2017-11-12, 14:08
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Var har du sett att han drog in massor med pengar på sina föreläsningar? Vore intressant med källa på det. För i boksluten för 2015 och 2016 ser jag dom inte.

Källan är hans egen blogg, och eftersom han skriver ut för vilken organisation/företag han ska föreläsa så kan han inte gärna ha hittat på det.
Citera
2017-11-12, 14:10
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Sedan måste du också förstå, att de där intervjuerna är gjorda precis efter det tragiska dödsfallet. Tror du att någon skulle säga något NEGATIVT till tidningen då? Självklart höjer man den nydöda till skyarna - det gör ju folk till och med när de talar om någon knarkare som har dött i polisens arrest: "han var en FIN kille, han hade bara hamnat lite snett i livet. Men han var SNÄLL... och för intelligent och känslig för sitt eget bästa"

Hur var det egentligen då?
Citera
2017-11-12, 14:12
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Hur var det egentligen då?

Hur skulle jag kunna veta det? Jag kände inte henne.
Citera
2017-11-12, 14:13
Medlem
why123s avatar
Citat:
Källan är hans egen blogg, och eftersom han skriver ut för vilken organisation/företag han ska föreläsa så kan han inte gärna ha hittat på det.

Han har ju rätt bra fantasi annars på saker som går att kolla. T ex att han släppte av Kim på land. Att hon fick luckan i huvudet, att han inte styckat henne. Vi vet ju att han har mördat och styckat henne, det har han nekat till, fast det gick att kontrollera.. Du ska nog inte lita på vad han själv skriver eller säger..
Citera
2017-11-12, 14:15
Medlem
Citat:
Hans egna ord! Massor av pengar?
Citera
2017-11-12, 14:18
Medlem
Citat:
Och ändå skriver du som om du känt Kim i hela hennes liv? Du har så svårt att se en kvinna som var på väg upp, som var välutbildad och fortsatte utbilda sig. Som hade en lysande framtid, som nu tagits ifrån henne.
Citera
2017-11-12, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Och ändå skriver du som om du känt Kim i hela hennes liv? Du har så svårt att se en kvinna som var på väg upp, som var välutbildad och fortsatte utbilda sig. Som hade en lysande framtid, som nu tagits ifrån henne.

En kvinna som KW som dessutom hade såna egenskaper som PM själv hade velat haft, skulle jag tro. Narcissister drivs ofta av hat och avundsjuka. I hans fall sammankopplat med sexualsadistiska önskemål. PM skulle inte ha tagit vem som helst från Istegade, men KW var en "juvel" för honom.
Senast redigerad av zilvereko 2017-11-12 kl. 14:25.
Citera
2017-11-12, 14:22
Medlem
Citat:
En föreläsning - han kan ta 5000 kr för en sån. Och det var ju inte så att han "föreläste" flera gånger i månaden. Jo då, en lyckat snubbe som tjänade massor med pengar, som du säger.
Citera
2017-11-12, 14:23
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Då kanske det inte finns jättestor anledning att betvivla vad någon som faktiskt har total insyn påstår. Du ifrågasätter ju endast för att hitta stöd för dina rätt vridna åsikter.

Om du vet något som kan sätta Wall i dålig dager kan du ju skriva det, men då får du faktiskt styrka detta med länkade källor.
Citera
2017-11-12, 14:23
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Han har ju rätt bra fantasi annars på saker som går att kolla. T ex att han släppte av Kim på land. Att hon fick luckan i huvudet, att han inte styckat henne. Vi vet ju att han har mördat och styckat henne, det har han nekat till, fast det gick att kontrollera.. Du ska nog inte lita på vad han själv skriver eller säger..

Fast det är nog lite skillnad på premisserna med att skriva bloggen och att vara anklagad för mord. Det ena ger väl mer incitament att ljuga, tror du inte?
Citera
2017-11-12, 14:24
Medlem
why123s avatar
Citat:
Jo jag tror också att de tror det, men jag hoppas ändå att M kommer undan med griftefridsbrott och ansvarsbrott enligt sjölagstiftningen. För att han har så mycket kvar att ge. Vad vinner världen på att han ruttnar bort i ett fängelse i kanske 20 år? INGET. Det blir bara en onödig kostnad för samhället.

Jag såg att du skrev det tidigare, men jag måste erkänna att jag inte förstår vad du menar? Du skriver att du hoppas att M kommer undan med griftefridsbrott och ansvarsbrott enligt sjölagstiftningen. Jag förstår inte vad du menar, vill du att han inte ska sitta i fängelse för det mord han begått? Vill du utveckla det så jag förstår lite mer vad du menar?
Citera
2017-11-12, 14:25
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
En föreläsning - han kan ta 5000 kr för en sån. Och det var ju inte så att han "föreläste" flera gånger i månaden. Jo då, en lyckat snubbe som tjänade massor med pengar, som du säger.

Vilket kanske är mer än KW fick för en del av hennes artiklar?
När jag hörde namnet på KW så kände jag inte igen det, trots att jag prenumererar på en av de tizskrifter hon blivit publicerad i. När jag senare googlade artiklarna hon skrivit så var jag lite förvånad över ämnesområden, just för att hon hade den utbildning hon hade. Och skriver om liknande ämnen som Annika Sundbaum Melin gjorde i bl. a. Atonbladets söndagsbilaga för en herrans massa år sedan.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-11-12 kl. 14:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in