Citera
2017-11-17, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Det var bra att du dök upp i tråden och kom med massa intressant kunskap.
Men varför lämnar de spår? Njuter de av det som en lek? De har en hemlighet som de inte kan dela med någon.
Men de lämnar/visar gåtfulla antydningar. Får det dem att känna sig smarta,överlägsna?
Det här med PMs email till ubåtsföreningen, "Det vilar en förbannelse över Nautilus osv" kan det varit ett spår tror du?
PS. Jag har aldrig läst närmre om Ulf Olssons brott och jag vill inte veta några detaljer.
Det kanske är en brist hos mig men sexualsadist säger allt tycker jag.

Ja precis. Det är en djävulsk lek med antydningar.

VI tycker den leken är djävulsk när vi snt omsider inser läget, men DE tycker bara att det är kul - eftersom möjligheten att lura oss andra idioter ligger framför dem. Själva ser de det inte alls som vi gör. DE gör det eftersom DE KAN och endast gör det av egoistiska behov.

Vi andra måste fatta att de är födda såna och inte kan känna vad vi gör. De kan LÄSA sig till det och försöka agera som vi, men de kan aldrig KÄNNA IN det vi andra känner eftersom de saknar den förmågan. I terapi blir de bara ännu mer slipade och därför är det helt meningslöst att ge dem sådan. Det vet alla psykologer världen över. Deras störning är en brist som aldrig kan återställas eller läras om till nån slags normalfunktion.

Vi vanliga dödliga är bara redskap i deras ondska. Katt- och råttalek. Ja, de känner en överlägsenhet mot oss vanliga dödliga eftersom vi tänker på så banala saker som hänsyn och empati. Som de alltså inte begriper annat än intellektuellt. Det tas av dem enbart som en svaghet de kan utnyttja.

Psykopati är ondska i dess yttersta form. Alla kan begå onda handlingar = elakhet, men vi kan i.a.f känna skuld och skam. Men en psykopat begår alltid onda handlingar (utifrån vårt perspektiv). Beräknande och baserade på andras, som de ser det, svagheter .

Självklart är det uttrycket som uttrycket "förbannelse över Nautilus" ett spår, för en narcissist kan inte låta bli att skryta.
Senast redigerad av zilvereko 2017-11-17 kl. 21:43.
Citera
2017-11-17, 21:43
Medlem
Citat:
Aj då. Jag tror att "någon" snart kommer att komma hit och vilja diskutera detta med dig...
Ljuger PM Merwinna? Han har ju berättat hur han halade upp KW med ett rep om fötterna samt hur han gav henne en värdig sjöbegravning samtidigt som han fällde tårar.

Hur det hela gått till fanns i pressen med pedagogiska teckningar på förloppet.
Dessutom har ju polisen för länge sedan testat det självklart.
Och troligtvis kommit fram till att transportstyckning ej behövdes.
Att det går att hala upp KW men att luckolyckan ej stämmer.
Och det var väl därför som de skärpte åtalspunkterna från olycka/dråp till mord (ej ordagrant).
Citera
2017-11-17, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ja precis. Det är en djävulsk lek med antydningar.

VI tycker den leken är djävulsk när vi snt omsider inser läget, men DE tycker bara att det är kul - eftersom möjligheten att lura oss andra idioter ligger framför dem. Själva ser de det inte alls som vi gör. DE gör det eftersom DE KAN och endast gör det av egoistiska behov.

Vi andra måste fatta att de är födda såna och inte kan känna vad vi gör. De kan LÄSA sig till det och försöka agera som vi, men de kan aldrig KÄNNA IN det vi andra känner eftersom de saknar den förmågan. I terapi blir de bara ännu mer slipade och därför är det helt meningslöst att ge dem sådan. Det vet alla psykologer världen över. Deras störning är en brist som aldrig kan återställas eller läras om till nån slags normalfunktion.

Vi vanliga dödliga är bara redskap i deras ondska. Katt- och råttalek. Ja, de känner en överlägsenhet mot oss vanliga dödliga eftersom vi tänker på så banala saker som hänsyn och empati. Som de alltså inte begriper annat än intellektuellt. Det tas av dem enbart som en svaghet de kan utnyttja.

Psykopati är ondska i dess yttersta form. Alla kan begå onda handlingar = elakhet, men vi kan i.a.f känna skuld och skam. Men en psykopat begår alltid onda handlingar (utifrån vårt perspektiv). Beräknande och baserade på andras, som de ser det, svagheter .

