2017-10-23, 18:44
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R
Riktigt intressant snack om PR-personen Zlatan i senaste Tutto Balutto (podd med Gusten Dahlin och Tomas Wilbacher). Omkring 40 minuter in, det bör ni lyssna på.
Nej det orkar vi inte. Sammanfatta?

Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Kanske lite OT men det finns visst tavlor med zlatans nylle till salu för hutlösa pengar men vem vill seriöst frivilligt "pryda" sin vägg med en bild på hans inte alltför bildsköna uppsyn?. Den är ju allt annat än vacker. Stor oformliga näsa i en uppsyn som man kan skrämma barn med. Okej att han är sevärd i en fotbollsmatch men ha hans ansikte hemma på väggen är att gå för långt. Det finns andra motiv som jag 10000000x hällre vill ha på väggen...
Folk har inte Zlatan på sina väggar eftersom att de är attraherade utav honom, utanför att de gillar honom som fotbollsspelare eller kanske till och med person. Kanske svårt att förstå om man är homosexuell.
Citera
2017-10-23, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Nej det orkar vi inte. Sammanfatta?

Folk har inte Zlatan på sina väggar eftersom att de är attraherade utav honom, utanför att de gillar honom som fotbollsspelare eller kanske till och med person. Kanske svårt att förstå om man är homosexuell.

Oj, det var ett tag sedan. Jag minns inte helt, men handlade väl i stort sett om han inte kommer tillbaka och gör riktigt bra ifrån sig blir den senaste tidens PR-grejer (lejon och allt sånt) än mer töntigt. Det räcker inte att komma tillbaka och göra det ok, utan han måste verkligen komma tillbaka och visa att han är den superspelaren han målat upp det som nu.

Ang. Zlatan som konst är det väl rätt tydligt att konst är subjektivt. Zlatan är viktig för många i den yngre generationen. Det är väl lika konstigt som att ha porträtt på andra eller egentligen vilken annan konst som helst.
Citera
2017-10-23, 22:32
Medlem
pissoars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Kanske lite OT men det finns visst tavlor med zlatans nylle till salu för hutlösa pengar men vem vill seriöst frivilligt "pryda" sin vägg med en bild på hans inte alltför bildsköna uppsyn?. Den är ju allt annat än vacker. Stor oformliga näsa i en uppsyn som man kan skrämma barn med. Okej att han är sevärd i en fotbollsmatch men ha hans ansikte hemma på väggen är att gå för långt. Det finns andra motiv som jag 10000000x hällre vill ha på väggen...

Jag tror du tänker på porträttet som Martin Schoeller har tagit. Han är väl världens mest kända porträttfotograf som har fotat allt från uteliggare till presidenter och ställer ut lite överallt och säljer dyra prints, bland annat på Zlatan. Även om jag själv inte skulle vilja ha ett porträtt på väggen så tycker jag fotona är nice: bilder
Citera
2017-10-27, 18:12
Medlem
Börjar tyvärr bli dagisnivå på hans egocentriska uttalanden, och han gör det yttersta för att synas även under rehab.
Snart kan hela världen se hans comeback.
Blev löjeväckande redan efter skadan, med en påhittad så kallat läkare uttalande om hans enorma fysik.
Citera
2017-11-06, 21:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Börjar tyvärr bli dagisnivå på hans egocentriska uttalanden, och han gör det yttersta för att synas även under rehab.
Snart kan hela världen se hans comeback.
Blev löjeväckande redan efter skadan, med en påhittad så kallat läkare uttalande om hans enorma fysik.
Läkaren har till skillnad från Zlatan gjort mer för mänskligheten, inte hans fel att det blir en sådan medial uppståndelse.
Citera
2017-11-07, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Läkaren har till skillnad från Zlatan gjort mer för mänskligheten, inte hans fel att det blir en sådan medial uppståndelse.

Läkaren har inte ens uttalat sig, utan det är en påhittad historia från Zlatans stall.
Som jag nämnde i en trådstart tidigare, så är det mer intresse i vad som händer runt spelarna och inte lagen i sig.
Senast redigerad av Gary-loomis 2017-11-07 kl. 18:41.
Citera
2017-11-07, 21:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Läkaren har inte ens uttalat sig, utan det är en påhittad historia från Zlatans stall.
Som jag nämnde i en trådstart tidigare, så är det mer intresse i vad som händer runt spelarna och inte lagen i sig.
Själva läkarbesöket är naturligtvis inte påhittat, däremot kan jag köpa att läkarens citat om Zlatan är påhittat.
Citera
2017-11-10, 23:10
Medlem
Citat:
I en intervju med Neapel-tidningen Il Mattino ger ”Kurre” Hamrin sin syn på saken. Den i dag 82-årige legendaren är inne på att Sverige är bättre nu, utan Zlatan.

– Jag tycker nog det, för Zlatan var en börda. När han spelade så handlade allt om att sätta honom i läge, och det var inte alltid han lyckades. Visst, när han var 100 procent och det gav utdelning så var det bra, men när han hade skadekänningar så var han snarare en tyngd på det övriga lagets axlar. Nu är det ett annat svensk landslag vi ser. Det kan visserligen inte räkna med magi från Zlatan, men det elva innehåller elva spelare som sliter hårt. ”Ibra” spelade bara för sig själv och han såg till att resten av laget spelade för honom också, säger Hamrin.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/3LAqe/hamrins-kritik-mot-zlatan-ibrahimovic

Klokt sagt av Hamrin, faktiskt.

Och han har onekligen inte direkt fel.

Faktiskt så ser Sveriges anfallsspel ut att vara betydligt mer flyt och att vi är betydligt mer svårlästa jämfört med när vi hade Zlatan på topp. Vilket var så fallet när vi besegrade förhandstippade Italien med 1-0 i den första mötet på Friends.
Senast redigerad av Hagoromo 2017-11-10 kl. 23:14.
Citera
2017-11-13, 22:55
Medlem
Idag lyckades Sverige kvalificera sig till sitt allra första VM-slutspel sedan 2006 i Tyskland efter att vi lyckades hålla 0-0 mot självaste Italien som var tokoffensiva.

Jag kommer ihåg när väldigt många människor kände en enorm dysterhet och menade alltså att Sverige skulle aldrig kunna ta sig till ett VM/EM-slutspel på väldigt länge när Zlatan väl lade landslagskarriären på hyllan

Så jävla skönt att varken Zlatan eller Hamrén är kvar i landslaget längre.
Citera
2017-11-13, 23:09
Medlem
Jag tycker zlatan ska vara med i vm. Toivonen berg är inte tillräckligt bra för att hålla en vm turnering.
Citera
2017-11-13, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
Jag tycker zlatan ska vara med i vm. Toivonen berg är inte tillräckligt bra för att hålla en vm turnering.

Trams.

Toivonen och Berg varit klockrena ihop under hela VM-kvalet och levererat mål på löpande band.

Finns ingen anledning att bryta loss duon som startspelare.
Citera
2017-11-13, 23:29
Medlem
Newtonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagoromo
Trams.

Toivonen och Berg varit klockrena ihop under hela VM-kvalet och levererat mål på löpande band.

Finns ingen anledning att bryta loss duon som startspelare.
Precis går ju mycket bättre utan Zlatan, sist kom de ju inte ens till VM med Zlatan..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in