2017-10-28, 19:18
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Så där ja!!! Ännu en bra vecka för Tsonga och nu kan han ta sin femte titlel får året. Han rör sig bra men ser ändå lite sliten ut nu, det kommer bli tufft mot Pouille. Såg bara lite av Federers match och han hade verkligen lekstuga med Goffin. Hopplöst för Goffin som inte har något i sitt spel som hotar Federer.

Tror av nån anledning på Pouille. Men Tsonga kanske kan köra en Nadal, vinna en 500 efter att ha haft matchboll mot sig (mot Dzumhur).

Synd bara att han vaknat till liv så sent. Hade ju annars en gyllene chans att gå till en GS-final i USO.
Citera
2017-10-28, 19:20
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suppose
Nick Kyrgios?

Jag gillar Nick men han behöver nog en psykolog mer än någonting annat.
.
Jag skulle vilja se Norman ta sig an Thiem och försöka ta honom till nästa nivå. Känns som att Thiem kan fortfarande bli flera nivåer bättre.
Citera
2017-10-28, 19:25
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Tror av nån anledning på Pouille. Men Tsonga kanske kan köra en Nadal, vinna en 500 efter att ha haft matchboll mot sig (mot Dzumhur).

Synd bara att han vaknat till liv så sent. Hade ju annars en gyllene chans att gå till en GS-final i USO.

Även om Tsonga får hållas som favorit i morgon känns det ändå som en 50/50 match. Federer tror jag kör över Del Potro i två raka.
Citera
2017-10-28, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av varm.korv
Två frågor.
Spelas Davis Cup fortfarande?
Är det någon som bryr sig om den turneringen i så fall?

Minns tiden när alla pratade om Davis Cup och Sverige alltid var långt framme (kanske var en stor del av förklaringen till att den var populär).

Den spelas fortfarande men intresset är väldigt lågt jämfört med hur det var förr. Man behöver göra om DC om det ska leva vidare och vara en bra turnering.
Citera
2017-10-28, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Larsson/Bertens har mot alla odds tagit sig till final. 6-4, 6-3 mot Makarova/Vesnina ytterst oväntat. Dessutom fick Hingis stryk(det var hennes sista tennismatch), så Hlavacko/Babos väntar i finalen. Segerchans. En slutspelsseger i dubbel pröjsar $500K att dela på.

Tror jag knappast. Det ryktas om att hon ska ha barn, men lär nog återvända efter det.
Citera
2017-10-28, 19:40
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Tror jag knappast. Det ryktas om att hon ska ha barn, men lär nog återvända efter det.

Hon har sagt själv att hon lägger av. Förefaller väldigt osannolikt att hon skulle skriva det om hon inte verkligen hade för avsikt att sluta. (Och till skillnad från första "pensioneringen" är hon ju trots allt lite äldre nu.)

https://www.facebook.com/MartinaHing...816857/?type=3

Magnus Normans gamla flamma. Tål att påminnas om.
Citera
2017-10-28, 20:02
Medlem
Reggie Hamonds avatar
När spelade Hingis senast en singelmatch?? Varför har Hingis enbart spelat dubbel de senaste åren?? Så pass talangful som hon är känns det lite underligt att hon inte ens försökt sig på att spela singel.
Citera
2017-10-28, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
När spelade Hingis senast en singelmatch?? Varför har Hingis enbart spelat dubbel de senaste åren?? Så pass talangful som hon är känns det lite underligt att hon inte ens försökt sig på att spela singel.

Minns att hon mötte Radwanska i någon match för något år sedan, kan det ha varit i Fed Cup?

Hon spelade nog inte singel för att hon inte ville vara på den nivån helt enkelt, det är mycket mer krävande och kräver att hon satsar mer seriöst.
Citera
2017-10-28, 20:52
Medlem
Så vilket land vann Davis Cup i år?
Citera
2017-10-28, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av varm.korv
Så vilket land vann Davis Cup i år?

Avgörs i slutet av November. Frankrike mot Belgien.

Här är hemsidan: https://www.daviscup.com
Citera
2017-10-28, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Hon har sagt själv att hon lägger av. Förefaller väldigt osannolikt att hon skulle skriva det om hon inte verkligen hade för avsikt att sluta. (Och till skillnad från första "pensioneringen" är hon ju trots allt lite äldre nu.)

https://www.facebook.com/MartinaHing...816857/?type=3

Magnus Normans gamla flamma. Tål att påminnas om.

Ja men jag tror hon kommer ångra sig sen, likt de två tidigare gångerna.

Men å andra sidan, det är väl exakt 20 år sedan hon blev världsetta i singel för första gången, så att sluta som världsetta som hon gör nu i dubbel är väl en hyfsat snygg sista-knut på säcken!
Citera
2017-10-29, 00:24
Medlem
Daviddinkelsson85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Klart att det förekommer, precis som i alla sporter. Det är ju några spelare som har åkt dit och erkänt.
Jag tror att det är extremt utbrett i Tennis jämfört med diverse andra sporter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in