2017-11-17, 14:41
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, ni kanske rentav har rätt... Men då är han ju sinnessjuk och har varit det länge.
Ja sedan födelsen, eftersom det mesta tyder på ärftlighet. Det klassas dock inte som sinnessjukdom, men jag förstår vad du menar. Jag har även en känsla av det kan vara modern som är psykopaten och inte fadern.
Citera
2017-11-17, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Ja sedan födelsen, eftersom det mesta tyder på ärftlighet. Det klassas dock inte som sinnessjukdom, men jag förstår vad du menar. Jag har även en känsla av det kan vara modern som är psykopaten och inte fadern.
Pappan levde ju i det förgångna. Helt och fullt. Och hans bröder är ju sunda och friska. Så där håller jag inte med dig.
Citera
2017-11-17, 14:46
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han skrev ju om vissa fantasier i sin blogg också. Jag minns inte alls hur han lade orden, men nånting där han spekulerade om att gå över gränsen, varit på mörka platser, inte kunna ta sig ut. Ursäkta att jag inte kommer ihåg alls, men det där är också något där han mer eller mindre tydligt (nu med facit i hand) kan se att han redan då hade fantasier att ta sig till ställen där få varit innan.
Hm, har också ett dunkelt minne av något sånt. Han sa ju också vid ett tillfälle något kryptiskt om att han i första hand var ”experimentör” när det gällde ALLT. Eller nåt. Usch att man ska behöva va predement 😳.
Citera
2017-11-17, 14:55
Medlem
trngws avatar
Citat:
Hm, har också ett dunkelt minne av något sånt. Han sa ju också vid ett tillfälle något kryptiskt om att han i första hand var ”experimentör” när det gällde ALLT. Eller nåt. Usch att man ska behöva va predement 😳.

Bland annat skrev han om sin fascination för när människor som ska komma att dö, kommer till insikt om detta, att de alldeles strax faktiskt ska dö.
Citera
2017-11-17, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Bland annat skrev han om sin fascination för när människor som ska komma att dö, kommer till insikt om detta, att de alldeles strax faktiskt ska dö.
Just det! Skrämmande nu.
Citera
2017-11-17, 15:31
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Uppenbarligen säger B*lly att Tova satte sig i en bil och åkte därifrån. Och håller fast vid den. Samt förnekar självklara saker.

Vilka är detta?
Citera
2017-11-17, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Vilka är detta?
Sorry. Fel tråd.
Citera
2017-11-17, 15:36
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Det kan dock mycket väl vara sant att det VAR en transportstyckning, eftersom det inte var möjligt att få ut kroppen hel - som tysken som sagt har bevisat. Säg till om du vill att jag översätter texterna - jag får göra det ikväll i så fall, nu hinner jag inte.
Nej för helvete, räcker det aldrig med ditt efterblivna pladder? Det är ingen djävel som har bevisat det och precis allt, ja allt tyder på att PM styckade för att han gillade att göra det.
Citera
2017-11-17, 15:41
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Ja, tidig sexdebut, många sexuella förbindelser och barn hit och dit är typiskt för psykobruttor. Fadern kan å andra sidan, med sina specialintressen och sin isolerade livsstil, ha lidit av Asperger.

Citat:
Pappan levde ju i det förgångna. Helt och fullt. Och hans bröder är ju sunda och friska. Så där håller jag inte med dig.

Nu gör du det igen - vräker ur dig ett påstående som inte är belagt. Hur VET du det - bröderna är ju inte kända, det finns väl ingen info om deras mående i det offentliga? Bröderna fick ju stryk som barn, och många barn blir psykiskt skadade för livet av det.

Citat:

Menar du blogginlägget om piloterna som insåg att de skulle dö? Det uppfattade jag mera som det vanliga "Carpe Diem"-budskapet. Passa på att leva medan du kan, det kan ta slut när som helst, typ.

Citat:
Tysken har inte alls bevisat att att det inte är möjligt, han har bara konstaterat att han inte klarade av det. Jag har nu gjort ett eget test, ombord på en båt. Lyft ut en 64 kg tung kropp genom en däckslucka 2m över durken. Det var inga större problem. Allt som behövdes var ett rep. Precis som jag hela tiden hävdat. Repet fästes i kroppen drogs upp runt ett rör över däck tillbaka ner till kroppen och upp igen. Därmed var den vikt jag behövde lyfta inte mer än dryga 20 kg. Lätt som en plätt.

