2017-11-12, 14:25
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast det är nog lite skillnad på premisserna med att skriva bloggen och att vara anklagad för mord. Det ena ger väl mer incitament att ljuga, tror du inte?

Menar du att Madsen är en person med god trovärdighet?
Citera
2017-11-12, 14:26
Medlem
why123s avatar
Citat:
Fast det är nog lite skillnad på premisserna med att skriva bloggen och att vara anklagad för mord. Det ena ger väl mer incitament att ljuga, tror du inte?

Jo, normalt sett skulle jag absolut hållit med dig. Där är vi helt överens.. Men det har ju visat sig nu när medierna och vi andra granskat Madsen att han inte riktigt var den man vi trott!
Senast redigerad av why123 2017-11-12 kl. 14:27. Anledning: .
Citera
2017-11-12, 14:26
Medlem
Citat:
Skriver man en blogg så beskriver man det positiva, aldrig det negativa. Och han skulle ju aldrig i livet berätta om misslyckande. Självklart skriver man det positiva. Och Madsen tillhör ju dessutom inte dom som håller sig till sanningen. Så allt han säger, och skriver, skall man ta med en stor skopa salt. Däremot skulle han nog kunna haft en framtid som skådespelare . Men som ingenjör var han ganska misslyckad. Som mördare också. Han har ju, när jag tänker efter, inte lyckats med någonting i hela sitt liv.
Citera
2017-11-12, 14:27
Medlem
Citat:
Vilket kanske är mer än KW fick för en del av hennes artiklar?
Ingen aning. Men jag tror hon drevs av annat än pengar faktiskt .
Citera
2017-11-12, 14:30
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Menar du att Madsen är en person med god trovärdighet?

Nä, men att han ljuger i rätten när han står anklagad för mord betyder inte att han jämt varit en lögnaktig person.
Citera
2017-11-12, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Jag såg att du skrev det tidigare, men jag måste erkänna att jag inte förstår vad du menar? Du skriver att du hoppas att M kommer undan med griftefridsbrott och ansvarsbrott enligt sjölagstiftningen. Jag förstår inte vad du menar, vill du att han inte ska sitta i fängelse för det mord han begått? Vill du utveckla det så jag förstår lite mer vad du menar?
Hon är övertygad om att Kim dött, inte för Madsens hand, utan av något annat. Innan hon avled så snubblade hon, 14 ggr, så hon fick kniven i och kring underlivet. Därefter var Madsen tvungen att transportstycka Kim.
Självklart är Madsen oskyldig till mord.
Citera
2017-11-12, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Jo, normalt sett skulle jag absolut hållit med dig. Där är vi helt överens.. Men det har ju visat sig nu när medierna och vi andra granskat Madsen att han inte riktigt var den man vi trott!

Ja jag har inte trott något särskilt om honom. Jag hade inte hört om honom innan detta.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-11-12 kl. 14:36.
Citera
2017-11-12, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ingen aning. Men jag tror hon drevs av annat än pengar faktiskt .

Ja, det var väl "soft" att skriva om subkulturer, livvstil etc. Man vänger på någon bekant till någon tillställning och totar ihop något som kanske går att sälja. Eller ett turistreportage om Idi Amins dödsgrottor. Soft och ganska kravlöst, särskilt som frilans.
Citera
2017-11-12, 14:39
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Nä, men att han ljuger i rätten när han står anklagad för mord betyder inte att han jämt varit en lögnaktig person.

Nej, men åtminstone jag sätter generellt en låg trovärdighet i allt vad Madsen påstår.
Citera
Medlem
why123s avatar
i
Citat:
Ja jag har inte trott något särskimt om honom. Jag hade inte hört om honom innan detta.

Nej, jag har kanske hört något i förbifarten om honom eftersom jag bor i Skåne och har dansk TV. I
danska medier har han målat upp en bild av sig som inte stämmer ö.h.t och jag tror inte att blivit så där överdrivit granskad tidigare.
Men vi är helt överens om att han är okänd utanför Danmark där han gick under namnet Raket-Madsen. Vi övriga kände inte till honom.
Citera
Medlem
Citat:
Ja, det var väl "soft" att skriva om subkulturer, livvstil etc. Man vänger på någon bekant till någon tillställning och totar ihop något som kanske går att sälja. Eller ett turistreportage om Idi Amins dödsgrottor. Soft och ganska kravlöst, särskilt som frilans.
Varför inte? Är man intresserad av ett ämne, brinner för det, och tidningarna köper artiklarna - varför ska man då inte fortsätta med det? Sen vet ingen hur framtiden såg ut. Många av oss svänger i intressen, byter intresse, och inget säger att Kim skulle hållit fast vid att skriva om vissa ämnen. Jag har själv bytt yrkeskarriär tre gånger i mitt liv. Men inom journalistiken kan du ha EN karriär, men med många sidolinjer. Hade varit intressant att se var Kim hamnat om hon fått leva.
Citera
2017-11-12, 14:42
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hon är övertygad om att Kim dött, inte för Madsens hand, utan av något annat. Innan hon avled så snubblade hon, 14 ggr, så hon fick kniven i och kring underlivet. Därefter var Madsen tvungen att transportstycka Kim.
Självklart är Madsen oskyldig till mord.

Nej, det tror jag absolut inte! Det är Merwinna alldeles för smart för. Självklart inser hon att han dödat henne, det är därför jag skulle vilja höra henne utveckla det där med att komma undan med griftefrid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in