2017-11-13, 23:35
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
Jag tycker zlatan ska vara med i vm. Toivonen berg är inte tillräckligt bra för att hålla en vm turnering.

Det skulle vara ett enormt misstag att ta in Zlatan i landslaget. För det första har Zlatan inte sett till att Sverige har kommit till VM. För det andra har han redan tagit farväl i en 5 minuter lång reklamfilm för Volvo. För det tredje så kväver han de andras spontanitet och nya idéer. För det fjärde så är Zlatan relativt gammal och skadad.

Sverige behöver träna på anfallsspelet om vi ska ha en chans att komma så långt som till åttondelsfinal i VM.
Citera
2017-11-13, 23:36
Medlem
Den som i nuläget vill ha med Zlatan i landslaget förtjänar en fet spottloska rakt i ansiktet!
Citera
2017-11-13, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kadork
Den som i nuläget vill ha med Zlatan i landslaget förtjänar en fet spottloska rakt i ansiktet!
För kiese thelin är ju kvalite. Hellre zlatan än han.
Citera
2017-11-13, 23:52
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kadork

Jag vill inte ha med Zlatan i landslaget, men det som hade varit skillnaden med honom mot Italien kanske hade varit ett till hemmamål, eller ett bortamål som gjort att man inte behövt sitta med hjärtat i halsgropen i typ nittio minuter.
Citera
2017-11-14, 00:04
Medlem
Sanctuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Jag vill inte ha med Zlatan i landslaget, men det som hade varit skillnaden med honom mot Italien kanske hade varit ett till hemmamål, eller ett bortamål som gjort att man inte behövt sitta med hjärtat i halsgropen i typ nittio minuter.

Skillnaden hade varit ett ängsligt lag där den jugoslaviska divan hade förstört allt homogent lagarbete som la grunden för våran seger...
Citera
2017-11-14, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sanctus
Skillnaden hade varit ett ängsligt lag där den jugoslaviska divan hade förstört allt homogent lagarbete som la grunden för våran seger...

+1 på den.
Inser inte folk att detta är som ett jävla sign från gud (eller vad fan ni vill). LAGET vinner. Oavsett stjärnor och vilket namn dom har på ryggen. Så jävla långt man kan komma på det, att underordna sig laget och slita för varandra.
Med Zlatan blir det "Zlatan show", han hämmar gruppen när han ska hävda sig som en osäker 3åring. Kan folk verkligen inte se igenom sådant!?
Att folk ens accepterar att vi har spelare som inte sjunger nationalsången, vafan ger det för signaler?
Citera
2017-11-14, 00:17
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanctus

Citat:
Ursprungligen postat av Risig
+1 på den.
Inser inte folk att detta är som ett jävla sign från gud (eller vad fan ni vill). LAGET vinner. Oavsett stjärnor och vilket namn dom har på ryggen. Så jävla långt man kan komma på det, att underordna sig laget och slita för varandra.
Med Zlatan blir det "Zlatan show", han hämmar gruppen när han ska hävda sig som en osäker 3åring. Kan folk verkligen inte se igenom sådant!?
Att folk ens accepterar att vi har spelare som inte sjunger nationalsången, vafan ger det för signaler?

Jag håller med. Ett eventuellt övertidsmål från Zlatan hade inte vägt upp det hårda gemensamma arbete som lagts ner. Med Z i laget hade fokus varit på att hela tiden tjonga fram bollar till honom i stället för att skapa innehav och försöka göra vettiga anfall.

Det är en ny tid nu. Det tycker nog även Zlatan.
Citera
2017-11-14, 00:26
Medlem
Ferry31s avatar
Grejen är den att Sverige har varit ganska veka offensivt om man ska vara helt ärlig. Defensivt sitter det perfekt, men anfallsfotbollen finns inte. Mot Italien var den obefintlig, mot Frankrike var det ok, men vinstmatchen avgörs genom en bjudning från Lloris och mot Holland gör vi ett mål på två matcher. Övriga lag vi gjort flera mål på har hållit låg kvalitet.

Zlatan är uppenbarligen bättre än typ Kiese-Thelin. Dock är frågan om det är värt att ta in honom och ändra hela dynamiken i landslaget. Jag kan tänka mig att han skulle kunna komma med, men att Janne är tydlig med hur han ska användas. Blir han bänkad och får hoppa in ibland får han acceptera det osv.
Citera
2017-11-14, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Grejen är den att Sverige har varit ganska veka offensivt om man ska vara helt ärlig. Defensivt sitter det perfekt, men anfallsfotbollen finns inte. Mot Italien var den obefintlig, mot Frankrike var det ok, men vinstmatchen avgörs genom en bjudning från Lloris och mot Holland gör vi ett mål på två matcher. Övriga lag vi gjort flera mål på har hållit låg kvalitet.

