2017-11-17, 15:57
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Hur får du en död kropp att "sitta" på dina axlar, och att inte fastna med något i lejdaren i ett rör på 57 cm? Detta skulle jag säga är HELT omöjligt.

Det är nog inte den enklaste av lösningar, men heller inte alls omöjlig. Man lutar så klart kroppen mot röret, på motstående sida mot lejdaren, som man själv klättrar på. Sedan "bara" att skjuta den uppåt längs röret. Det jobbiga är lyftet från durken upp i röret.
Citera
2017-11-17, 16:01
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Luckans diameter var ungefär densamma. Ett rör hade underlättat det hela en hel del. Längden på gärningsmannen saknar betydelse.

De behöver inte välja vem du ska tro på, du kan tro på bägge, tysken klarade det inte, jag gjorde. Slutsats, det går utmärkt att på egen hand få ut en kropp ur en ubåt. Och som någon nämnde, med adrenalinpåslag och motivation, lär det gå ännu lättare. Vilja brukar ha väldigt mycket med förmågan att lyckas, att göra. Tysken ville väl helt enkelt inte lyckas. Dessutom hade han redan från början alldeles för många alternativa möjligheter som han förföll till att använda istället. Helt fel metod.

Du menar att tysken inte ville lyckas, för att han är partisk och vill tro M om gott, eller i alla fall om så lite ont som möjligt..? Ja så verkar det faktiskt vara ibland... Hur skulle man själv reagera, om det var ens egen väninna som man delat ljuvt och lett med, som plötsligt hade dödat sitt spädbarn t.ex.? Man skulle inte vilja tro att hon varit ond eller sinnessjuk hela tiden, man skulle leta efter förmildrande omständigheter och alternativa förklaringar...

Och i Madsen/tysken-fallet tillkommer ju också, att de delade ovanliga och extrema intressen. Det finns t.ex. bara två så stora privatbyggda ubåtar i hela världen, och det är deras N respektive E. Rymdfartsintresset delade de också, tysken planerade för några år sedan att flyga upp i rymden med en flygplansliknande farkost som han själv kunde styra med spakar... men verkar ha fått ge upp den drömmen. Jag tänker att "alla" kopplar ihop dom två nu, det Madsen gjorde "smittar" tysken, och det är väl också en viktig motivation till att försöka förmildra och ursäkta...
Senast redigerad av Merwinna 2017-11-17 kl. 16:08.
Citera
2017-11-17, 16:02
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Det är nog inte den enklaste av lösningar, men heller inte alls omöjlig. Man lutar så klart kroppen mot röret, på motstående sida mot lejdaren, som man själv klättrar på. Sedan "bara" att skjuta den uppåt längs röret. Det jobbiga är lyftet från durken upp i röret.

Du behöver ju båda händerna till att klättra med också.
Citera
2017-11-17, 16:34
Medlem
Citat:
Bland annat skrev han om sin fascination för när människor som ska komma att dö, kommer till insikt om detta, att de alldeles strax faktiskt ska dö.

Sådana uttalanden borde fungera bra - kanske inte som bevis - men som indicier i rättegången.
Citera
2017-11-17, 16:37
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Sådana uttalanden borde fungera bra - kanske inte som bevis - men som indicier i rättegången.

Jag upprepar att vissa här verkar läsa in något som inte stod i det blogginlägget. Jag tyckte att det var det vanliga "Carpe Diem"-budskapet, inget konstigt alls. Han har dessutom sagt liknande saker åtskilliga gånger, t.ex. i filmen "Amateurs in Space", när han sa att han tyckte det var hemskt att människor inte tillåter sig att leva medan de gör det. Att till och med ungdomar sparar till sin pension och liknande.
Senast redigerad av Merwinna 2017-11-17 kl. 16:44.
Citera
2017-11-17, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
PM är märklig på många sätt, och han är inte ens en typisk styckmördare, om en sån finns

Jag håller med tidigare debattör. Det var inte helt nödvändigt att stycka kroppen, och han borde ha kunnat baxa upp kroppen hel.

PM saknade den vanliga styckmördarens motiv och problem. Han var ju helt ensam, osynlig, och behövde inte ducka för nyfikna ögon.

Att dra med rep eller pressa upp kroppen medan den satt på mördarens axlar, borde ha varit möjligt. En vuxen, stark man kan gå med en kvinna på axlarna, och med ett adrenalinpåslag och rep som hjälp borde han ha klarat att klättra några meter....