PM var väl en smart kille, eller hur? Så han hade väl helt säkert gjort likadant, det är ju trots allt "normal procedure" för vilken sjövan nisse som helst.

Vad använde du som "kropp"? Det har viss betydelse. Hade det varit möjligt även i ett rör med 57 cm:s diameter? M är dessutom kortväxt. Vad kan han vara - 170 cm? Men ett rep borde han ju ha haft ombord ja, och Newtons lagar - åtminstone de praktiska tillämpningarna - måste han ha känt till.

Tysken är lång och arbetade som hamnsjåare vid sidan av sina studier, så det verkar konstigt att han inte skulle ha klarat av det om det är möjligt... Det är nästan så jag måste hitta ett sätt att prova det där experimentet själv, annars vet jag inte vem jag ska tro på... (Jag är storväxt för att vara kvinna.)
Citera
2017-11-17, 15:41
Medlem
PM är märklig på många sätt, och han är inte ens en typisk styckmördare, om en sån finns

Jag håller med tidigare debattör. Det var inte helt nödvändigt att stycka kroppen, och han borde ha kunnat baxa upp kroppen hel.

PM saknade den vanliga styckmördarens motiv och problem. Han var ju helt ensam, osynlig, och behövde inte ducka för nyfikna ögon.

Att dra med rep eller pressa upp kroppen medan den satt på mördarens axlar, borde ha varit möjligt. En vuxen, stark man kan gå med en kvinna på axlarna, och med ett adrenalinpåslag och rep som hjälp borde han ha klarat att klättra några meter....

Hm. Han ville väl stycka helt enkelt...
Citera
2017-11-17, 15:45
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
PM är märklig på många sätt, och han är inte ens en typisk styckmördare, om en sån finns

Jag håller med tidigare debattör. Det var inte helt nödvändigt att stycka kroppen, och han borde ha kunnat baxa upp kroppen hel.

PM saknade den vanliga styckmördarens motiv och problem. Han var ju helt ensam, osynlig, och behövde inte ducka för nyfikna ögon.

Att dra med rep eller pressa upp kroppen medan den satt på mördarens axlar, borde ha varit möjligt. En vuxen, stark man kan gå med en kvinna på axlarna, och med ett adrenalinpåslag och rep som hjälp borde han ha klarat att klättra några meter....

Hm. Han ville väl stycka helt enkelt...

Hur får du en död kropp att "sitta" på dina axlar, och att inte fastna med något i lejdaren i ett rör på 57 cm? Detta skulle jag säga är HELT omöjligt.
Citera
2017-11-17, 15:54
Medlem
trngws avatar
Citat:
Vad använde du som "kropp"? Det har viss betydelse. Hade det varit möjligt även i ett rör med 57 cm:s diameter? M är dessutom kortväxt. Vad kan han vara - 170 cm? Men ett rep borde han ju ha haft ombord ja, och Newtons lagar - åtminstone de praktiska tillämpningarna - måste han ha känt till.

Tysken är lång och arbetade som hamnsjåare vid sidan av sina studier, så det verkar konstigt att han inte skulle ha klarat av det om det är möjligt... Det är nästan så jag måste hitta ett sätt att prova det där experimentet själv, annars vet jag inte vem jag ska tro på... (Jag är storväxt för att vara kvinna.)

Luckans diameter var ungefär densamma. Ett rör hade underlättat det hela en hel del. Längden på gärningsmannen saknar betydelse.

De behöver inte välja vem du ska tro på, du kan tro på bägge, tysken klarade det inte, jag gjorde. Slutsats, det går utmärkt att på egen hand få ut en kropp ur en ubåt. Och som någon nämnde, med adrenalinpåslag och motivation, lär det gå ännu lättare. Vilja brukar ha väldigt mycket med förmågan att lyckas, att göra. Tysken ville väl helt enkelt inte lyckas. Dessutom hade han redan från början alldeles för många alternativa möjligheter som han förföll till att använda istället. Helt fel metod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in