2015-05-30, 17:04
Medlem
Bolelli spelar hyfsat.....
Citera
2015-05-30, 17:07
Medlem
quaresmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Tycker inte han imponerar så hemskt, Kuznetsov gjorde ju mindre unforced i 2:a tex, + mer vinnare? hade han mött djoko idag hade det nog varit jobbigt.

Hur är det med Djokos ljumske?
Citera
2015-05-30, 17:48
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Någon som såg Monfils vs Cuevas igår?

Gael Monfils = Gubben i lådan. Vilken galen snubbe han är. Hans matcher är ju helt sjuka. Måste vara ett helvete att träna honom. Matchen igår var ännu en gång rena rama karusellen. Ännu en femsetare som kunde slutat hur som helst. Matchen imorgon mot Federer kan bli hur underhållande som helst.

Starkt av Chardy att slå Goffin i tre raka, det trodde jag faktiskt inte. Han lär dock inte ha mycket att komma med mot Murray.

Svårt att veta var Nadal står just nu i form. Första testet lär komma mot Sock som bör åtminstone stundtals kunna störa Nadal om serven och den där grymma forehanden har en bra dag. Måste ändå säga att det är lite tråkigt att Nadal och Djokovic (om inget konstigt händer) möts redan i kvartsfinal.
Citera
2015-05-30, 18:10
Medlem
selvovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quaresma
Hur är det med Djokos ljumske?
Du tänker på avbrottet mot Gilles Muller? Inga tecken av den visades mot Kokkinakis vad jag vet... men såg inte matchen live... helt klart ännu en oroväckande faktor inför kvarten!
Citera
2015-05-30, 18:26
Medlem
Lill Ymer vann den där grade 1 turneringen , bra gjort, blir spännande följa i Paris.

Edit: men han kan få möta den första seedade i Paris redan i 3:e ,synd det.
Senast redigerad av pederN 2015-05-30 kl. 19:03.
Citera
2015-05-30, 20:36
Medlem
Kyrgios gillar uppenbarligen högt tempo även mellan bollarna, blir nog lite jobbigt för han i framtida möten med Nadal att vänta på att han ska klia sig i röven, rätta till lockarna mm och för säkerhets skull ta om allt en gång till, tycker faktiskt att Nadal börjar bli aningen jobbig att titta på pga alla hans tics o måsten
Citera
2015-05-30, 20:42
Medlem
Dupeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runber
Kyrgios gillar uppenbarligen högt tempo även mellan bollarna, blir nog lite jobbigt för han i framtida möten med Nadal att vänta på att han ska klia sig i röven, rätta till lockarna mm och för säkerhets skull ta om allt en gång till, tycker faktiskt att Nadal börjar bli aningen jobbig att titta på pga alla hans tics o måsten

Det där arselgrävandet Nadal envisas med inför varje serve är idrottsvärldens mest löjeväckande tics. Märkligt att han inte arbetar bort fånigheterna.
Citera
2015-05-30, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runber

Tycker han alltid varit jobbig kolla på, tycker hans spel är förbannat tråkigt se på också.
Citera
2015-05-31, 12:07
Medlem
Se på fan .....
Citat:
Söderling siktar på comeback 2016

Trots fem års frånvaro från tennisbanan
så vägrar Robin Söderling ge upp tanken
på en comeback. Nu avslöjar han att han
siktar på att vara tillbaka 2016.

-Jag känner mig äntligen mycket bättre
och det är en underbar känsla säger
30-åringen till brittiska BBC.

Söderling drabbades av körtelfeber 2011
under Wimbledon och tvingades senare
lägga ned tennisen.

-Förhoppningsvis - om det fortsätter så
här, så hoppas jag kunna träna för
fullt inom sex månader, säger svensken
som har 10 ATP-titlar under bältet.

http://www.svt.se/svttext/web/pages/303.html
Citera
2015-05-31, 12:23
Medlem
theRulerOfBethoss avatar
Citat:
Se på fan .....

http://www.svt.se/svttext/web/pages/303.html

Hittar ingenting om detta på hans egen twitter, men å andra sidan verkar han inte uppdatera den så ofta. Skulle vara grymt kul om det stämmer i alla fall. Även om han inte kommer bli lika bra som förr så skulle han säkert göra en del nytta i DC-laget.

Själv är jag mest nyfiken på hur bra han är nu. Om han till exempel är bättre än Ymer .
Citera
2015-05-31, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theRulerOfBethos
Hittar ingenting om detta på hans egen twitter, men å andra sidan verkar han inte uppdatera den så ofta. Skulle vara grymt kul om det stämmer i alla fall. Även om han inte kommer bli lika bra som förr så skulle han säkert göra en del nytta i DC-laget.

Själv är jag mest nyfiken på hur bra han är nu. Om han till exempel är bättre än Ymer .

Verkar stämma, Gunnarsson är som vanligt skeptisk i alla fall.

"– Jag är skeptisk. Det är oerhört svårt att göra comeback efter fem år, nästan omöjligt. Jag hoppas jag har fel, säger Gunnarsson om beskedet.

– Att börja träna så hårt för att sikta mot toppen, med den påfrestning på muskler och kondition... risken är att någonting går sönder.

– Jag tror inte Robin siktar mot något annat än topp-10 och det blir omöjligt."

vet i fan om han siktar på topp 10 men :P

edit: tror inte han är så bra just nu,han har ju inte kunnat träna för fullt.
Men kommer han tillbaks i full träning är han nog bättre ja.
Senast redigerad av pederN 2015-05-31 kl. 12:44.
Citera
2015-05-31, 12:46
Medlem
theRulerOfBethoss avatar
Citat:
Verkar stämma, Gunnarsson är som vanligt skeptisk i alla fall.

"– Jag är skeptisk. Det är oerhört svårt att göra comeback efter fem år, nästan omöjligt. Jag hoppas jag har fel, säger Gunnarsson om beskedet.

– Att börja träna så hårt för att sikta mot toppen, med den påfrestning på muskler och kondition... risken är att någonting går sönder.

– Jag tror inte Robin siktar mot något annat än topp-10 och det blir omöjligt."

vet i fan om han siktar på topp 10 men :P

Blir han topp 100 så är det mycket välkommet. Sedan har ingen av oss någon aning om hur hårt Robin har tränat under uppehållet och vilken fysisk form han egentligen är i. Funderar över andra spelare som gjort långa uppehåll.

På damsidan har vi Hingis som kommit tillbaka efter ett långt pensionsuppehåll och nu är världstvåa i dubbel. Vi har även Zvonareva som var borta väldigt länge och sedan kom tillbaka. Låt vara för att hon inte var borta lika länge som Söderling och att hon faktiskt har en bra mot kvar till toppen.

På herrsidan har vi Mardy Fish. Han gjorde någon sorts tillfällig comeback nu i våras, men han verkade bara spela en match. Dock en mycket jämn match mot Ryan Harrison.
http://www.atpworldtour.com/Tennis/Players/Top-Players/Mardy-Fish.aspx?t=pa

Även Cuevas var väl borta rätt länge och han har ju verkligen kommit tillbaka. Sedan får vi inte heller glömma Joakim Johanssons comeback i SO för något år sedan. Även han verkade ha konserverat sin form ganska bra. Glöm inte heller Jonas Björkmans variant av dubbelcomeback i samma turnering där han faktiskt gick riktigt långt.

Jag tror nog att Robin har hyfsade förutsättningar att åtminstone ta sig upp till att kunna spela Grand Slam turneringar och bara det skulle ju vara väldigt kul.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in