2017-10-29, 00:25
Medlem
Daviddinkelsson85s avatar
När får vi se rasblandaren Serena på touren igen?
Citera
2017-10-29, 09:51
Medlem
Första sett till Bertens/Larsson
Citera
2017-10-29, 09:57
Medlem
Daviddinkelsson85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pizzza
Första sett till Bertens/Larsson
Känner jag Larsson rätt kommer hon chokea.
Citera
2017-10-29, 17:44
Medlem
AlbusDumbledores avatar
Alltid underhållande mellan Federer och Del Potro. Första gången som Fed vinner sju titlar under samma år sedan 2007.
Citera
2017-10-29, 19:38
Avslutad
Federer hoppar över Paris Masters. Pouille har tagit hans plats på lottningen nu. Därmed torde det också stå klart att Nadal slutar året som etta.

Vad i helvete, Wozniacki vann WTA-slutspelet? Henne ogillar jag, och det där såg jag verkligen inte komma. Men ok, har inte följt henne eller damtennisen så värst nära.

Edit:
Citat:
Roger Federer has withdrawn with Back injury. the next player eligible to be seeded (Pouille) has filled the vacant position #RolexPMasters

https://twitter.com/RolexPMasters?ref_src=twsrc%5Egoogle%7Ctwcamp%5Ese rp%7Ctwgr%5Eauthor

Undrar om han "måste" ge nått skäl; annars trodde jag ryggen blivit bättre. Såg inga tecken på dålig rygg i Basel.

Edit 2: Fuck, detta innebär att Nadal, Zverev, del Potro och Dimitrov alla är på samma halva. Tycker fan det händer hela tiden. Gyllene läge för Pouille, Cilic eller möjligtvis Tsonga eller Anderson att ta sig till finalen.
Senast redigerad av fryskyl 2017-10-29 kl. 20:10.
Citera
2017-10-30, 11:07
Medlem
Med Del Potro känner man iaf att det är på hans racket att gå långt. Skulle nog sträcka mig så långt att han är delad turneringsfavorit med Nadal om man bortser från lottningen. Att han måste slå Zverev och Dimitrov är givet men jag skulle nog säga att han helst ska slå Nadal i semin också, annars behövs lite medstuds(men inga mirakel).

Når Del Potro "bara" semi:
- Får Carreno nå högst R3. Han möter Querrey där.
- Får inte förlora mot Querrey i den semin.
- Får Anderson nå högst QF. Han möter Thiem i R3 och Sock/Pouille i QF.
- Får Tsonga inte nå final.
- Får Pouille, Bautista, Isner(kan inte ske om D-P går till semi) eller Ramos(kan inte ske om D-P går till semi) inte vinna turneringen.
(kan ha räknat fel på nåt)

Att Carreno slår Querrey må vara det största hindret där, den matchen betyder för övrigt allt för båda - förloraren kommer inte nå slutspel. Anderson tycker jag inte har formen för att nå semifinal, men lottningen är svag.
Senast redigerad av frankkk 2017-10-30 kl. 11:12.
Citera
2017-10-30, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Federer hoppar över Paris Masters. Pouille har tagit hans plats på lottningen nu. Därmed torde det också stå klart att Nadal slutar året som etta.

Nej klart är det inte men det blir givetvis mycket svårare för Federer, tyvärr. Bra gjort ändå att han har chansen trots att han har spelat så lite turneringar.

Nadal måste floppa totalt och Federer vinna för att han ska gå om. Det känns inte så troligt att Nadal floppar med säsongen han har haft.

Tror det räcker om Nadal vinner sin första match i Paris för att säkra förstaplatsen. Så, ja det är nog kört i praktiken för Federer. Finns inga 500 eller masters före AO heller så det kan bli svårt för honom att bli etta igen. Det ska i så fall vara under grussäsongen om han väljer att spela där.
Senast redigerad av terribilis 2017-10-30 kl. 11:16.
Citera
2017-10-30, 11:16
Medlem
^ Vinner Nadal mot Mischa/Chung i Paris är det klart. Då är det +1500p skillnad.

Edit: ja.
Citera
2017-10-30, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Med Del Potro känner man iaf att det är på hans racket att gå långt. Skulle nog sträcka mig så långt att han är delad turneringsfavorit med Nadal om man bortser från lottningen. Att han måste slå Zverev och Dimitrov är givet men jag skulle nog säga att han helst ska slå Nadal i semin också, annars behövs lite medstuds(men inga mirakel).

Når Del Potro "bara" semi:
- Får Carreno nå högst R3. Han möter Querrey där.
- Får inte förlora mot Querrey i den semin.
- Får Anderson nå högst QF. Han möter Thiem i R3 och Sock/Pouille i QF.
- Får Tsonga inte nå final.
- Får Pouille, Bautista, Isner(kan inte ske om D-P går till semi) eller Ramos(kan inte ske om D-P går till semi) inte vinna turneringen.
(kan ha räknat fel på nåt)

Att Carreno slår Querrey må vara det största hindret där, den matchen betyder för övrigt allt för båda - förloraren kommer inte nå slutspel. Anderson tycker jag inte har formen för att nå semifinal, men lottningen är svag.

Ganska intressant race faktiskt, mycket mer spännande än på många år. Det är många som har en realistisk chans att nå slutspelet. Till och med Pouille och Isner kan gå hela vägen tror jag. Paris har genom åren varit lite utav en skrällturnering, så inget skulle förvåna mig faktiskt.
Citera
2017-10-30, 11:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
^ Vinner Nadal mot Mischa/Chung i Paris är det klart. Då är det +1500p skillnad.

Edit: ja.

Eller om han vinner en match i WTF, kanske. Nått sånt. Han får väl lite automatiska poäng i Paris eftersom han har en bye. (Det var det jag menade med "torde det stå klart"). Varken Chung eller Mischa känns helt ofarliga, så man vet ju aldrig.

Tror Anderson ryker mot Verdasco, som verkar ha spelat rätt ok på senaste tiden.

Tippar Cilic - Pouille i SF. Thiem tror jag har vunnit en match och förlorat 4 efter USO, så han ger jag tyvärr inte mycket för för tillfället. Tror han förlorar mot pajasen Harrison.

Del Potro skulle vara väldigt behövlig för WTF.
Citera
2017-10-30, 14:41
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daviddinkelsson85
Jag tror att det är extremt utbrett i Tennis jämfört med diverse andra sporter.

Ja, visst förekommer det. Och tennis är ju egentligen en perfekt sport att förlora snyggt i. Räcker ju med ett dubbelfel i rätt läge.
Citera
2017-10-30, 18:49
Medlem
Viasat Sport visar Masterstennisen med dansk kommentering

Nej, finns såklart ingen anledning att använda Viasat om man har tennistv, men blev ändå förvånad. Nog måste dom ha tillgång till engelsk feed?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in