2018-01-21, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av powderfucker
jag fattar inte?? kunde den där båten åka under vatten eller bara lägga sig under vatten? fattar inte har hört olika

Den kunde/kan färdas under vatten, men knappast i Öresund, som är ganska grund, kring 10 meter. Den kan, har en elmotor, men har ingen utrustning för undervattensnavigering.
Citera
2018-01-21, 11:20
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Skadorna har tillkommit medan Kim Wall levde.

Just precis.
Citera
2018-01-21, 11:22
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Eller så var det inte ett mord den här gången heller, så att säga. Hade han styckmördat förr, så hade han vetat hur förbannat blodigt och slabbigt det blir, och förberett betydligt bättre. OM han har styckmördat K, så misstänker jag att han har sett sådana scener på film, där det naturligtvis inte är riktiga människor som styckas, utan där det är tillrättalagt och mer-eller-mindre slabbfritt. Och så trodde han på det, och var inte förberedd på det ångande, stinkande slakthus som det blev av Nautilus.

Sticken i slidan tillfogades medan hon levde.
Citera
2018-01-21, 11:27
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Sticken i slidan tillfogades medan hon levde.

Fast det konstiga är hur dom kan veta det nu, när det slutgiltiga obduktionsprotokollet fastlade att det inte gick att avgöra när sticken tillfogats. Men vi får vänta och se.
Citera
2018-01-21, 11:31
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Jeppe kan ju inte dra på det hur länge som helst. Han kan inte uppfinna bevis som han inte har (om han inte ska förfalska dem).

Vi har redan varit igenom det här. I det slutgiltiga obduktionsprotokollet framgick, att det inte gick att fastställa om knivsticken tillförts före, under eller efter döden.

Någon våldtäkt har inte förekommit. Griftefridsbrott utan tidigare kriminell historia räcker inte för förvaring.

Åklagaren skulle inte ha sagt att knivsticken i slidan var före döden om han inte hade belägg för det. Det förstår du väl själv?
Citera
2018-01-21, 11:32
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Åklagaren skulle inte ha sagt att knivsticken i slidan var före döden om han inte hade belägg för det. Det förstår du väl själv?

Jag tycker att det är fishy. Men jag hoppas att vi får någon form av svar på frågan i övermorgon.
Citera
2018-01-21, 11:33
Medlem
SGDFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Som jag tidigare kommenterat, detta är riktigt unikt, det vi alla "lever" i fallet, och vi kan nog inte föreställa oss vilken stor genomslagskraft det kommer att ha framåt. Jag är övertygad om att detta "case" kommer att generera massor med följare, i form av film(-er), undervisningsmaterial och annat, de kommande åren. Det har alla förutsättningar för det, journalistik, feminism, vit etnisk förövare, extrem miljö ( jag förutsätter att det mesta skedde under vattenytan..), ja, de flesta inser sprängstoffet i materialet, oavsett utgången på rättegången, eller?

Vad för sprängstoff? Pröva mordet på Olof Palme!

PM är rätt blaha, bestialisk lustmördare i det autistiska spektrat. Lämna honom med andra interner några minuter om året, och där har du allt framtida nyhetsvärde i den här saken. "Madsen blåslagen igen."

Ungefär som äcklet som hade ihjäl Engla.
Citera
2018-01-21, 11:33
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Jag tycker att det är fishy. Men jag hoppas att vi får någon form av svar på frågan i övermorgon.

Ja, vi får nog snart svar på det.
Citera
2018-01-21, 11:41
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat från Sydsvenskan direktrapportering vid presskonferensen den 16e januari:

Åklagaren säger att Kim Wall levde när Peter Madsen skadade henne med en kniv. Enligt åklagaren råder det inga tvivel om att det rörde sig om ett våldsamt dåd och mord. ”
Citera
2018-01-21, 11:46
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Citat från Sydsvenskan direktrapportering vid presskonferensen den 16e januari:

Åklagaren säger att Kim Wall levde när Peter Madsen skadade henne med en kniv. Enligt åklagaren råder det inga tvivel om att det rörde sig om ett våldsamt dåd och mord. ”

Det är för det första meningslöst att använda svenska tidningar som källa. För det andra så är det åklagarens sak att låta säker. Men det är domstolen som dömer. Den feta damen har inte sjungit ännu.
Citera
2018-01-21, 11:54
Medlem
Citat:
Fast det konstiga är hur dom kan veta det nu, när det slutgiltiga obduktionsprotokollet fastlade att det inte gick att avgöra när sticken tillfogats. Men vi får vänta och se.

Som jag skrev tidigare i tråden så kanske man nu hittat annan bevisning som stöder att knivhuggen i underlivet skedde innan döden. En sån bevisning skulle kunna vara bilder eller videoklipp. Tidigare i tråden pratades också om överföring av bildmaterial via molntjänster. Så även om man inte funnit mobilerna så kan Madsen fört över materialet för att ta del av det senare.
Citera
2018-01-21, 12:00
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av powderfucker
jag fattar inte?? kunde den där båten åka under vatten eller bara lägga sig under vatten? fattar inte har hört olika

Ubåten kunde färdas under vatten, men en del som inte vet hur man navigerar tror inte det, och påstår därför självsäkert att så inte är fallet. Men de pratar, som vanligt, i nattmössan och har helt fel.

Sen finns de som dessutom påstår att den inte har utrustning för navigering, de är ännu mer bakom flötet, helt opålästa, och har inte koll på någonting alls. För det är just det faktum att ubåten hade utrustning för navigering, undervattensnavigering, som gör att man i praktiken kunde färdas med båten under vatten.
Senast redigerad av trngw 2018-01-21 kl. 12:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in