Hm. Han ville väl stycka helt enkelt...

Precis!
Hade han velat ha ut hela kroppen kunde han ha vinschat upp den med rep. Då behöver man inte vara så särskilt stark. Klart att styckningen var "Offensiv", för njutnings skull. Inte "defensiv" för att dölja något.
Citera
2017-11-17, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Precis!
Hade han velat ha ut hela kroppen kunde han ha vinschat upp den med rep. Då behöver man inte vara så särskilt stark. Klart att styckningen var "Offensiv", för njutnings skull. Inte "defensiv" för att dölja något.

Ja, Madsen är en klockren lustmördare som gjorde allt för sin egen höga njutnings skull.
Tvi vale!
Citera
2017-11-17, 16:55
Medlem
En länk för den som vill veta mer om psykopater/narcissister, här angående hur de kan "lämna spår" efter sig. Medvetet. Apropå uttalanden av PM och den upphängda dockan. Detta är punkt 19 av 20.

Citat: NARCISSISTEN SOM LÄMNAR SPÅR BAKOM SIG förvarnar sina “offer”. Tidigt under relationen så ”råkar” han försäga sig och avslöjar sitt ”riktiga jag” genom att säga saker så som, "Du bör nog akta dig för mig" eller ”Se upp, man vet aldrig vad jag kan hitta på”. Vi skrattar tillsammans med honom och missförstår innebörden av hans ord. År senare och i färd med att ta i tu med den förödelse som han har lämnat bakom sig, så kommer hans ”offer” ihåg hans skrämmande varning. (slut citat)

(Detta passar också på johanna Möller och hennes :"Jag ska hänga dig i det där trädet" et etc.)

Här är hela länken:
http://www.narcissism.se/20
Senast redigerad av zilvereko 2017-11-17 kl. 17:08.
Citera
2017-11-17, 18:06
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Jag upprepar att vissa här verkar läsa in något som inte stod i det blogginlägget. Jag tyckte att det var det vanliga "Carpe Diem"-budskapet, inget konstigt alls. Han har dessutom sagt liknande saker åtskilliga gånger, t.ex. i filmen "Amateurs in Space", när han sa att han tyckte det var hemskt att människor inte tillåter sig att leva medan de gör det. Att till och med ungdomar sparar till sin pension och liknande.

Jag har tenkt lite på det här, det med at PM levde som om det var " no tomorrow". Kan henda han hadde en förutanelse/ feeling at hans virke en dag vill få et snabbt slut. Kanskje han innerst inne "visste" at lagen/ verkligheten ville komma honom ikapp. Han har nog haft sina mörka hemligheter en god stund.
Senast redigerad av kugutt 2017-11-17 kl. 18:09. Anledning: skrivfel
Citera
2017-11-17, 18:15
Medlem
Citat:
Jodå, den har diskuterats mycket. Det är en krockdocka och den användes på riktigt i rakettesterna, men visst är det konstigt att de har den hängande så där?
Det är menat som en installation, lite skämtsamt. Men med facit i hand ger det en inblick i PMs hjärna.
Vad som rör sig där med fantasier om död.
Om det nu inte är andra medarbetare som hängt upp dockan i kedjor samt dragit ner en svart mössa över ögonen på dockan (?) Det är ju typiskt en PM fantasi iallafall vet vi nu.
Citera
2017-11-17, 18:27
Medlem
Citat:
Jaha, så det är så det är. Allt du säger är sant tills någon annan bevisat motsatsen. Du håller på att förvandlas till ett troll alltså.
Men du är ju bara obstinat. Du säger -Det stämmer inte! Om jag då frågar dig om korrekt info för man kan ju missförstått eller hur? Då nobbar du att svara. Sedan är du bra på att lägga ord i munnen på en också.Det blir inget ärligt konstruktivt samtal som leder någon vart.Jag tycker nog att det är du som trollar lite.Det hade varit fint om du bemötte med fakta istället för kanske.
Citera
2017-11-17, 18:31
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Bland annat skrev han om sin fascination för när människor som ska komma att dö, kommer till insikt om detta, att de alldeles strax faktiskt ska dö.
Ja just det! Att piloternas ord när de fått ”dödsinsikt” var mamma. Men det var något mer..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in