Självklart är det uttrycket som uttrycket "förbannelse över Nautilus" ett spår, för en narcissist kan inte låta bli att skryta.
Eftersom du är insatt.
Kanske en dum fråga men alla fullblodspsykopater (Antisocial personlighetsstörning)är narcissister.
Vad är då skillnaden mellan en fullblodspsykopat samt en narcissistisk psykopat som ju räknas till narcissistisk personlighetsstörning och ej till antisocial personlighetsstörning?
Citera
2017-11-17, 22:05
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Varför skulle det ha varit det? Han hade ju sina raketuppskjutningar planerade samma månad. Varför skulle han vilja missa dem, som han arbetat så mycket för? Det är ju bara att läsa på hans blogg dagarna innan - det där var ingen man med fatalistiska ödestankar eller självmordstankar. Det stämmer inte alls.
Nej men han visste ju inte att han skulle åka fast, han var säker på att klara sig. Denna gången också..!
Citera
2017-11-17, 22:15
Medlem
Citat:
Eftersom du är insatt.
Kanske en dum fråga men alla fullblodspsykopater (Antisocial personlighetsstörning)är narcissister.
Vad är då skillnaden mellan en fullblodspsykopat samt en narcissistisk psykopat som ju räknas till narcissistisk personlighetsstörning och ej till antisocial personlighetsstörning?

Båda är psykopater. AP är mer den kriminella typen. Narcissisten är oftast "finliraren". Den förste sitter ofta i fängelse. Den senare kan leva länge och jävlas med folk innan denna åker fast. (NU generaliserar jag lite för enkelhetens skull). Ofta kan man hitta de sistnämnda i chefspositioner. Graden av psykopati finns hos dem båda men av olika grad. Dock tillräckligt för att de båda ska klassas som psykopater i någon av de välfungerande undersökningar som finns idag.

Men man måste också veta att människor kan ha DRAG av narcissism eller anti-ps p-störningar utan att för den skull vara klockrena sådana. Viktigt att veta.Till exempel så behöver vi alla ha en aning narcissism i oss för att gilla oss själva.

Men en renodlad narcissist kanske har 8-10 träffar på en 10-gradig skala. Du och jag har kanske 2-3. För att förstå detta bättre måste man läsa om kriterierna för de 2 störningarna på någon expertpanel och därmed begripa vad dessa och psykopati har genensamt.

Rekommenderar www.psykopati.se
Citera
2017-11-17, 22:20
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Nej,jag sa krut. Jag är inte så intresserad av det där så jag lagt det på minnet. Du invänder inte när jag hänvisar till nämnda skribent om än frånvarande när du är ute efter helt ovidkommande sladder om Ditte King.
Skvallerkärring.
Det där sista tycker jag du kunde avstått ifrån.
Citera
2017-11-17, 22:21
Medlem
trngws avatar
Citat:
Du behöver ju båda händerna till att klättra med också.

Nej, i detta fallet behövs inga händer för att klättra, bara att luta sig mot röret och gå upp för stegen.
Citera
2017-11-17, 22:22
Medlem
trngws avatar
Citat:
Jag upprepar att vissa här verkar läsa in något som inte stod i det blogginlägget. Jag tyckte att det var det vanliga "Carpe Diem"-budskapet, inget konstigt alls. Han har dessutom sagt liknande saker åtskilliga gånger, t.ex. i filmen "Amateurs in Space", när han sa att han tyckte det var hemskt att människor inte tillåter sig att leva medan de gör det. Att till och med ungdomar sparar till sin pension och liknande.

Det är nog snarare någon här som är så förblindad av PM att inte ens det som står i klartext går in.
Citera
2017-11-17, 22:25
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Nej, i detta fallet behövs inga händer för att klättra, bara att luta sig mot röret och gå upp för stegen.

Det går absolut inte.
Citera
2017-11-17, 22:25
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Mervinna. Du får nog läsa på om psykologi. Om psykiska störningar,om tvångstankar och tvångshandlingar. Parafilier osv.
Om Kim hade intervjuat PM säg två månader tidigare samt dykt med ubåten så hade hon kanske levt idag.
PM mådde helt klart inte bra i augusti. När en människa har psykiska problem blir tvångstankar värre om de lider av detta.
PMs sexualsadistiska tankar på tortyr,mord,död finns i hjärnan alltid. Men när han mår bättre kan han hålla det i shack.
Få utlopp för det på Manifest och liknande skulle jag tro.
EDIT. Varför tror du PM och alla anställda har armeoverall på sig? Någon som hade en bostadsrätt i närheten beklagade sig eftersom denna inte tyckte om att se dem klädda så varje dag. Något som påminde personen om krig.
1. Overallerna var skänkta allmosor.
2. Om Fånen har ngt inom autismspektrum, kan han ha svårt för åtsittande kläder, bälten o dyl. Då är en overall perfekt,
Senast redigerad av Trollet3 2017-11-17 kl. 22:38. Anledning: Stavfel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in