Zlatan är uppenbarligen bättre än typ Kiese-Thelin. Dock är frågan om det är värt att ta in honom och ändra hela dynamiken i landslaget. Jag kan tänka mig att han skulle kunna komma med, men att Janne är tydlig med hur han ska användas. Blir han bänkad och får hoppa in ibland får han acceptera det osv.

Fast det har alltid varit våran styrka, ett starkt kollektiv som sliter för varandra och kan tackla dom bästa offensiva lagen med våran solida defensiv. Gillar man bara att se dribblingar och individuella prestationer (eller inte har hjärta för landslaget) kan jag förstå att man kan tycka det är tråkigt.
Men fotboll är så mycket mer än klacksparkar och mål i krysset.
Jag är så jävla glad just nu, spelar mindre roll att vi tjongade sista 20.
Sen måste du förstå att vissa spelare höjer sig när det gäller landslaget, vissa gör det inte, sådana behöver vi inte. Det kan inte bli mer brutalt uppenbart än idag (även fast jag tycker att Island visade vägen).
Citera
2017-11-14, 00:32
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31

Det är bättre att låta den inarbetade gruppen göra sin egen grej. Det är inte bara Zlatan som är borta. Isaksson är också borta. Källström är borta. Det är en ny generation nu. Och om Janne Andersson gör ett bra jobb kan det bli något riktigt bra av det här. Men lösningen är inte att blicka bakåt, lösningen är att blicka framåt. Ingen har några illusioner om att Sverige tar guld i VM, men dom behöver prestera själva.
Citera
2017-11-14, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
För kiese thelin är ju kvalite. Hellre zlatan än han.

Om det handlade om Tv-spel så hade man väl kunnat tänka så. Men i verkligheten så kommer Zlatans närvaro innebära ett sämre Sverige. Uppenbart att spelarna inte vill ha med honom och hans negativa energi. Det hade varit världens enklaste sak att svara typ "Är han frisk så är det en förstärkning" eller dylikt på journalisternas frågor men jag har inte sett någon spelare svara att de vill ha med Zlatan utan alla har avböjt att svara och det finns givetvis en anledning till det.
Citera
2017-11-14, 00:53
Medlem
selvovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Risig
Fast det har alltid varit våran styrka, ett starkt kollektiv som sliter för varandra och kan tackla dom bästa offensiva lagen med våran solida defensiv. Gillar man bara att se dribblingar och individuella prestationer (eller inte har hjärta för landslaget) kan jag förstå att man kan tycka det är tråkigt.
Men fotboll är så mycket mer än klacksparkar och mål i krysset.
Jag är så jävla glad just nu, spelar mindre roll att vi tjongade sista 20.
Sen måste du förstå att vissa spelare höjer sig när det gäller landslaget, vissa gör det inte, sådana behöver vi inte. Det kan inte bli mer brutalt uppenbart än idag (även fast jag tycker att Island visade vägen).

Vilken myt. De klassiska Sverigelagen har alltid haft bra, om än inte mästerliga, offensiva vapen. Just nu har vi NOLL. En playmaker i Forsberg men därefter verkligen usel offensiv. Visst, ett lag orienterat kring Zlatan vore inte bra. Men hur vekt är landslaget om det totalt slutar spela sitt spel när Zlatan kommer in igen. Talande att alla experter vill ha med zlatan och soffliggarna stretar emot. Senaste exemplet breaking news eftersnack. Källström/Olsson tror på zlatan, Fredrik W+isländskan totalt emot. Zlatan vet hur man spelar lagspel och underordnar sig nog Janne, så länge han slipper jobba alltför mycket defensivt, där har vi nog största risken med honom i laget. I den här italien-matchen hade han ju blivit tokig. Men tänk att slänga in Zlatan i 70e den här matchen. Hade garanterat blivit mål, och mycket mindre press på Sverige. Han hade fått fast bollen på offensiv planhalva, dragit ner Italien och lättat på trycket. Dröm. Kiese-Thelin/Berg/Toivonen kommer aldrig vara nära den kvaliten. Hoppas själv att en yngre förmåga tar kliv den här säsongen, men vilka alternativ finns egentligen? Kiese-Thelin? Guidetti? Kanske Ken Sema? Ser knapert ut.

Och vadå tjonga sista 20? Bra press och tryck första 30 sen höll vi i för glatta livet. Mirakel indeed.

EDIT: Nåja, glömde ekdal. Med honom+foppa kanske det ändå kan funka, också med dåliga anfallare.
Senast redigerad av selvovic 2017-11-14 kl. 00:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in