Citat:
Ursprungligen postat av
ingetbranick
Såg början av matchen och Tsitsipas var helt överlägsen fram till att Zverev plötsligt lyckades bryta tillbaka till 4-4 och ja, sen vände tydligen matchen helt. Zverev är ju sjukt ojämn, kan se nästan uppgiven ut och locka fram moderskänslorna hos åskådarna, och så plötsligt hittar han spelet och vänder matchen. Motståndarna verkar inte kunna ställa om heller.
Vad gäller linnen så instämmer jag helt och klandrar Nadal, det var väl han som började med ofoget en gång 
Å andra sidan är Tsitsipas glansiga tröja som ser dyblöt ut redan före matchen ingen höjdare heller.
Rätt säker på att några hade kört med sleeveless innan Nadal: tror Tommy Haas gjorde det tidigare, bland annat i USO 2002, där han blev tillsagt att ta på sig riktiga kläder, annars skulle han bli diskad.

Har för mig han gjorde det i Wimbledon också, men orkar/kan inte googla fram det.
https://nypost.com/2002/08/29/haas-c...n-shirt-storm/
Tror det var han som gjorde att det sen blev tillåtet. 2004 tror jag sen James Blake hade det på AO och USO, och Nadal på USO.
Men inte säker på detaljerna. Hursomhelst var det givetvis Nadal som gjorde det stort.
I Australian i år hade ju Michael Mmoh samma outfit som Zverev, och Brad Gilbert i kommentatorsbåset menade att han hade mucklerna att bära upp den där grejen, medan Zverev såg ut som en sillmjölke.
Såg annars inte finalen, men dubbelfelet Zverev slog vid 6-5 eller vad det var på breakboll vittnar om att nerverna fortfarande är där (såg highlightsen). Annars är det ju tydligt att han konsistent är en topp-5 spelare nu, Zverev. Kan nog slå vem som helst i GS, även om RG och Wimbledon knappast är hans starkaste kort.
Förresten, vafan spelade inte Medvedev Dubai eller Acapulco för? Varför avstå en 500-turnering och istället spela en 250 i Marseille?