Citat:
Ursprungligen postat av
Trollet3
Ja sedan födelsen, eftersom det mesta tyder på ärftlighet. Det klassas dock inte som sinnessjukdom, men jag förstår vad du menar. Jag har även en känsla av det kan vara modern som är psykopaten och inte fadern.
Ja, tidig sexdebut, många sexuella förbindelser och barn hit och dit är typiskt för psykobruttor. Fadern kan å andra sidan, med sina specialintressen och sin isolerade livsstil, ha lidit av Asperger.
Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Pappan levde ju i det förgångna. Helt och fullt. Och hans bröder är ju sunda och friska. Så där håller jag inte med dig.
Nu gör du det igen - vräker ur dig ett påstående som inte är belagt. Hur VET du det - bröderna är ju inte kända, det finns väl ingen info om deras mående i det offentliga? Bröderna fick ju stryk som barn, och många barn blir psykiskt skadade för livet av det.
Citat:
Ursprungligen postat av
trngw
Bland annat skrev han om sin fascination för när människor som ska komma att dö, kommer till insikt om detta, att de alldeles strax faktiskt ska dö.
Menar du blogginlägget om piloterna som insåg att de skulle dö? Det uppfattade jag mera som det vanliga "Carpe Diem"-budskapet. Passa på att leva medan du kan, det kan ta slut när som helst, typ.
Citat:
Ursprungligen postat av
trngw
Tysken har inte alls bevisat att att det inte är möjligt, han har bara konstaterat att han inte klarade av det. Jag har nu gjort ett eget test, ombord på en båt. Lyft ut en 64 kg tung kropp genom en däckslucka 2m över durken. Det var inga större problem. Allt som behövdes var ett rep. Precis som jag hela tiden hävdat. Repet fästes i kroppen drogs upp runt ett rör över däck tillbaka ner till kroppen och upp igen. Därmed var den vikt jag behövde lyfta inte mer än dryga 20 kg. Lätt som en plätt.
PM var väl en smart kille, eller hur? Så han hade väl helt säkert gjort likadant, det är ju trots allt "normal procedure" för vilken sjövan nisse som helst.
Vad använde du som "kropp"? Det har viss betydelse. Hade det varit möjligt även i ett rör med 57 cm:s diameter? M är dessutom kortväxt. Vad kan han vara - 170 cm? Men ett rep borde han ju ha haft ombord ja, och Newtons lagar - åtminstone de praktiska tillämpningarna - måste han ha känt till.
Tysken är lång och arbetade som hamnsjåare vid sidan av sina studier, så det verkar konstigt att han inte skulle ha klarat av det
om det är möjligt... Det är nästan så jag måste hitta ett sätt att prova det där experimentet själv, annars vet jag inte vem jag ska tro på... (Jag är storväxt för att vara kvinna.)